2021-06-22, 19:16
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Klart mer jobb men lista på samtliga ops, begär sen ut telefonlistor från samtliga master i näheten och kör en krosscheck. Vilka har varit i närheten runt den tidpunkten?

Tror inte GM lämnade sin telefon 10mil bort. Reste han dit ligger den i bilen någon km bort eller så bor han i samma stad vilket fortfarande drar ner antalet. Sen undersökning där du tar in dom för att matcha dna, gm kan känna igen personens röst osv.

Går gör det alltid.

Haha, tack för ett gott skratt. Tror du har lite övertro på polisens resurser och din definition av ”inte vidare svårt” gillar jag haha
2021-06-22, 19:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --2--
Haha, tack för ett gott skratt. Tror du har lite övertro på polisens resurser och din definition av ”inte vidare svårt” gillar jag haha

Nä men det är en annan fråga hurvida resurserna finns och skulle läggas ner på det. Går gör det ändå.
Senast redigerad av Bbobi 2021-06-22 kl. 19:23.
2021-06-22, 19:28
Medlem
--2--s avatar
Citat:
Nä men det är en annan fråga hurvida resurserna finns och skulle läggas ner på det. Det här var väl ändå en teoretisk fråga?

Jag pratade om nu, i verkligheten, att det troligtvis blir svårt att få tag på dom. Du höll inte med.

Skulle dom ha oändligt med resurser, få tillgång till allt och kunna dna matcha till höger och vänster är det väl självklart att det inte skulle vara svårt.
Senast redigerad av --2-- 2021-06-22 kl. 19:30.
2021-06-22, 19:29
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Klart mer jobb men lista på samtliga ops, begär sen ut telefonlistor från samtliga master i näheten och kör en krosscheck. Vilka har varit i närheten runt den tidpunkten?

Tror inte GM lämnade sin telefon 10mil bort. Reste han dit ligger den i bilen någon km bort eller så bor han i samma stad vilket fortfarande drar ner antalet. Sen undersökning där du tar in dom för att matcha dna, gm kan känna igen personens röst osv men dom flesta har förmodligen alibi och kan tas bort från utredningen på en gång.

Går gör det alltid.
BO måste väl ha lämnat en signalement på hur GM såg ut? Nu tänker jag rapportera alla jävlar som lovar dejter.
2021-06-22, 19:43
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Jag pratade om nu, i verkligheten, att det troligtvis blir svårt att få tag på dom. Du höll inte med.

Skulle dom ha oändligt med resurser, få tillgång till allt och kunna dna matcha till höger och vänster är det väl självklart att det inte skulle vara svårt.

Jag tänkte mer på hurvida det är teoretiskt möjligt att göra det i verkligheten och du om polisen skulle lägga dom resurserna ens. Så vi har väl båda rätt då? Highfive.
2021-06-22, 19:47
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
undra hur deras kontakt/samarbete med polisen är. som de nu samarbetar med 100 procent

polisen: blabla blev rånad efter pratat med xx på er sajt xxx. Vi vill ha xx IP adress.

cc: hej kostapeln.. erm eh det e så här.. vi lurade bara blabla han har.. ermh.. pratat med 688 olika personer så att..

Men hoppas dom får fast den som gjort det, kan väl bara va om gärningsmannen frågat rakt ut om tele nummer osv. Är det en konvo som vilken som helst måste det vara svårt, gärningsmannen behöver inte ens ha skrivit något bara läst texten.

d va någon snubbe här i tråden förra året som ville låna andras inlogg mot betalning också haha, hoppas ingen gick med på den

hoppas dom lyckas skrämma den som gjort det i a f och dom som tänkt i samma banor.. sån här skit ger bara polisen mer resurser att klämma åt oss

Edit: vet inte om nån länkat till https://www.expressen.se/gt/krim/polisen-varnar-for-nya-dejtranen-jakligt-fult/ redan, verkar hänt många gånger nu
Varför finns inte den där artikeln i min expressen?
2021-06-22, 20:40
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
BO måste väl ha lämnat en signalement på hur GM såg ut? Nu tänker jag rapportera alla jävlar som lovar dejter.

Mjo men "svart kille 1,9m" räcker väl inte särskilt långt alla gånger.

Det är stor tillit vi har för vem som helst kan spara ner en bild ihop med namn och sedan sälja till någon som använder det för utpressning. Dom borde vara lite mer försiktiga och motivera dom som redan skriver att skriva mer istället för att leva på folk som gör 200 i veckan.
Senast redigerad av Bbobi 2021-06-22 kl. 20:44.
2021-06-22, 21:14
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Mjo men "svart kille 1,9m" räcker väl inte särskilt långt alla gånger.

Det är stor tillit vi har för vem som helst kan spara ner en bild ihop med namn och sedan sälja till någon som använder det för utpressning. Dom borde vara lite mer försiktiga och motivera dom som redan skriver att skriva mer istället för att leva på folk som gör 200 i veckan.
Håller med dig. Just därför så skulle dom ha videosamtal med operatörerna. Vill dom inte visa sig så kan dom sitta där med lösnäsa och peruk. Belöna dom som håller kvaliteten och följer reglerna.
Hoppas att dom får fast i dom som kör utpressning.
2021-06-22, 22:08
Medlem
libanesas avatar
"Här får du korvgryta med chiliconcarne längs ollonet"
Senast redigerad av libanesa 2021-06-22 kl. 23:02.
2021-06-22, 23:48
Medlem
frekkinheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Håller med dig. Just därför så skulle dom ha videosamtal med operatörerna. Vill dom inte visa sig så kan dom sitta där med lösnäsa och peruk. Belöna dom som håller kvaliteten och följer reglerna.
Hoppas att dom får fast i dom som kör utpressning.

Tänk dig sitta där framför coach Felix medan han sitter och runkar
2021-06-22, 23:56
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frekkinhead
Tänk dig sitta där framför coach Felix medan han sitter och runkar
Bara han lovar att runka i peruk och lösnäsa så är det okej.
2021-06-23, 02:41
Medlem
se8035s avatar
Vill spruta i din murra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in