2017-03-31, 22:20
Medlem
Okej, jag kanske överreagerar, men har en kollega som fått veta via andra kollegor att jag är gravid. Detta har han sedan gått och berättat för utomstående. Jag har inga problem med att kollegorna vet att jag är gravid, dom bör ju veta varför jag inte kommer jobba på ett tag, MEN att berätta för utomstående att jag är gravid, ffa när vi arbetar med ett jobb där vi är väldigt utsatta (arbete med hög risk för yttre våld), känns verkligen inte OK.
Eller är det jag som överreagerar?
Dessutom vill ju jag och min sambo få berätta för vår omgivning när VI hade tyckt det var dags..
Senast redigerad av teoh 2017-03-31 kl. 22:25.
Citera
2017-03-31, 22:50
Medlem
sagtsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teoh
Okej, jag kanske överreagerar, men har en kollega som fått veta via andra kollegor att jag är gravid. Detta har han sedan gått och berättat för utomstående. Jag har inga problem med att kollegorna vet att jag är gravid, dom bör ju veta varför jag inte kommer jobba på ett tag, MEN att berätta för utomstående att jag är gravid, ffa när vi arbetar med ett jobb där vi är väldigt utsatta (arbete med hög risk för yttre våld), känns verkligen inte OK.
Eller är det jag som överreagerar?
Dessutom vill ju jag och min sambo få berätta för vår omgivning när VI hade tyckt det var dags..

Tyder bara på att din kollega är en omogen typ.
Säg till honom att du är obekväm med att han går runt och pratar om din situation.
För övrigt tycker jag att arbete i yttre tjänst inte är särskilt bra när man är gravid.
Citera
2017-03-31, 23:14
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Självklart, tycker att det skulle ha varit uppenbart för kollegan. Sånt går man inte runt och säger till allt och alla
Citera
2017-03-31, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagtsul
Tyder bara på att din kollega är en omogen typ.
Säg till honom att du är obekväm med att han går runt och pratar om din situation.
För övrigt tycker jag att arbete i yttre tjänst inte är särskilt bra när man är gravid.

Vet inte vem av kollegorna det är än, men så fort jag får veta skall jag prata med honom.
Och vi har bara yttre tjänst, har varit tvungen att jobba i väntan på försäkringskassans beslut, en av anledningarna till varför jag tyckt att det varit olämpligt, och olustigt.
Citera
2017-04-01, 00:26
Medlem
Är det första barnet?

Tycker förstisföräldrar ibland lägger så mycket värde i att saker ska bli på sitt sätt. Supertråkigt att det inte blev som ni ville, med shit happens liksom. Kan ju knappast vara det värsta som händer en i livet. Släpp det och gå vidare är mitt råd.
Citera
2017-04-01, 00:51
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Okej, jag kanske överreagerar

Jag måste nog hålla med...
Visst finns det lite grejor... som missfall och saker... som gör att man vill vara säker osv...

Du ville ha en "Surprise" jag är gravid men folk du inte känner? för du har väl redan berättat för personer att du är med barn?
Citera
2017-04-01, 09:22
Medlem
Finisterres avatar
Du kanske borde välja mellan att ha ett farligt mansyrke eller ha barn
Citera
2017-04-01, 10:50
Medlem
Katzyns avatar
Men det här, att du är gravid, var alltså inte information han ens skulle ha utan det har spridits till honom utan att det var din avsikt? I så fall är det väl den som spritt det till honom som är mest skyldig. Vad menar med utomstående? Alltså folk som inte ens är kollegor utan kunder, klienter eller vad det nu är ni jobbat mot? Verkar mer töntigt än farligt, fan bryr sig folk som inte känner er om att du är gravid.
Citera
2017-04-01, 19:43
Medlem
Lite offtopic men... jag vet inte vilken vecka du är i men är det ett farligt arbete ska du söka om havandeskapspenning när du kan.

Angående kollegan så känns han märklig. Vem går runt och berättar åt utomstående om sådant? Speciellt om det nu kan vara farligt för dig.
Senast redigerad av jetblack666 2017-04-01 kl. 19:45.
Citera
2017-04-02, 00:27
Medlem
Skadan är redan gjord men fruktansvärt beteende, dock tror jag inte personen menar illa utan bara är glad att hen kan berätta en nyhet.
Är det så att du blir mer utsatt och det kan vara farligt så skulle jag anmäla det till närmsta chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in