2021-04-21, 11:24
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Det finns ett knep som kanske funkar, inte alltid men det är att man ber target att öppna swish, skriv in valfri summa, typ 1 SEK till personen som har ringt eller smsat och genom bankID utan att sända pengar, så kan de få fram ett namn, förutsatt att nr har ett swish konto reggat - då kan target i sin tur svara på vem det är som har ringt som coacherna sen kan få ta del utav.

Om detta händer, så be targets göra detta och säga namnet, samt rapportera till coacherma så de kan följa upp, då kan de i sin tur kasta ut skit operatörerna som som förstör för alla andra.

Det är redan synd om gubbarna, vi kan vara åtminstone ’the lesser evil’ genom att förhindra att de blir utpressade och drar från sidan vilket är dåligt för business om detta fortlöper. Har hamnat i ganska många konversationer där de har blivit utpressade bla genom sms från samma person som utger sig för att vara en vän till player och behöver prata. Uppenbarligen har någon satt det i system.
Jo, det knepet har man ju kört några gånger. Men jag tror inte man är korkad nog till att använda ett nummer som är kopplat till swish om man använder chatten som plattform för att pressa gubbsen på cash.

Btw, din favoritoperatör är tillbaka på O4U under ett nytt OP-ID. Han skriver lika efterblivna meddelanden fortfarande.
2021-04-21, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PussyLiquor
Jo, det knepet har man ju kört några gånger. Men jag tror inte man är korkad nog till att använda ett nummer som är kopplat till swish om man använder chatten som plattform för att pressa gubbsen på cash.

Btw, din favoritoperatör är tillbaka på O4U under ett nytt OP-ID. Han skriver lika efterblivna meddelanden fortfarande.

Ah det är väl där skon klämmer liksom, men det är ett steg i rätt riktning åtminstone. Förmodligen så har målvakten någon form utav relation till den som ligger bakom det och vill säkerligen inte bli indragen i en utpressningshärva. Det kan ju också vara så att de använder sina riktiga nummer och hotar med att läcka till frugan eller dylikt ifall de golar till snuten.

Jag såg att han var tillbaka redan några dagar efter att han blev avstängd under annat id, denna gång under typ Oper1133 eller något sånt, den försvann ju ganska snabbt, han är ju dum som skriver samma sak hela tiden, inte så svårt att känna igen mönster liksom, han skriver ju på ett väldigt specifikt sätt, lär inte dröja länge förens det nya kontot som du nämnde blir avstängt också.
Senast redigerad av EricBana87 2021-04-21 kl. 11:55.
2021-04-21, 11:55
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
Ah det är väl där skon klämmer liksom, men det är ett steg i rätt riktning åtminstone. Förmodligen så har målvakten någon form utav relation till den som ligger bakom det och vill säkerligen inte bli indragen i en utpressningshärva, alternativt att target löser problemet själv

Jag såg att han var tillbaka redan några dagar efter att han blev avstängd under annat id, denna gång under typ Oper1133 eller något sånt, den försvann ju ganska snabbt, han är ju dum som skriver samma sak hela tiden, inte så svårt att känna igen mönster liksom, han skriver ju på ett väldigt specifikt sätt, lär inte dröja länge förens det kontot blir avstängt också.
Ja, jag fick upp honom inatt där player var läkare på 40+ och han skriver "hihi" i varenda mess som en gymnasieelev i första ring. Det är tur att våra targets inte är de mest intelligenta varelsena på jorden. En annan hade ju börjat ifrågasätta om player verkligen var läkare.

Hans id är 931.
2021-04-21, 11:57
Medlem
sebastian66s avatar
Det borde vara ett mindre problem att spåra upp en utpressare om man har vilja.
I regel räcket det att kolla upp dom som blivit anställda dom 2 senaste månaderna då är man nära.
Sannolikheten är ganska stor att personen finns bland det folket.
Företagen vet i regel hur dom äldre arbetarna är och beter sig alla har ett sk mönster.
Troligen räcker det med att se bakåt kanske vad 20 olika har skrivit sedan lär man se facit.
Frågan är om företaget lägger ner tid på detta för allt handlar om att messa messa svara bla bla.
2021-04-21, 11:58
Medlem
Citat:
Ja, jag fick upp honom inatt där player var läkare på 40+ och han skriver "hihi" i varenda mess som en gymnasieelev i första ring. Det är tur att våra targets in är de mest intelligenta varelsena på jorden. En annan hade ju börjat ifrågasätta om player verkligen var läkare.

Hans id är 931.

LOL, det roliga var att jag har misstänkt ett tag att det var han, då han skrev ganska likt honom, men den Oper har gjort även relativt normala mess också, ser han i nästan varenda jävla konversation, men det var någon dag som jag noterade detta med så sa till coacherna.
2021-04-21, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Det borde vara ett mindre problem att spåra upp en utpressare om man har vilja.
I regel räcket det att kolla upp dom som blivit anställda dom 2 senaste månaderna då är man nära.
Sannolikheten är ganska stor att personen finns bland det folket.
Företagen vet i regel hur dom äldre arbetarna är och beter sig alla har ett sk mönster.
Troligen räcker det med att se bakåt kanske vad 20 olika har skrivit sedan lär man se facit.
Frågan är om företaget lägger ner tid på detta för allt handlar om att messa messa svara bla bla.

Ja, sen kan det vara en ett annat problem, och det är att operatörerna som utpressar inte skriver något mess i de specifika konversationerna där de letar upp rätta offer för att undgå att bli misstänkt, men jag antar att företaget fortfarande kan se vilka som har tagit bort loggad info såsom nr samt se vilka som har varit inne i en specifik konversation trots att man inte har svarat?
2021-04-21, 12:22
Medlem
PussyLiquors avatar
Citat:
LOL, det roliga var att jag har misstänkt ett tag att det var han, då han skrev ganska likt honom, men den Oper har gjort även relativt normala mess också, ser han i nästan varenda jävla konversation, men det var någon dag som jag noterade detta med så sa till coacherna.
Jo, en del meddelanden är ganska normala, men nu tror jag att han har blivit lite bekväm av sig och därför skriver han som ett mongo igen. Men direkt när jag såg hans mess och sådär så förstod jag att det var han. Ingen annan bland alla hundratals operatörer skriver på det sätt som han gör.
2021-04-21, 12:42
Medlem
Citat:
Jo, en del meddelanden är ganska normala, men nu tror jag att han har blivit lite bekväm av sig och därför skriver han som ett mongo igen. Men direkt när jag såg hans mess och sådär så förstod jag att det var han. Ingen annan bland alla hundratals operatörer skriver på det sätt som han gör.

Om du ser han göra det, ta en printscreen för varje gång och skicka det till en Coach, de kan även bla checka operatörers IP adresser och kolla så att de matchar.

Rekommenderar alla operatörer som läser detta att göra samma sak, om ni inte vill att alla messen ska bli snodda av denna jävla operatör, för han sitter och skriver fan dygnet runt.

Personligen har jag inget emot ifall operatörer skriver ganska likadant i sina mess, men att skriva på det sättet han gör utan någon som helst substans i det han säger är bara helt efterblivet. Hade jag varit en target och betalade 15 sek för att få ett sånna mess tillbaka så hade jag fan flippat.
Senast redigerad av EricBana87 2021-04-21 kl. 12:48.
2021-04-21, 13:19
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Om du ser han göra det, ta en printscreen för varje gång och skicka det till en Coach, de kan även bla checka operatörers IP adresser och kolla så att de matchar.

Rekommenderar alla operatörer som läser detta att göra samma sak, om ni inte vill att alla messen ska bli snodda av denna jävla operatör, för han sitter och skriver fan dygnet runt.

Personligen har jag inget emot ifall operatörer skriver ganska likadant i sina mess, men att skriva på det sättet han gör utan någon som helst substans i det han säger är bara helt efterblivet. Hade jag varit en target och betalade 15 sek för att få ett sånna mess tillbaka så hade jag fan flippat.
Skulle inte förvåna mig om det var snubben som för några sidor blivit bannad för tredje gången
2021-04-21, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Skulle inte förvåna mig om det var snubben som för några sidor blivit bannad för tredje gången

Typ så, sen så sitter han och grinar samt undrar varför man blev bannad. I vilket fall som helst så undrar man ju hur "så där" operatören tänker, tror han inte att nån ska märka något eller? Det är ju inte så värst smart att fortsätta skriva på samma sätt som fick en avstängd från första början..
2021-04-21, 14:03
Medlem
Citat:

Hamnade nu i en konversation där han indirekt skrev två likadana mess efter varandra, ena mer substanslös än den andra..
Senast redigerad av EricBana87 2021-04-21 kl. 14:07.
2021-04-21, 14:33
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Typ så, sen så sitter han och grinar samt undrar varför man blev bannad. I vilket fall som helst så undrar man ju hur "så där" operatören tänker, tror han inte att nån ska märka något eller? Det är ju inte så värst smart att fortsätta skriva på samma sätt som fick en avstängd från första början..
Nu jävlar sätter vi stopp för den där idioten. Hur fan kan man sitta dygnet runt och skriva?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in