2017-04-11, 11:39
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inanis
Med tanke på utdelningarna han får så är det ju inte så mycket. En fin gest som brukar uppskattas av arbetarna dock. På något vis sticker inte utdelningar lika mycket i ögonen som en hög lön, lite underligt egentligen men det är likadant för mig.

Utdelningarna sticker väl inte i ögonen av den anledningen att vilken som helst av hans anställda kan köpa aktier och även dom ta del av vinsten vilket säkert även ger ökad moral om dom även gör så.

Det är säkerligen ingen specialutdelning vid sidan om enbart till just hans aktier.
Citera
2017-04-11, 12:39
Medlem
Fojoss avatar
Han skattar mindre på det högre resultatet (som tillkommer från lönen) och får därav ut mer pengar genom att skatta mindre. Han har knappast gjort något solidariskt, utan utnyttjat det idiotiska systemet som gagnar ägare.
Citera
2017-04-11, 13:02
Medlem
musttomtes avatar
Som tidigare postare: Han kommer att betala lägre skatt på aktie utdelning samt

”Jag äger ju fortfarande en tredjedel av Paradox. När det går bra för bolaget går det bra för mig”, säger han och har inga ytterligare kommentarer”

Han drar in så det räcker.. Tar det mer som han hatar och betala skatt och vem gör inte det...

Aktie utdelning eller försäljning så är skatten 20 - 30 procent.. Själv gjort så och jobbade inte på två år. Blev snurrig i bollen i stället haha
Senast redigerad av musttomte 2017-04-11 kl. 13:05.
Citera
2017-04-11, 13:08
Medlem
videofotografens avatar
Hörde i samband med att President Trump blev vald som president att även han skulle avsäga sig hela sin presidentlön. Å andra sidan får han väl det mesta gratis samt att han får väl troligen in en och annan dollar via sitt företag så jag har svårt att tänka mig att han behöver sitta och suga på tummen.
Citera
2017-04-11, 14:45
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Sitter man på aktier för 2 miljarder så blir pensionen från det allmänna helt ointressant. Däremot hade jag, om jag varit i Westers situation, låst ett antal miljoner (10-30) från utdelningen i någon pensionslösning i en bank, med möjlighet till uttag först från 55 års ålder, för att helt enkelt veta att kapital finns för en säker ålderdom om nånting skulle gå riktigt jävligt snett på vägen dit.

Såsett, ja det var inget dåligt förslag.
Citera
2017-04-14, 15:31
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Han skattar mindre på det högre resultatet (som tillkommer från lönen) och får därav ut mer pengar genom att skatta mindre. Han har knappast gjort något solidariskt, utan utnyttjat det idiotiska systemet som gagnar ägare.

Citat:
Ursprungligen postat av musttomte
Som tidigare postare: Han kommer att betala lägre skatt på aktie utdelning samt

”Jag äger ju fortfarande en tredjedel av Paradox. När det går bra för bolaget går det bra för mig”, säger han och har inga ytterligare kommentarer”

Han drar in så det räcker.. Tar det mer som han hatar och betala skatt och vem gör inte det...

Aktie utdelning eller försäljning så är skatten 20 - 30 procent.. Själv gjort så och jobbade inte på två år. Blev snurrig i bollen i stället haha

Beskattning av inkomst från tjänst påverkar inte beskattningen av inkomst från kapital..
Citera
2017-04-14, 21:22
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimbert
Beskattning av inkomst från tjänst påverkar inte beskattningen av inkomst från kapital..

Och? Inkomst från kapital beskattas lägre.

100 000 med skatt på lite under 50% eller 100 000 med skatt på 30% (han flyttar över lönen till vinst). Inte ett särskilt svårt val. Eller ja, om han gör som massa andra större företag i Sverige gör så skattar han väl knappt någonting på det. Äckliga parasiter allihop.
Senast redigerad av Fojos 2017-04-14 kl. 21:28.
Citera
2017-04-14, 22:39
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Och? Inkomst från kapital beskattas lägre.

100 000 med skatt på lite under 50% eller 100 000 med skatt på 30% (han flyttar över lönen till vinst). Inte ett särskilt svårt val. Eller ja, om han gör som massa andra större företag i Sverige gör så skattar han väl knappt någonting på det. Äckliga parasiter allihop.

Han skattar i Sverige. Som de flesta bolag som har sin verksamhet här. Du kanske har noterat att bolaget är börsnoterat? Det innebär att hans tidigare lön inte blir utdelning till bara honom, utan delas på alla aktieägare..
Citera
2017-04-14, 23:25
Medlem
rejmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Sitter man på aktier för 2 miljarder så blir pensionen från det allmänna helt ointressant. Däremot hade jag, om jag varit i Westers situation, låst ett antal miljoner (10-30) från utdelningen i någon pensionslösning i en bank, med möjlighet till uttag först från 55 års ålder, för att helt enkelt veta att kapital finns för en säker ålderdom om nånting skulle gå riktigt jävligt snett på vägen dit.

Som att han inte har en säkrad pension redan nu? Han kan ju logga ut från arbetslivet/arbete/whatever när fasen som helst.
Citera
2017-04-14, 23:31
Bannlyst
pr trick, visst kan man avstå en halv miljon i lön om man ändå tjänar 50 miljoner
Citera
2017-04-17, 19:29
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejman
Som att han inte har en säkrad pension redan nu? Han kan ju logga ut från arbetslivet/arbete/whatever när fasen som helst.
Jo, men vad som händer med hans investeringar innan han är 65-70 vet ingen. Vi vet inte ens om det finns börser, privatägda företag eller ens demokrati om 20-30 år. Det är därför jag tycker att det är bra att sätta av motsvarande nåt års utdelning som säkerhet.
Citera
2023-08-20, 13:00
Medlem
Några säger att han har blivit rik på våra skattepengar. Vad menas med detta påstående? Har han köpt en skola eller sjukhus?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in