Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-06, 11:53
  #1
Medlem
japanskbruds avatar
Kan det bli något mer än böter om man åker fast flera gånger?
Trafikpoliser är dessutom extremt sällsynta att stöta på nuförtiden..
Problemet är att jag inte vill åka buss med muslimer och äckel som hostar TBC.. sen avföringsbakterier överallt. .. och finns inget annat sätt att komma till jobbet... För låg lön för att kunna betala skatt, och ingen chans att laga något som besiktingen skulle klaga på. Omöjligt att spara ens 10kr i månaden
Citera
2017-04-06, 11:55
  #2
Medlem
ihelps avatar
Japp, polisen avlägsnar ditt fordon om fordonsskatt ej är betald. Och du får inte plocka ut den förens du betalat.
Citera
2017-04-06, 13:04
  #3
Medlem
japanskbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ihelp
Japp, polisen avlägsnar ditt fordon om fordonsskatt ej är betald. Och du får inte plocka ut den förens du betalat.
kan va billigare då att köpa skrotbilar på blocket och köra dom till snuten kommer än att fixa problem med andra .. alltid ngt jävelskap som är trasigt .. länkarmar ,spindelleder, bromsskivor, utslitna däck osv
Citera
2017-04-06, 18:13
  #4
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Kan det bli något mer än böter om man åker fast flera gånger?
Trafikpoliser är dessutom extremt sällsynta att stöta på nuförtiden..
Problemet är att jag inte vill åka buss med muslimer och äckel som hostar TBC.. sen avföringsbakterier överallt. .. och finns inget annat sätt att komma till jobbet... För låg lön för att kunna betala skatt, och ingen chans att laga något som besiktingen skulle klaga på. Omöjligt att spara ens 10kr i månaden

Tänkte först skriva idiot.
Men sen när jag läste din förklaring så säger jag kör på bara, alternativ 2 är ju betydligt värre för ett långt och lyckligt liv
Citera
2017-04-06, 18:36
  #5
Medlem
Takpapps avatar
Klä dig som zigenare och "låna" reg-plåtar från ett rumänskt fordon så löser det sig säkert för dig. Lycka till.
Citera
2017-04-20, 19:56
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
Trafikpoliser är dessutom extremt sällsynta att stöta på nuförtiden..

Förr i tiden kunde man köra i åratal på det viset, ute på vischan och om man körde på ett exemplariskt sätt så att man inte drog ögonen på sig.

Men numera har de kameror i bilarna som läser av regnummer och kollar dem automatiskt.


Skaffa dig en moped i stället, så sparar du även bränslepengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback