• 1
  • 2
2022-07-06, 03:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NP.S
Nämligen Prision Break.

Serien kom ut för lite mindre än tio år sen. Det var dock två år sedan jag upptäckte serien. Serien bestod då av fyra säsonger med över 100 avsnitt sammanlagt. Eftersom serien för två år sedan var "gammal" så var alla avsnitt redan ute och jag behövde inte vänta med spänning till nästa vecka. Jag kollade igenom alla fyra säsonger på lite över två veckor. Jag ljuger inte när jag säger att jag sjukskrev mig för att kolla på Prision Break.

När jag blev klar med serien, kändes allt så tomt. Detta kan anses vanligt men det släpper väl några timmar efter. Men min tomhet satt i sig i flera månader. En FANTASTISK serie, spänning hela tiden, oerhört bra skådespelare och handlingen och skådespeleriet var av högsta rang även om det ibland kunde spåra ur. Jag kunde inte förstå i min hjärna att den tog slut. "Jag kommer aldrig mer se Prision break", det var en oerhört deprimerande känsla.

Detta ledde till att jag kollade om serien. Vet inte exakt hur många gånger men skulle gissa på att det var fyra gånger. Men sen kom besked förra året. Regisörren ska göra en till säsong, en minisäsong på nio avsnitt! Jag lös upp, alla motgångar och hinder jag stötte på i mitt liv tröstade jag med att det kommer en säsong till om ett år som jag kan se fram emot, detta gjorde mig så glad.

Igår visades första avsnittet och jag var så nära på att fälla en tår så fort jag såg alla skådespelare tillsammans igen. Känslan kan inte beskrivas. Har kollat avsnittet fem gånger. Avsnittet är 42 minuter men det känns som 2 minuter. Jag ville inte att det skulle ta slut. Nu har jag två månader framför mig med prision break! Men vad händer sen? En sjätte säsong kommer inte komma ut, det bara händer inte. Hur tacklar jag detta? Detta är sjukt. Jag är så djupt förälskad och beroende av serien.

Vad är det som händer med mig? Ibland tänker jag att jag inte vill se den nya säsongen. Att den alltid finns där istället, kanske trösta mig med den under svåra tider, men finns ingen chans att jag kommer kunna hålla mig.

NI som inte sett serien. Rekommenderar den så starkt. Är så sjukt avundsjuk på er som har hela fem fantastiska säsonger att se fram emot.

Jag har endast sett 1 säsong. Jag tycker Prison Break är spännande och det är endel dramatik.
Citera
2022-07-06, 05:53
Medlem
Jahbrahs avatar
Men hittar en ny serie. Gillar du den gillar du säkert Oz, finns många avsnitt. Även southland är najs. Snutjävlar och kåkfarare är bra serier.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in