Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Ett väldigt dumt sätt att tänka, men men, jag förmodar du inte vill diskutera saken ytterligare.
De bästa lånevillkoren bör du få hos banken som har ditt bolån. Hur mycket du kommer att få låna kan någon aldrig gissa om vi inte vet mer om dig. Siffran kan säker variera från 10 000 till 350 000 på ett vanlig blancolån. Räntan bör hamna någonstans runt 6%.
Alltid fördel att vara fler på lånet om din sambo har riktig inkomst, dvs inga bidrag.
Ja vet vad det innebär med bolånet och hoppar gärna över den diskussionen
6% känns väldigt högt i ränta när man kollar runt på olika kreditbanker. Hade hoppats på under 4%, gärna under 3 till och med.
Överallt står det bara att räntan sätts individuellt, men de bör ju finnas en mall. Står ofta tex 3,25 - 10,95 så frågan är vem som får den lägsta och vem som får den högsta
Runt 300.000 bör väl inte va några problem att få låna med de kriterier jag nämnt tidigare.
Har för mig för en massa år sen när ja köpte nåt på kredit att dom sa nåt om att de kan va bättre att ansöka själv om den andre har dålig inkomst... kanske mins fel, va många år sen.