2017-04-05, 07:51
Medlem
Hej,

Det har nu gått 6 dagar sen jag fick en magsjuka deluxe från min Thailand resa. Blev inlagd på sjukhus för uttorkning då jag inte ens kunde få i mig vatten utan att det kom upp igen.

Sjukan tog alla möjliga prover från två olika tillfällen och inget visar att detta skulle vara farligt, utan att viruset kommer åka ut av sig självt.

Problemet är att jag fortfarande inte kan äta pga av starka illamående som kommer och går under dagen.

Som bäst får jag i mig Te, skorpor, varma koppen, halv flaska näringsdricka bla. Små mängder av allt.

Jag har drabbats av magsjuka i livet flera ggr men aldrig att jag fortfarande inte kan äta 6 dagar senare?

Någon som har gått igenom nått liknande?
Citera
2017-04-05, 13:11
Medlem
Behandlades du på sjukhus här i Sverige?

Att det fortfarande inte är en bättring efter 6 dygn är lite ovanligt länge.. Klart man fortfarande kan känna sig bra nedsatt, trött och illamående. Men får du fortfarande upp mycket?

Näringsdrycker ifrån apoteket i smaker du tycker bäst om hade jag testat! Innehåller mycket bra grejer och skrivs normalt ut till patienter med kraftig undervikt /näringsbrister.

Om du inte alls kan få i dig fast föda så börja inte med det än, utan håll dig till flytande kost. Buljonger, soppor, varma koppen, proviva.

Köp typ probimage på apoteket - kapslar som innehåller miljarder med goda tarmbakterier!
Citera
2017-04-05, 14:13
Medlem
Kan ju vara farligt.
I och för sig inte farligt att svälta - men du måste ha i dig vätska och salt.
Funkar det att dricka nu. Cocacola brukar ha något lugnande om du får behålla det.

(är nog inget virus, snarare någon bakterie eller parasit) Men det har dom väl koll på, på sjukhuset) Tror du överlever om du kommit till vården.

Vad gjorde du som fick detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in