Citat:
Ursprungligen postat av
Bbobi
Borde inte engelsktalande vara lägre betalt då man tex anlitar dröser med philipinare som utlovas en lön på motsvarande ca 2.500-5000kr per månad?
Eller om det är mellanhänder som rekryterar till arbetsgivarna och stoppar mellanskillnaden i fickan.
Är iaf med i en Facebook grupp för jobb hemifrån där det spammas riktat mot philipinare som ska jobba mot England/Australien osv. Enda som krävs är att dom klarar av sina engelskaprov.
Eller om dom jobbar för sidor där män söker asiatiska fruar och det inte är så viktigt. Vet inte.
Utöver sån chatt som vi jobbar med finns det så klart en drös olika dejtingsidor. Jag vet ryska sidor som har olika upplägg med tjejerna. Ena alternativet är att dom tar bilder på tjejen, sen får hon 10% av allt alla män spenderar på hennes profil i form av krediter och annat skit, gåvor, och behöver inte chatta eller nåt. Men om hon väljer att aktivt sköta sitt konto och chatta med dom så får hon 50% av allt dom spenderar. Det kan ju vara något sådant du har sett kanske?
Det krävs (befogat eller ej, tar jag inte ställning till) mer eller mindre modersmålsnivå för att jobba i sån chatt som JH, Operador etc. I Filippinerna pratar dom helt okej engelska, men det finns ju inte en chans att jag skulle tro att det var deras modersmål.