Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-03, 00:29
  #13
Medlem
Det låter som att din mamma har svårt att ta vara på sig själv på grund av emotionell instabilitet, substansberoende eller liknande och gärna lägger över ansvaret på dig när hennes egen förmåga tryter.

Det känns säkert fruktansvärt krasst att höra detta, men försök använda det här tillfället till att bryta medberoendet med din mamma. Fundera över vad du innerst inne orkar med. Om du måste åka till Thailand och leta efter henne för att stå ut med dig själv så gör det.

Men se till att detta blir sista gången du agerar förälder åt din förälder. Annars kommer du att få hålla på så här tills någon av er gått ur tiden.
Citera
2017-04-03, 02:04
  #14
Medlem
Apologists avatar
Det vanligaste är att man har problem med WIFI uppkoppling eller andra kommunikations problem eller att man ligger magsjuk m.m. Resandet tar ju också tid. Så du bör nog inte oroa dig allt för mycket.

Thailand är ett av de säkraste ställena man kan vara på o poliserna där gör ett jätte bra jobb men de talar ingen engelska så det är nog värdelöst att försöka tala med dem.

Bäst är nog att tala med hotellet om du nu vet vilket hotell hon bor på. Om det gått 5 dagar utan kontakt så bör Svenska Ambassaden kopplas in de har kanaler o resurser för att finna ut vad som hänt, däremot har Svenska Ambassaden redan fullt upp med liknande ärenden.

Det lättaste är ju att ha kontakt via e-mail som hotmail m.m. eftersom det finns massor av Internet Cafeer utmed vägen som hon kan stanna till vid o kontakta dig. Skype är helt värdelöst. Viber är ganska bra. facebook Messenger är bra. Men absolut bäst är e-mail..
Citera
2017-04-03, 02:07
  #15
Medlem
Apologists avatar
Ska bara tillägga att hotmejlen kan vara helt värdelös också eftersom det har ett inloggningskydd där man inte kan logga in från okända nya länder m.m. Det händer mig hela tiden när jag reser i Thailand.
Citera
2017-04-03, 06:04
  #16
Medlem
Tack för svar, lyckades få tag på hotel där de bor, och de sa att de hade sett min mamma där lördags kväll. Så det känns mer säkert nu... men får jag inte kontakt senare idag blir det polisen. Behöver bara hålla koll på deras "öppettider" ... suck
Citera
2017-04-03, 22:17
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaham
Tack för svar, lyckades få tag på hotel där de bor, och de sa att de hade sett min mamma där lördags kväll. Så det känns mer säkert nu... men får jag inte kontakt senare idag blir det polisen. Behöver bara hålla koll på deras "öppettider" ... suck


Med risk för att låta okänslig.
Men du skriver och hon sa att hon ska bli utkastad utan vatten i 35 grader... och hon skrev inget igår eller idag och jag vet inte vad som har hänt längre... vet inte vad jag ska ta mig till ni. De svarar inte på turistpolisen heller eller hotelen i närheten...

Varför skulle polisen bry sig ett jota om hon blir utkastad ifrån ett hotell? Är det ett brott som begåtts då?

Min mamma har råkat illa ut med sin pojkvän i Thailand och får ingen kontakt med henne just nu.

Vad menar du med råkat illa ut med sin pojkvän? Spöar han upp henne vid för hög alkohol konsumtion? Eller har de bara spenderat upp alla pengar och levt det glada livet utan eftertanke?

Är din mor Svensk medborgare? Det spelar egentligen ingen roll, för Svenska Ambassaden kommer inte heller göra ett skit åt det.

Men ring du, jag väntar med spänning vad polisen kommer att meddela dig...
Citera
2017-04-03, 23:12
  #18
Avstängd
TashkentEkeroths avatar
Ring svenska ambassaden i bangkok

Telefon: +66 2 263 7200
Adress: 20th Floor, One Pacific Place 140 Sukhumvit Road, between soi 4 and soi 6,Bangkok,10112, Thailand
Öppettider: Öppet i dag · 09–16:15
Citera
2017-04-05, 05:41
  #19
Medlem
Så, hur har det gått för dig/er?
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2826685

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback