• 1
  • 2
2017-04-03, 00:56
Medlem
Hej!

Jag funderar på att börja plugga i Lund till hösten. Bor för tillfället i Göteborg och kan söka in till en likvärdig utbildning här om ett år. Min fråga är hur det är att bo i Lund jämfört med Göteborg och typ hur lång tid det tar att få studentlägenhet där?
Citera
2017-04-03, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av digitalbath
Hej!

Jag funderar på att börja plugga i Lund till hösten. Bor för tillfället i Göteborg och kan söka in till en likvärdig utbildning här om ett år. Min fråga är hur det är att bo i Lund jämfört med Göteborg och typ hur lång tid det tar att få studentlägenhet där?

Lund är en jättetråkig stad. Göteborg är mycket trevligare. Lund är ett litet PK-paradis med övre medelklass som intresserar sig för feminism och är vänsterfacister till stor del.
Sen har du några miljonprogramområden där Linero är mest deprimerande och längst från stan. Klostergården är nog bästa ca 10 minuter från stan med ganska blandad befolkning. Men i allmänhet väldigt tråkigt stad med usel mat usel uteliv och en massa rika stockholmskids som studerar och går på herkules bar
Citera
2017-04-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn92
Lund är en jättetråkig stad. Göteborg är mycket trevligare. Lund är ett litet PK-paradis med övre medelklass som intresserar sig för feminism och är vänsterfacister till stor del.
Sen har du några miljonprogramområden där Linero är mest deprimerande och längst från stan. Klostergården är nog bästa ca 10 minuter från stan med ganska blandad befolkning. Men i allmänhet väldigt tråkigt stad med usel mat usel uteliv och en massa rika stockholmskids som studerar och går på herkules bar

Okej, det var väl kanske inte ett särskilt jättekonstruktivt svar.
Citera
2017-04-03, 02:55
Medlem
Citat:

Tvärtom, vännen. Tvärtom.
Citera
2017-04-03, 02:59
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Hej!

Lund är ju en studentstad, landets största studentstad till och med. Vilket innebär att när du söker studentlägenhet där, så konkurrerar du med oändligt många andra studenter. Det säger ju lite om hur lång tid det kan ta. Sen beror det ju på hur mycket köpoäng du har.
Citera
2017-04-03, 03:18
Medlem
Citat:

t du frågade hur det är att leva i lund jämfört med göteborg. Berättade dessutom vilka områden som är okej om du inte hittar en lägenhet mitt i stan. Är du utvecklo?
Citera
2017-04-03, 03:43
Medlem
haiguises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandarnamn92
t du frågade hur det är att leva i lund jämfört med göteborg. Berättade dessutom vilka områden som är okej om du inte hittar en lägenhet mitt i stan. Är du utvecklo?

Han har beslutat sig för lund sen innan, och skapade den här tråden för att rationalisera sitt beslut i efterhand.

Därav hans defensiva manér.

/soffpsykologen
Citera
2017-04-03, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haiguise
Han har beslutat sig för lund sen innan, och skapade den här tråden för att rationalisera sitt beslut i efterhand.

Därav hans defensiva manér.

/soffpsykologen

Nej, däremot tycker jag att svaret var lite efterblivet.
Citera
2017-04-03, 05:45
Medlem
GormDenGamles avatar
Två års väntetid.
Fin stad. Men politiker som har satt staden mångmiljonskuld.
För många vänsterpartister.
Citera
2017-04-03, 06:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Som fattig student tycker jag det var bättre i Lund jämfört med Göteborg. Lund är dessutom mycket trevligare.

Vet ej om det är något du uppskattar, men Lund känns fortfarande väldigt svenskt, vilket inte många större städer kan. ( nåja, Lund är väl inte stort mem ändå).
Citera
2017-04-03, 08:58
Medlem
Blissummers avatar
Citat:
Hej!

Det du främst bör fråga dig är om du vill "leva studentliv" i en studentstad eller leva i en större stad. Och om du vill testa på att bo på någon annan ort än hemorten. Svarar du ja på båda dessa frågor tycker jag att du bör flytta till Lund som är en jättefin och trevlig studentstad.
Citera
2017-04-03, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Två års väntetid.
Fin stad. Men politiker som har satt staden mångmiljonskuld.
För många vänsterpartister.

Jag är vänsterpartist.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här