Citat:
Ursprungligen postat av
Capitanogaliano86
Men den betydande skillnaden är ju att med Payoneer, kostar det rätt mycket att ta ut pengar från automater mot för att ha ett utländskt bankkonto.
AEoI, CRS.
Majoriteten av världen är med i dessa, dem rapporterar bla ränteinkomster på sparkapital, kapital vid relevant periods slut (år, månad, blabla vet jag ej), sen vid kontots avslut även kontots alla sammanlagda transaktionsvärden - dvs allt som kommit in och ut ur kontot.
Behåll det för fan på payoneer för säkerhets skull. Håll inte på och snåla här och där för en 50kr mindre i uttag på 2000 eller vadfan det är, sluta tramsa för fan.
Dem flesta banker rapporterar redan detta (automatiskt), och stora delar implementerar det just nu. Även i Belize. Ta inte risken med andra banker såvida du inte bor i länder där samarbeten inte finns. Payoneer säger sig inte rapportera inkomster, men huruvida dem rapporterar en saldo vid årets slut vet jag ej. Men är för tillfället det bästa för mig som fortfarande bor i Europa.
Rapportering av saldon sker redan varje år till respektive skatteverk, alla invånare i nästan alla länder. Är man inte boende i landet så skickas detta senare vidare till landet där personen har sitt skatteresidens.