2019-08-23, 12:01
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fruktmaestro
Tycker synd om dig om du skriver så pass kasst att du oroar dig, sorry, detta yrke är ingenting för dig .
Att kalla det yrke är väl att dra det hela lite långt va...

Du behöver inte lägga din energi på att oroa dig för mig. Tack för omtanken dock
Senast redigerad av justinsane420 2019-08-23 kl. 12:07.
2019-08-23, 12:24
Medlem
Hayworthians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justinsane420
Att kalla det yrke är väl att dra det hela lite långt va...

Du behöver inte lägga din energi på att oroa dig för mig. Tack för omtanken dock

Man kan försörja sig på detta, alltså, ett yrke.
2019-08-23, 13:52
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Så du plockar ut ca 15000+/mån?
Hur många timmar per dygn spenderar du då? ca...
Är du en snabb jävel på tangentbordet?

Skriver ungefär 130 ord i minuten.
Läser knappt meddelandet då man oftast kan ögna lite snabbt på det för att haja vad det handlar om.
Skriva mycket "Hihi" och "..." För att dryga ut antalet bokstäver som krävs.

Beror på köer, men kan variera från 4 timmar till 9 timmar.

400 meddelanden om dagen 5 dagar i veckan så får du ut 4000 exakt i veckan.

Är det bra tryck på meddelanden så kan man absolut lägga 100 meddelanden i timmen.
Allt som oftast är det tyvärr 50 som blir av pga väntan på meddelande osv.
2019-08-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Det funkar,men man blir frustrerad då det blir som att växla mellan att lösa rubiks kub och knäppa med fingrarna

Får man jobba med båda samtidigt då?
Kör JH nu men tänkte söka till CW och köra båda.
Men är nervös att man blir kickad från JH om dom får veta att man kör samtidigt tillsammans med ett annat företag. Eller det kanske inte funkar så?
2019-08-23, 16:58
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MandySkolman
Skriver ungefär 130 ord i minuten.
Läser knappt meddelandet då man oftast kan ögna lite snabbt på det för att haja vad det handlar om.
Skriva mycket "Hihi" och "..." För att dryga ut antalet bokstäver som krävs.

Beror på köer, men kan variera från 4 timmar till 9 timmar.

400 meddelanden om dagen 5 dagar i veckan så får du ut 4000 exakt i veckan.

Är det bra tryck på meddelanden så kan man absolut lägga 100 meddelanden i timmen.
Allt som oftast är det tyvärr 50 som blir av pga väntan på meddelande osv.

Tack för ett bra svar.
2019-08-23, 16:58
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Du verkar ju inte ens kunna hantera det, så gör oss alla en tjänst och dra från tråden, sötnos.
Förresten, kolla kontot, tror A-kassan kommit in!

Så baserat på att jag inte är snabb på tangetbordet så kan jag förmodlingen inte "hantera" det.
Snygg analys.

Och du...jag är inte söt.
Senast redigerad av justinsane420 2019-08-23 kl. 17:04.
2019-08-23, 17:07
Medlem
toalettrullen14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storskarv
Men är nervös att man blir kickad från JH om dom får veta att man kör samtidigt tillsammans med ett annat företag. Eller det kanske inte funkar så?

Bra att du går med på saker utan att läsa vad det innebär.

I avtalet står det väldigt tydligt att du inte får. Gör du det ändå så 5000€ + ev. skador du åsamkat dem genom ditt agerade. Huruvida detta är skäligt eller ej och ens går att kräva går ju att diskutera. Men problem kommer du få ifall du gör det och dem kommer på dig.

Sen kan man ju direkt säga att det sker en exponensiell ökning av nya arbetare och "marknaden" håller på att mättas här. Detta kommer sannolikt inte hålla mycket längre till innan det blir slut på det roliga och problem kan uppkomma.

Kör på så länge det varar innan hålet täpps igen.
2019-08-23, 17:08
Medlem
Citat:
Så baserat på att jag inte är snabb på tangetbordet så kan jag förmodlingen inte "hantera" det.
Snygg analys.

Och du...jag är inte söt.

Eftersom att skriva är en otroligt central del i ett "chatt" jobb, så tror jag inte att du kommer hantera det, sötnos.
2019-08-23, 17:12
Medlem
justinsane420s avatar
Citat:
Eftersom att skriva är en otroligt central del i ett "chatt" jobb, så tror jag inte att du kommer hantera det, sötnos.

Så du menar att jag inte kommer bli snabbare ju mer jag skriver?
Är jag ett hopplöst fall?

Och inte ens är jag söt...

By the way, och frågan ställs till tråden,... hur många tecken är minimum i varje mess?
Läst både 75st och 150st
Senast redigerad av justinsane420 2019-08-23 kl. 17:20.
2019-08-23, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettrullen14
Bra att du går med på saker utan att läsa vad det innebär.

I avtalet står det väldigt tydligt att du inte får. Gör du det ändå så 5000€ + ev. skador du åsamkat dem genom ditt agerade. Huruvida detta är skäligt eller ej och ens går att kräva går ju att diskutera. Men problem kommer du få ifall du gör det och dem kommer på dig.

Sen kan man ju direkt säga att det sker en exponensiell ökning av nya arbetare och "marknaden" håller på att mättas här. Detta kommer sannolikt inte hålla mycket längre till innan det blir slut på det roliga och problem kan uppkomma.

Kör på så länge det varar innan hålet täpps igen.

Nu har jag ju inte gått med på något!
Jag jobbar bara för JH.
Men det var någon här som skrev att hen körde båda. Så det kanske är något för den personen att vara orolig för då.
Men då vet jag att man inte bör köra båda då!
2019-08-23, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storskarv

Tänk till lite för i helvete dom skiter väl i det, dom svarar ju inte ens när du skriver på skype eller mailar dom, tror du dom sitter och spionerar på dig då och sen....gör vad mot dig för att du har inloggning på två olika plattformar?

Skrämmande hur dumma vissa är i denna tråden.
2019-08-23, 18:39
Medlem
Vidare så står det i användarvillkoren att allt är fake, om gubbfan betalar x antal kronor för att skicka x antal meddelanden över en sida på nätet så finns det liksom inget konstigt med det, han får vad han betalar för. Det är inte bedrägeri, det är inte ljusskyggt, det är inget farligt. Samma som att du betalar x antal kronor för x antal bananer på ICA. Återigen ni är så fantastiskt jävla korkade mina vänner

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in