2019-09-19, 09:56
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pottie.scippen
Jag tänkte ge ett litet exempel:
Idag har jag suttit med detta i 30 minuter från 09:00-09:30 och det har kommit 3 meddelanden på totalt 30 minuter.

Ett annat exempel:
Igår satt jag med detta från 09:00-12:30 och kom upp i 98 meddelanden.
Jag skriver ett meddelande på 40-45 sekunder oftast.
Jag kanske inte är supersnabb är heller inte jättelångsam.

Det är nåt knas känner jag. Har aldrig varit så här lugnt på mina två månader som nu.
Lär dig av Skorpan 91 här på FB kolla jag kopierar vad han skrev den mannen har koll vet du
((Är du aktiv i chatten och kör "fokuserat" så bygger du din egna kö? Vad är problemet? Herregud.))
Tänk på det BYGGA UPP SIN EGNA KÖ
Det är lite så med chatten det går upp och ner nu anställs det massa folk då dras messen och väntetiden ner.Så vill ju företaget ha det vi är bara en bricka i spelet bara gilla läget
2019-09-19, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pottie.scippen
Jag tänkte ge ett litet exempel:
Idag har jag suttit med detta i 30 minuter från 09:00-09:30 och det har kommit 3 meddelanden på totalt 30 minuter.

Ett annat exempel:
Igår satt jag med detta från 09:00-12:30 och kom upp i 98 meddelanden.
Jag skriver ett meddelande på 40-45 sekunder oftast.
Jag kanske inte är supersnabb är heller inte jättelångsam.

Det är nåt knas känner jag. Har aldrig varit så här lugnt på mina två månader som nu.

Läs vad jag skriver, det sitter hundra nya som kommer tröttna på 0 kö och gråhåriga kukar, i promise. Då blir det plötsligt 267 i kö klockan 11 på en tisdag.
2019-09-19, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Lär dig av Skorpan 91 här på FB kolla jag kopierar vad han skrev den mannen har koll vet du
((Är du aktiv i chatten och kör "fokuserat" så bygger du din egna kö? Vad är problemet? Herregud.))
Tänk på det BYGGA UPP SIN EGNA KÖ
Det är lite så med chatten det går upp och ner nu anställs det massa folk då dras messen och väntetiden ner.Så vill ju företaget ha det vi är bara en bricka i spelet bara gilla läget

Jo men så är det säkerligen.
Nu lossnade det lite ändå.
95 meddelanden mellan 9:00-11:30.
Det är extra cash så man ska kanske inte klaga.
Tjing!
2019-09-19, 11:52
Medlem
[quote=CheeseHD|68745835]
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
var bor du för 2k med en 'fin' lägenhet gullet? Ska återgå och se snoppar nu hhrn..

Många länder utanför Västeuropa, ja där kan man finna en trea på 75 kvadratmeter, för 2 till 3000, en liten etta på 30 kvm, för 1300-1700 kr.

(Gäller finna sidor där dem inhemska hyresvärdarna hyr ut på sitt egna språk och sedan översätta)

Storhandlar du, kostar maten inget, och går du ut och roar dig på lördagarna t ex, kostar ölen 15-20 kr, en fin middag 50- 80 kr(Bra mat då med ett glas vin), Macdonalds-mål 28 kr.
2019-09-19, 12:33
Medlem
sebastian66s avatar
[quote=Capitanogaliano86|68747085]
Citat:
Ursprungligen postat av CheeseHD

Många länder utanför Västeuropa, ja där kan man finna en trea på 75 kvadratmeter, för 2 till 3000, en liten etta på 30 kvm, för 1300-1700 kr.

(Gäller finna sidor där dem inhemska hyresvärdarna hyr ut på sitt egna språk och sedan översätta)

Storhandlar du, kostar maten inget, och går du ut och roar dig på lördagarna t ex, kostar ölen 15-20 kr, en fin middag 50- 80 kr(Bra mat då med ett glas vin), Macdonalds-mål 28 kr.
Hyra 5 rum ca 126 kvm 2 skithus 3 vån kostar mig 1755 svenska här röker man och krökar för småpengar 1 pakt cigg hela 17:- 1 flarra whiskey inhemsk ligger på stadiga 26 svenska.
Maten ja en middag för 5 på en ok restaurang ligger på 230 svenska men man kan äta hemma då blir notan oftast typ 60:- för 5 pers.
Nu blir det myskväll med grabbarna
2019-09-19, 13:20
Medlem
CheeseHDs avatar
[quote=sebastian66|68747388]
Citat:
Ursprungligen postat av Capitanogaliano86
Hyra 5 rum ca 126 kvm 2 skithus 3 vån kostar mig 1755 svenska här röker man och krökar för småpengar 1 pakt cigg hela 17:- 1 flarra whiskey inhemsk ligger på stadiga 26 svenska.
Maten ja en middag för 5 på en ok restaurang ligger på 230 svenska men man kan äta hemma då blir notan oftast typ 60:- för 5 pers.
Nu blir det myskväll med grabbarna
Var är här sötnos?
2019-09-19, 13:54
Medlem
toalettrullen14s avatar
Gissar att en annat litet gäng härifrån likväl som jag också har blvit erbjuden att prova på som Poker? Läste tidigare i tråden att man oftast tjänar mindre på detta, någon som har mer erfarenheter att dela med sig av?
2019-09-19, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14
Gissar att en annat litet gäng härifrån likväl som jag också har blvit erbjuden att prova på som Poker? Läste tidigare i tråden att man oftast tjänar mindre på detta, någon som har mer erfarenheter att dela med sig av?

Fick du inget mail om det idag också?

Har också blivit efterfrågad tidigare, och även att skapa profilen till player men tackat nej till bägge.
Dock måste du fortfarande jobba dina minst 200 meddelanden i veckan, så detta är inget du endast kan jobba med.

Du tjänar då 0.75 euro per godkänt poker meddelande och måste göra ett visst antal på nätterna
2019-09-20, 08:49
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14

Alla fick det mailet.. Du tjänar superdåligt. 0,75 per poke. Läste du inte mailet?
2019-09-20, 12:25
Medlem
Skorpan91s avatar
Poker är ju värsta slavjobbet men dock ett krav för att sen "avancera" vidare.. Haha!
2019-09-20, 16:50
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JulBanditen
Fick du inget mail om det idag också? .........

Citat:
Ursprungligen postat av Hayworthian
Alla fick det mailet.. Du tjänar superdåligt. 0,75 per poke. Läste du inte mailet?

Jag läste mailet, annars hade jag väl ändå inte tagit upp ämnet? Jag frågade om erfarenheter kring det från någon som tidigare arbetat som poker. Att dem tjänar 0.75€ vet jag, men ration mellan vanligt och pokermeddelande var jag intresserad av, är det möjligt att tjäna mer på att köra Poker /h än var vanliga meddelanden gör. Därav frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan91
Poker är ju värsta slavjobbet men dock ett krav för att sen "avancera" vidare.. Haha!

Du har själv jobbat som Poker med andra ord? Vad finns det för positioner att "avancera" till som du nämnde utöver coach etc, och vilket uppdrag ger mest pengar? Får en känsla av att det nog nästan kan vara mest pengar vid chattandet enbart (ifall man är snabbt på tangenter dvs).

Tack för svaren för övrigt!
2019-09-21, 12:31
Medlem
Hola mina kära operatörkollegor.

Har jobbat som detta i ca 2 veckor nu. Hur gör Ni med lönen? Har ett fast jobb vid sidan av som jag skattar på (bor i utlandet och skattar i utlandet). Då jag inte drar inte några stora summor så vill man ju helst komma undan Skatteverket. ca 4000 i månaden

Tror Ni det är någorlunda safe att bara stacka upp pengarna på hög på payoneer kontot? Har inga planer för pengarna i den närmsta framtiden. Kanske en överföring på 500-1000,- till mitt utländska bankkonto någon gång ibland när det krisar med pengar, men det är inte ofta. Planen är att flytta vidare till kanske Australien om ca 1 år. Då använd payoneer pengarna där för att betala hyra, flyg, visum osv. Låter detta som en torsk plan eller?

Hur gör Ni? Lägg gärna till hur länge ni har jobbat som detta också.

Puss!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in