2017-04-05, 17:07
Medlem
Jag är inte särskilt känslig för normal besk smak - jag dricker gärna nattsvart espresso och 86%-ig choklad, men grapefrukt är för mig helt oätligt. Jag hade en flickvän en gång, som var väldigt "fin" i kanten och kom från ett välbärgat område och var väldigt, väldigt bekväm av sig, men hon satt och drack ren grapefruktjuice! Jag frågade henne hur fan hon stod ut, och hon svarade att det bara var sött.

Jag smakade och ser ingen charm alls i smaken. Det är bara beskt, beskt, beskt.

Är det bara jag som tycker såhär?
Citera
2017-04-05, 17:24
Medlem
yggdrazils avatar
Tja, det är väl delvis smakfråga, delvis vanefråga. Äter du det till frukost varje dag vänjer du dig nog.
Citera
2017-04-05, 21:27
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag äter hemskt gärna grapefrukt och dricker grapefruktjuice också, men dessa har jag lärt mig äta och dricka i vuxen ålder. Jag äter gärna grapefrukt en riktigt varm sommardag, samt att det är kungligt när jag är bakfull eller sjuk och inget annat går ner. Röd grapefrukt är sötare än vit och se till att den du käkar är mogen.

Grapefruktjuice dricker jag obehindrat, men det är stor skillnad på kvalitet. Eldorados grapefruktjuice (och apelsinjuice också för den delen) är hemsk. Tropicanas är föga förvånande nice. De flesta andra ligger däremellan. Färskpressad är givetvis bäst.

Jag är dock ganska ensam i min bekantskapskrets om att förtära dessa saker.
Citera
2017-04-05, 22:24
Medlem
Jr.Sopranos avatar
Grapefruktjuice är mycket gott, men inmundigas av undertecknad allt för sällan. Är du trött på den vanliga verisionen kan jucien med fördel blandas med sprit för en annan upplevelse. Jag föreslår proptionerna en del sprit, fyra delar juice. Det blir mycket gott kan jag lova. Annars är en grapefrukt vid frukosttid inte fy skam. Grapefukt, kolsvart kaffe och en morgontidning är en bra start på dagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in