2017-04-03, 23:57
Medlem
Var hos läkarn idag och fick en lapp där det står "plusgirot inbetalning/girering B"... sen ska jag fylla i "Från plusgirot/personkonto (vid girering)" och tydligen har jag varken plusgiro eller personkonto... hur löser jag det här ?
Citera
2017-04-04, 01:07
Medlem
SvartaBjorns avatar
Hur betalar du dina andra räkningar?
Citera
2017-04-04, 01:22
Medlem
Ja du betalar väl som vanligt med internetbanken, lixom hur många privatpersoner har ett eget plusgiro?

De är bara logga in på internetbanken och trycka på ny betalning-bankgiro/plusgiro-summa som ska betalas+ocr-nummer har du inget bankkonto får du väl la ge polaren din summan som ska betalas i kontanter och låta hen betala den åt dig...
Citera
2017-04-04, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
Ja du betalar väl som vanligt med internetbanken, lixom hur många privatpersoner har ett eget plusgiro?

De är bara logga in på internetbanken och trycka på ny betalning-bankgiro/plusgiro-summa som ska betalas+ocr-nummer har du inget bankkonto får du väl la ge polaren din summan som ska betalas i kontanter och låta hen betala den åt dig...

Liten detalj - ts skriver att det var ett inbetalningskort B, då finns det inget OCR-nummer, meddelande som gäller istället, fakturanummer vanligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in