• 1
  • 2
2011-05-16, 12:27
Medlem
albert666s avatar
Varför finns detta företag???
På deras hemsida står det ett privatlån från ränta på 3,93...visst låter ju ganska bra i mona öron!
Det dom gör då är det vanliga,en kredit upplysning...kolla va man tjänar osv...sen samarbetar dom med dom flesta banker...

Det jag skulle göra va att betala av ett annat lån jag har i en annan bank eftersom räntar är 5,25 där...inget stort lån utan under 40 000...tänkte att 3,93 e ju bättre lixom.

Tjänar över 30 000kr i månaden och har inga betalningsanmärkningar alls...

Så 40 000 kan ju knappast vara nåra problem med en ränta på 3,93.

Visst....fick till svar att det bästa dom kunde ge va över 11%...öhh vaaa sa jag...varför?Det visste dom inte så dom gav mej nummret till ikanobanken så jag kunde ringa dom o fråga varför!

Jag gjorde detta och dom satt lika dumma dom o sa att dom har vissa termer att följa.Men hallå inga anmärkningar tjänar över 30 lax...vad e problemet?

Aja ringde tillbax till lendo för jag ville bara veta vilken bank som ger en ränta på 3,93??Det visste hon inte...hmm visst....ikano hade en ränta mellan ca 5-12%...sp 3,93 fanns ej där...

Så det e klart dom håller på med nån skit...lockar kunder till en ränta som ej finns...

Bojkotta detta företaget nu o kolla med bankerna själv....just det en sak till...hon på lendo sa att 4 banker hade gett avslag för mej med...helt sjukt tjänar 3o lax o får avslag på 40 000kr...nja...allt talar för sig själv...

tack

Mvh Abbe
Citera
2011-05-16, 13:15
Medlem
Med tanke på att du har skrivit i stort sett bara halvskumma posts i övrigt, så kanske det finns andra bakomliggande orsaker än din lön att du inte får låna?

Annars är mitt tips att du snabbt betalar av lånet på 40k. Gör du det på ett år är ränteskillnaden bara ett par tusen mellan de 2 lånen.
Citera
2011-05-16, 14:12
Medlem
Det troliga är väl att du måste ha någon slags säkerhet för lånet utöver dit arbete för att få ned räntan till de lägsta nivåerna. Att låna utan säkerhet är alltid dyrt!
Citera
2011-05-16, 19:05
Medlem
Det låter klart skumt och helt overkligt. Har man inte betalningsanmärkningar och en hyfsad inkomst kan man ju få hur många lån som helst till räntor som ligger mellan 7-8%. Därför finns programmet lyxfällan....
Citera
2011-05-16, 19:13
Medlem
SparkMans avatar
Jag undrar varför du är missnöjd med ett lån på 40k med räntan 5.25%, såvida det inte är ett bolån och då är lendo ändå inte rätt bank.

Sen är alltid de skrivna räntorna de absolut lägsta om man är ultimat kreditvärdig. Att de erbjuder dig en hög ränta borde bero på att de hittat något om dig som inte får dig att klassas som kreditvärdig, eller så är de bara dåliga på att hitta bra villkor.
Citera
2011-05-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Jag undrar varför du är missnöjd med ett lån på 40k med räntan 5.25%, såvida det inte är ett bolån och då är lendo ändå inte rätt bank.

Sen är alltid de skrivna räntorna de absolut lägsta om man är ultimat kreditvärdig. Att de erbjuder dig en hög ränta borde bero på att de hittat något om dig som inte får dig att klassas som kreditvärdig, eller så är de bara dåliga på att hitta bra villkor.

Exakt, säkerhet såsom fastighet kan behövas för att få de räntorna.
Citera
2012-07-26, 10:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albert666
Varför finns detta företag???
På deras hemsida står det ett privatlån från ränta på 3,93...visst låter ju ganska bra i mona öron!
Det dom gör då är det vanliga,en kredit upplysning...kolla va man tjänar osv...sen samarbetar dom med dom flesta banker...

Det jag skulle göra va att betala av ett annat lån jag har i en annan bank eftersom räntar är 5,25 där...inget stort lån utan under 40 000...tänkte att 3,93 e ju bättre lixom.

Tjänar över 30 000kr i månaden och har inga betalningsanmärkningar alls...

Så 40 000 kan ju knappast vara nåra problem med en ränta på 3,93.

Visst....fick till svar att det bästa dom kunde ge va över 11%...öhh vaaa sa jag...varför?Det visste dom inte så dom gav mej nummret till ikanobanken så jag kunde ringa dom o fråga varför!

Jag gjorde detta och dom satt lika dumma dom o sa att dom har vissa termer att följa.Men hallå inga anmärkningar tjänar över 30 lax...vad e problemet?

Aja ringde tillbax till lendo för jag ville bara veta vilken bank som ger en ränta på 3,93??Det visste hon inte...hmm visst....ikano hade en ränta mellan ca 5-12%...sp 3,93 fanns ej där...

Så det e klart dom håller på med nån skit...lockar kunder till en ränta som ej finns...

Bojkotta detta företaget nu o kolla med bankerna själv....just det en sak till...hon på lendo sa att 4 banker hade gett avslag för mej med...helt sjukt tjänar 3o lax o får avslag på 40 000kr...nja...allt talar för sig själv...

tack

Mvh Abbe

hamna här när jag sökte på Lendo
om du tjänar 30000:- så är det bara att betala o bli av med sk*ten eller?
Citera
2012-07-26, 13:54
Medlem
Nu har hag inte varit inne på Lendo.
Men står det inte ränta FRÅN 3,93? Ordet från kanKe är gömt i något avtal eller ett förtydligande någonstan?
Citera
2012-07-26, 14:04
Medlem
För att komma ner i de lägsta räntorna så måste du ha säkerhet, avbetalning på 15 år utan möjlighet att betala av snabbare (det går man men får ändå betala räntan för 15 år).

Allvarligt? Trodde du att du skulle få ett blankolån på 40.000 till 3.93% ränta när inte ens bostadslånen är så låga knappt?
Citera
2012-07-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KapitalistJavisst
Nu har hag inte varit inne på Lendo.
Men står det inte ränta FRÅN 3,93? Ordet från kanKe är gömt i något avtal eller ett förtydligande någonstan?

jesus christ, det är ju bara att läsa innantill...

på första sidan står det:
"Exempelränta: 4.85% (från 4,25%). Räntan sätts individuellt och kan bli såväl högre som lägre."

lite längre ned står det också:
"Individuell ränta
Den effektiva räntan är vanligtvis 4,33% - 16,25% för lån mellan 30 000 kr - 350 000 kr."
Citera
2012-07-26, 16:34
Medlem
Haubits77Bs avatar
Testade Lendo så fort de lanserade tjänsten.

Helt värdelöst!

De "erbjudanden" jag fick var i bästa fall räntor som var 30-50 procent högre än vad jag redan hade.

Kanske borde någon granska deras reklam?
Citera
2012-07-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Testade Lendo så fort de lanserade tjänsten.

Helt värdelöst!

De "erbjudanden" jag fick var i bästa fall räntor som var 30-50 procent högre än vad jag redan hade.

Kanske borde någon granska deras reklam?

de argumenterar väl ofta för att "månadskostnade sjunker" så man får ett lån med 15% på 30 år typ
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in