Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-04-02, 14:57
  #1
Medlem
_killahs avatar
Plötsligt i tråden om bussolyckan så kan jag se raderade inlägg.
Och inte heller bara egna. Någon som vet om detta är en vanlig bugg eller vad som skett?

Bild för tydlighet.
http://i.imgur.com/5x2JW2n.jpg
Citera
2017-04-02, 15:13
  #2
Medlem
beardbraids avatar
Grattis! Du har blivit moderator, iväg och screenshotta deras forum 😉
Citera
2017-04-02, 15:15
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Grattis! Du har blivit moderator, iväg och screenshotta deras forum 😉
Tänkte detsamma, det där måste ju vara ämnat att se endast för moderatorerna.
Citera
2017-04-02, 15:26
  #4
Medlem
Har kollat tråden i fråga och bläddrat bakåt ca. tio sidor och ser inte det TS länkat. Antingen är det borta eller så syns det endast för vissa?
Citera
2017-04-02, 15:34
  #5
Medlem
Kanske en tillfällig bugg. Det visas inte för mig heller. TS såg alltså inte vad som stod i inläggen efter raderingen. Det gör bara moderatorer och adnins tror jag.
Citera
2017-04-02, 15:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Kanske en tillfällig bugg. Det visas inte för mig heller. TS såg alltså inte vad som stod i inläggen efter raderingen. Det gör bara moderatorer och adnins tror jag.
Står ju heller inte vem det raderats av, det är en punkt efter den meningen.
__________________
Senast redigerad av lacrima 2017-04-02 kl. 15:51.
Citera
2017-04-02, 15:40
  #7
Medlem
Mia-Rovys avatar
Är det bara den tråden?
Citera
2017-04-02, 15:43
  #8
Moderator
sm910difs avatar
Om det här både är äkta och dessutom motsvarar vad moderatorerna faktiskt ser, så väcker det ju en del frågor. Inte minst i ljuset av det ständiga mantrat om att moderatorerna har så god uppsikt på varandra att det inte går att komma

Varför står det en punkt istället för ett namn?

Varför syns bara texten "detta meddelande har... [...]"?

Under de förutsättningarna känns det ju inte alls som att medmoderatorer skulle ha någon vidare uppsikt, när det inte direkt framgår vad som raderats eller av vem. Ens om det finns någon annan process för att ta fram och läsa de raderade inläggen, vilket moderatorerna rätt uppenbart ändå verkar kunna göra, så skulle ju inte ett sådant här system borga för ett regelbundet kontrollerande av varandra. (Jfr med om inläggen t.ex. varit expanderbara, i annan färg, förminskade eller liknande.)

Kan någon mod dementera att det här skulle vara vad ni ser i trådarna?
Citera
2017-04-02, 15:47
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Om det här både är äkta och dessutom motsvarar vad moderatorerna faktiskt ser, så väcker det ju en del frågor. Inte minst i ljuset av det ständiga mantrat om att moderatorerna har så god uppsikt på varandra att det inte går att komma

Varför står det en punkt istället för ett namn?

Varför syns bara texten "detta meddelande har... [...]"?

Under de förutsättningarna känns det ju inte alls som att medmoderatorer skulle ha någon vidare uppsikt, när det inte direkt framgår vad som raderats eller av vem. Ens om det finns någon annan process för att ta fram och läsa de raderade inläggen, vilket moderatorerna rätt uppenbart ändå verkar kunna göra, så skulle ju inte ett sådant här system borga för ett regelbundet kontrollerande av varandra. (Jfr med om inläggen t.ex. varit expanderbara, i annan färg, förminskade eller liknande.)

Kan någon mod dementera att det här skulle vara vad ni ser i trådarna?
Det är som jag alltid har misstänkt. Moderatorer kan göra vad dom vill utan någon nämnvärd risk för konsekvenser.
Citera
2017-04-02, 15:48
  #10
Medlem
LastCaLLForALcohoLs avatar
På 2 minuter så har tre inlägg raderats, vilket tråkigt liv dessa modds lever.Nu ser man ju eländet de har framför sig.
Citera
2017-04-02, 15:54
  #11
Medlem
_killahs avatar
Jag vill bara uppdatera.

Vad jag upptäckte var det inte i någon annan tråd. Dock kollade jag ingen annan tråd i samma delforum tyvärr (Provade här i flashback innan jag postade)

Och!
Nu funkar det inte längre. Nu är allt som vanligt igen.
Citera
2017-04-02, 15:58
  #12
Medlem
_killahs avatar
Men ja, raderade inlägg ligger ju kvar.

Jag snokade igenom min webbläsarhistorik och sniffade lite via privata meddelande (notiser om folk som quotat)

Jag har fått en quote på ett av mina inlägg, som jag sedan fick raderat(av oklar anledning)

Det inlägget syns ej längre i tråden om olycka, jag kan ej heller se det om jag går in på min profil och kollar vilka inlägg jag postat. Men det finns ändå här
(FB) Buss har vält - tre döda, många skadade, E45 Härjedalen 2017-04-02
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback