Citat:
Ursprungligen postat av
Re4listeN
Alltså en fråga jag ställer mig och gör mig sömnlös är det här.
Jag misstänker att chauffören till Spendrups bilen kan ha någonting att göra med det här. Och jag ska motivera varför. Mannen som körde lastbilen kan ha "glömt" eller har glömt på riktigt sin lastbilsnyckel i bilen när han lastat av. Om han nu blev hotad och sedan försökte stoppa lastbilen med sin självaste kropp och inte stoppar det redan vid rånförsöket är mycket märkligt. Lindriga skador kan åstakommas lätt.
Den människan som körde lastbilen måste ju planerat detta i minsta detalj eftersom han körde Drottninggatan i full fart och körde in i Åhlens och kunde undanfly på ett märkbart kontrollerat sätt som det verkar. Gärningsmannen måste planerat att han kör in i Åhléns för där är det nära till tunnelbanan. Vad tror ni ?
Ja att han tagit med en sprängladdning in på lastbilen samtidigt som den kapades känns lite konstigt för att inte säga omöjligt.
Jag tror att många chaffisar slarvar med nycklar när dom håller på att lasta /lossa.
Frågetecken gäller bara hur han visste att lastbilen skulle komma. Han kan inte ha gått dit på måfå. Sen ska han in med sin lilla bränn-anordning i lastbilens skåp.
Men det kanske bara var en dunk med brännbart. Därför körde han in på parfymavdelningen.