Citat:
Ursprungligen postat av
-vaas-
Well, jag skulle påstå den gör sådär för när folk snackar med varandra blir ett slags energiutbyte på .. hokus pokus-auror och skit-nivån.
Ungefär som att man kan prata med en glad person och bli gladare blir det något slags utbyte när en person pratar till en annan.. pga energifält och skit och inte bara vad den säger eller svarar där din bekant kan ha utvecklat det beteendet att låta käften gå för att mjölka andra på deras livskraft.
Det är inte bara att hjärnan blir fylld av sunkig info utan det drar bokstavligen energi av en person till en annan, folk har massa olika sånna metoder att suga energi ur varandra.
Det där med energin stämmer helt. Han är ju ofta glad och positiv och det smittar av sig. Men efter 20 min. lyssnande vänder det och energin sugs ur mig.
Hade han delat med sig av intressanta saker så hade det ju varit annat, men det är alltid om gamla kompisar - historier helt utan en rolig poäng.
Och det är noll förmåga att avläsa lyssnaren. När jag i intervaller sluter ögonen i flera sekunder eller börjar läsa reklam från Willys kan man ju tycka att jag sänder tydliga signaler av ogillande, men det går liksom inte hem...