Citat:
Ursprungligen postat av
MariaMary
Det är väl bara ett par på framsidan, inte tre personer?
Som sagt, det är
ett bögpar på framsidan
bestående av en glad neger och en ännu gladare hazar.
Citat:
Men visst, jag kan ha läst/uppfattat ämnet alldeles för slarvigt. Jag måste erkänna att jag första anblicken förväxlade RFSL med RFSU och tolkade paret på framsidan som ett heterosexuellt par, och jag har kanske också fördomar om att kvinnor klädda i slöja inte skulle uppskatta innehållet, och att det skulle bli kulturkrock. Det var nog mest om man som jag nu fick ett första felaktigt intryck, och inte fattade vilken målgruppen var.
Männen i vissa muslimska länder, särskilt Afghanistan, är ju som sagt vana vid bögsex. Däremot så tror jag att du har helt rätt i att pryda, skenheliga muslimska kvinnor skulle gå i taket om de fick se broschyren. Nu är ju de flesta invandrare som bekant män, dock vore det jättekul om dessa RFSL-broschyrer delades ut till religiösa hucklekvinnor och någon filmade kvinnornas ansiktsuttryck när de fick se teckningarna.
Citat:
Men ja, hiv-mediciner och könskorrigering kostar en hel del. Inte kul om vi lockar hit folk speciellt som vill ha operationer. Och uppenbarligen behövs det upplysas mera om sexuella övergrepp.
Exakt. Det där med att folk kommer hit och ska diverse operationer och sjukvård är något som pågått i 20 år eller mer. RFSL borde skämmas som är med och bidrar till detta. Det är alltid lätt att vara generös med andra människors pengar.