2020-06-15, 10:06
Medlem
Handeldsbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haparandaflickan
Man ser hur trevliga de nya rekryterna blir av värmen! ;-)

From: .BoggieType: message
Jävla apa

Date: Su 14 Jun 2020 21:25:50From: VevaTuttar User: se9378Type: message
Jag hoppas verkligen ingen normal kvinna faller för en sådan otrevlig människa som du. Du hade kunnat tackat nej och kilat vidare istället för att skriva som du gjorde.

Date: Su 14 Jun 2020 21:18:17From: .BoggieType: message
Det går jättebra

Date: Su 14 Jun 2020 21:17:06From: VevaTuttar User: se4551Type: message
Hur kan du vara så otrevlig? Helt galet att svara på det viset som du precis gjorde. Svarar du alla kvinnor sådär? Varför så otrevlig och sur?

Date: Su 14 Jun 2020 21:04:03From: .BoggieType: message
Ta dina pattar ok dra åt helvete
Haha! Men gubben svarade ju och fortsatte därmed att spendera pengar, så man måste väl ändå säga att operatören gjorde ett bra jobb.
2020-06-15, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Polare dvs oman killen?

Ja, det är min bästa vän. Han hälsar till alla förresten.
2020-06-15, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handeldsbanken
Haha! Men gubben svarade ju och fortsatte därmed att spendera pengar, så man måste väl ändå säga att operatören gjorde ett bra jobb.

Man kan ju skriva i princip vad som helst, det tar lång tid innan dom slutar svara.
2020-06-15, 13:21
Medlem
Suchkas avatar
Rapportera horungarna istället för att pejsta det här. Eller? Snabbare (och effektivare)
2020-06-15, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blygtsomkenta
Hej!

Är det någon som har erfarenhet av chatoperatör via jobba hemifran?
Hur många timmar per vecka jobbar ni och vad tjänar ni då?

STOR VARNING till er som inte jobbat som chattoperatör för Jobba hemifrån tidigare och som hittat hit för att ni vill ”läsa mer” om det där skitföretaget. Allt på deras hemsida är ren lockmarknadsföring. De får det att låta som om du kan jobba några ”extratimmar” i veckan och tjäna lite pengar. Det är kort och gott INTE SANT.

-Du får betalt per skickat meddelande och betalning är extremt låg. OCH de betalar inte ut dina pengar om du inte uppnår ett visst antal skickade meddelanden per vecka vilket är helt omöjligt att uppnå om man bara ska ”extrajobba” några timmar. TRO INGET som står på deras hemsida gällande löner. (Eller någon annan i den här tråden om de hävdar något annat).

-Arbetet i sig är omoraliskt (de som arbetar där vet varför).

-Jag läste i denna tråden någon som skrev att man inte borde ha dåligt samvete och sa något i stil med att ”det är ju ändå bara äckel-Bosse 60 år som raggar på Maria 20 år”. Det är till viss del sant att det är en jävla massa äckelgubbar som du kommer sitta och prata med, men det finns också en andel som verkligen tror att ”dom träffat kärleken i sitt liv” och vill inget annat än att träffas. Där ska du sitta och låtsas att han är kärleken i ditt liv och uppehålla konversationen så att han fortsätter skriva och betalar företaget typ 15 spänn per skickat meddelande, medan du sitter och slavar för några cent per meddelande (som kan ta några minuter att skicka pga processen i deras plattform). Och gällande äckelgubbarna, vad gör dig till en bättre person som sitter och luras eller tycker att saker är ”rätt åt någon” om någon annan gör fel.

Hej då Jobba Hemifrån.
2020-06-15, 16:29
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan00
STOR VARNING

Har följt den här tråden en tid även om jag aldrig syasslat med detta själv men kan du förklara vad det är du varnar för?

När jag såg de citerade orden förväntade jag mig hot, vägrad lön, utpressning eller liknande. Inte bara det alla redan vet och är öppna om.

Har dom misskött dig eller levde jobbet bara inte upp till dina förväntningar? Att man får betalt per meddelande och vad ersättningen är repeteras hela tiden i tråden så det är väl inget att visselblåsa om?
Senast redigerad av Bbobi 2020-06-15 kl. 16:31.
2020-06-15, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsan00
STOR VARNING till er som inte jobbat som chattoperatör för Jobba hemifrån tidigare och som hittat hit för att ni vill ”läsa mer” om det där skitföretaget. Allt på deras hemsida är ren lockmarknadsföring. De får det att låta som om du kan jobba några ”extratimmar” i veckan och tjäna lite pengar. Det är kort och gott INTE SANT.

-Du får betalt per skickat meddelande och betalning är extremt låg. OCH de betalar inte ut dina pengar om du inte uppnår ett visst antal skickade meddelanden per vecka vilket är helt omöjligt att uppnå om man bara ska ”extrajobba” några timmar. TRO INGET som står på deras hemsida gällande löner. (Eller någon annan i den här tråden om de hävdar något annat).

-Arbetet i sig är omoraliskt (de som arbetar där vet varför).

-Jag läste i denna tråden någon som skrev att man inte borde ha dåligt samvete och sa något i stil med att ”det är ju ändå bara äckel-Bosse 60 år som raggar på Maria 20 år”. Det är till viss del sant att det är en jävla massa äckelgubbar som du kommer sitta och prata med, men det finns också en andel som verkligen tror att ”dom träffat kärleken i sitt liv” och vill inget annat än att träffas. Där ska du sitta och låtsas att han är kärleken i ditt liv och uppehålla konversationen så att han fortsätter skriva och betalar företaget typ 15 spänn per skickat meddelande, medan du sitter och slavar för några cent per meddelande (som kan ta några minuter att skicka pga processen i deras plattform). Och gällande äckelgubbarna, vad gör dig till en bättre person som sitter och luras eller tycker att saker är ”rätt åt någon” om någon annan gör fel.

Hej då Jobba Hemifrån.

Hahahaha, dagens bästa. Det var ju tråkigt att du inte höll måttet och inte fick börja jobba.

Vad som gör mig bättre än den gifta mannen Hasse 67 som vill piska Maria 19 medans hon är fastbunden och dricker hans kiss?
Ja du, bra fråga. Men jag är tydligen inte lika dum i huvudet iaf.
Senast redigerad av NyttKontoLL 2020-06-15 kl. 16:56.
2020-06-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Har följt den här tråden en tid även om jag aldrig syasslat med detta själv men kan du förklara vad det är du varnar för?

När jag såg de citerade orden förväntade jag mig hot, vägrad lön, utpressning eller liknande. Inte bara det alla redan vet och är öppna om.

Har dom misskött dig eller levde jobbet bara inte upp till dina förväntningar? Att man får betalt per meddelande och vad ersättningen är repeteras hela tiden i tråden så det är väl inget att visselblåsa om?

Det är ganska uppenbart att Majsan här har försökt sig på jobbet och inte klarade av det. Majsan blev tydligen ledsen och besviken över det, rent utav arg verkar det som, och vill i sann svensk anda skylla ifrån sig och inte ta ansvar för sitt eget misslyckande.
2020-06-15, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suchka
Rapportera horungarna istället för att pejsta det här. Eller? Snabbare (och effektivare)

Ja eller kanske bara sköta sitt och inte vara en äcklig liten golbög, det funkar det med.
2020-06-15, 17:48
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Ja eller kanske bara sköta sitt och inte vara en äcklig liten golbög, det funkar det med.

Vad jag spontant tänkte var att sådan respons bara borde förstärka bilden av att det är "riktiga personer" dom chattar med om dom säger ifrån sådär ibland när dom tröttnar.

Inget ont som inte har något gott med sig eller vad det nu är man säger.

Är att säga emot erat target förbjudet när ni jobbar? Chattar dom med någon länge och sedan säger något som tas fel lär dom väl vilja spendera mer pengar för att rädda sin "relation". Är ju inte normalt att hålla med om allt om inte personen är helt off. Kanske han redan är om han betalar för att chatta iof
Senast redigerad av Bbobi 2020-06-15 kl. 17:58.
2020-06-15, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Vad jag spontant tänkte var att sådan respons bara borde förstärka bilden av att det är "riktiga personer" dom chattar med om dom säger ifrån sådär ibland när dom tröttnar.

Inget ont som inte har något gott med sig eller vad det nu är man säger.

Är att säga emot erat target förbjudet när ni jobbar? Chattar dom med någon länge och sedan säger något som tas fel lär dom väl vilja spendera mer pengar för att rädda sin "relation". Är ju inte normalt att vara allt för godtycklig.

Man kan i regel säga vad som helst, men det är väl klart att det inte funkar att vara otrevlig i längden.
2020-06-15, 18:06
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
Man kan i regel säga vad som helst, men det är väl klart att det inte funkar att vara otrevlig i längden.

Men är ni instrukterade att hålla med kunden om allt han säger, tycker och frågar? Tänker att det blir väldigt onaturliga konversationer isf. Undrar bara hur ni tänker när ni svarar. 100% tillfredsställa kundens fantasier eller även få det att verka någorlunda realistiskt vilket kräver att eran person har egna gränser ibland.

Gissar att dom inte bryr sig eller märker så stor skillnad dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in