2017-04-04, 11:33
Medlem
nordicwraths avatar
Mindre än 1% av Sveriges befolkning är trans. Men när man läser svensk media kan man tro att det är var tredje person.
Citera
2017-04-04, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Så du är invandrare det visste jag inte, Broschyren är till för nyanlända så jag förstår inte vad du har att uppröras över, den är inte till för dig eftersom du är svensk.

Dessutom finns det trans, bi bög även i Mellanöstern, det är inget Västerländskt påfund och de måste få veta sina rättigheter när de kommer hit.

Äsch, sorry, jag kanske överreagerade, jag blev nog allra mest irriterad över att det inte tydligare stod redan på framsidan att broschyren vänder sig till just hbqt. Men kan hända att det är jag som läst/uppfattat slarvigt.
Citera
2017-04-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Det stod även i förordet. Ser dessutom ut som ett bögpar, en glad neger och en ännu gladare hazar, på omslaget.

Jag förstår inte varför de invandrare som läser detta skulle bli chockade. Invandrarmännen sätter ju på varandra i analen i parti och minut på HVB-hemmen. Jag är positiv till att invällarna ligger med varandra, då slipper de bli frustrerade när vi svenska kvinnor ej vill ha dem. Vi har ett kvinnounderskott i Sverige i de yngre åldersgrupperna och dessutom ses invällare som lågstatus.

Det i broschyren som gör mig förbannad har ingenting med sex eller sexuell läggning att göra. Jag blir förbannad på att det står så mycket om rättigheter men ingenting om skyldigheter eller om tacksamhet. "Du har rätt att genomgå könsbyte". "Du har rätt att få bromsmediciner." "Om du har HIV påverkar det inte din möjlighet att få stanna i Sverige". Alla dessa rättigheter kostar svenska staten en förmögenhet.

Det är väl bara ett par på framsidan, inte tre personer?

Men visst, jag kan ha läst/uppfattat ämnet alldeles för slarvigt. Jag måste erkänna att jag första anblicken förväxlade RFSL med RFSU och tolkade paret på framsidan som ett heterosexuellt par, och jag har kanske också fördomar om att kvinnor klädda i slöja inte skulle uppskatta innehållet, och att det skulle bli kulturkrock. Det var nog mest om man som jag nu fick ett första felaktigt intryck, och inte fattade vilken målgruppen var.

Jag har dock inget emot sexualupplysning som sådant.

Men ja, hiv-mediciner och könskorrigering kostar en hel del. Inte kul om vi lockar hit folk speciellt som vill ha operationer. Och uppenbarligen behövs det upplysas mera om sexuella övergrepp.
Citera
2017-04-04, 11:47
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garneringsmannen
Jag fattar inte heller. Vari ligger provokationen? Det här är ju RFSL! Vad trodde ni?

Dom är helt enkelt horribelt sjuka i huvudet, och äckliga.
Undrar om detta skapar bilden av att HBTQ personer är "precis som alla andra", skulle inte tro det va?
Senast redigerad av Newcastle76 2017-04-04 kl. 11:59.
Citera
2017-04-04, 11:53
Medlem
Newcastle76s avatar
Hade betalat för att se dessa Rosa Feminist-tokar tillika RFSL-are dela ut denna broschyr i exempelvis Rinkeby, Tensta eller Rosengård för hand.

Allah hade straffat dem omgående.

[29:29] "Ni praktiserar sex med männen, begår röveri, och tillåter alla sorters synder i ert samhälle." Det enda svar hans folk gav var, "Låt GUDs straff komma till oss, om du talar sanning."
Citera
2017-04-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elwy
Oj då – här verkar alla vara rörande överens. Kan någon förklara vad problemet med broschyren är så att även en som inte är med i ryggdunkarklubben förstår?

Jag överreagerade förmodligen, men förstod först inte av broshyrens framsida att den vänder sig specifikt till hbqt-gruppen, utan tolkade paret på framsidan som ett heterosexuellt par. Och att broschyren då kan komma att uppfattas som att det är mera allmän sexualupplysning.

(Jag förväxlade dessutom initialt RFSL och RFSU, men förhoppningsvis är nyanlända mer upplysta än jag här).

Sedan har jag fördomar om att människor som klär sina kvinnor i sjalar och inte har samma syn på samkönade äktenskap som vi har skulle reagera på innehållet. Men det kan vara jag som är djupt fördomsfull, och har helt fel här. Förhoppningsvis kan jag botas genom en upplysningskampanj.
Citera
2017-04-04, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Hade betalat för att se dessa Rosa Feminist-tokar tillika RFSL-are dela ut denna broschyr i exempelvis Rinkeby, Tensta eller Rosengård för hand.

Allah hade straffat dem omgående.

[29:29] "Ni praktiserar sex med männen, begår röveri, och tillåter alla sorters synder i ert samhälle." Det enda svar hans folk gav var, "Låt GUDs straff komma till oss, om du talar sanning."

Är väl lite åt det kulturkrock-hållet jag också funderar över...
Citera
2017-04-04, 12:17
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Har inget emot HBTQ-människor men RFSL är en bra sjuk organisation. Vad hände med normal anständighet?
Precis. Sånt här får folk att associera homosexualitet med endast knull, knull, knull i alla möjliga ställningar och på alla möjliga sätt. Rosa hår, håriga armhålor och ett sug efter att få knulla utlänningar. Det här får en själv som "homo/bi" att skämmas så in i helvete.
Citera
2017-04-04, 12:20
Medlem
sylvia.borins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Det är väl bara ett par på framsidan, inte tre personer?

Som sagt, det är ett bögpar på framsidan bestående av en glad neger och en ännu gladare hazar.

Citat:
Men visst, jag kan ha läst/uppfattat ämnet alldeles för slarvigt. Jag måste erkänna att jag första anblicken förväxlade RFSL med RFSU och tolkade paret på framsidan som ett heterosexuellt par, och jag har kanske också fördomar om att kvinnor klädda i slöja inte skulle uppskatta innehållet, och att det skulle bli kulturkrock. Det var nog mest om man som jag nu fick ett första felaktigt intryck, och inte fattade vilken målgruppen var.

Männen i vissa muslimska länder, särskilt Afghanistan, är ju som sagt vana vid bögsex. Däremot så tror jag att du har helt rätt i att pryda, skenheliga muslimska kvinnor skulle gå i taket om de fick se broschyren. Nu är ju de flesta invandrare som bekant män, dock vore det jättekul om dessa RFSL-broschyrer delades ut till religiösa hucklekvinnor och någon filmade kvinnornas ansiktsuttryck när de fick se teckningarna.

Citat:
Men ja, hiv-mediciner och könskorrigering kostar en hel del. Inte kul om vi lockar hit folk speciellt som vill ha operationer. Och uppenbarligen behövs det upplysas mera om sexuella övergrepp.

Exakt. Det där med att folk kommer hit och ska diverse operationer och sjukvård är något som pågått i 20 år eller mer. RFSL borde skämmas som är med och bidrar till detta. Det är alltid lätt att vara generös med andra människors pengar.
Citera
2017-04-04, 12:36
Medlem
Kolla förekomsten av TBC hos afghaner, den är skyhög. Kanske nåt att tänka på för dem som har ett val.
Citera
2017-04-04, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylvia.borin
Som sagt, det är ett bögpar på framsidan bestående av en glad neger och en ännu gladare hazar.

Männen i vissa muslimska länder, särskilt Afghanistan, är ju som sagt vana vid bögsex. Däremot så tror jag att du har helt rätt i att pryda, skenheliga muslimska kvinnor skulle gå i taket om de fick se broschyren. Nu är ju de flesta invandrare som bekant män, dock vore det jättekul om dessa RFSL-broschyrer delades ut till religiösa hucklekvinnor och någon filmade kvinnornas ansiktsuttryck när de fick se teckningarna.

Exakt. Det där med att folk kommer hit och ska diverse operationer och sjukvård är något som pågått i 20 år eller mer. RFSL borde skämmas som är med och bidrar till detta. Det är alltid lätt att vara generös med andra människors pengar.

Du skrev många bra saker där.

Äsch, kollade på framsidan igen. Tolkar det fortfarande främst som en man omkramad bakifrån av en kvinna. Visst, jag kan gå med på andra tolkningar, det kan vara ett bögpar eller två flator. Men det är inte min första tolkning av bilden. Men det kan vara jag som läser bilden på ett sätt som de flesta inte gör, det inser jag förstås.
Citera
2017-04-04, 12:40
Medlem
Positivt med liberala broschyrer.

I vissa länder är det bibeln eller koranen som är guiden genom livet, fyfan för de stackarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in