• 3
  • 4
2017-06-07, 16:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jultrollet
Håller med! Fick uppdateringen idag och allt känns lite piggare. Har inte märkt att det är något som krånglar eller har försvunnit. Funderar bara lite på det där vissa pratar om vad gäller "spionering från Microsoft" och att man ska ladda hem anti beacon(?)-program? Måste man det? Har inget att dölja vad jag vet..

Vilket är en felaktig benämning egentligen för det är en potential till spioneri. Ms samlar in info för att kunna ha bättre koll på hur deras system funkar under olika omständigheter så om du inte har något emot att hjälpa till med att förbättra Windows över tid så gör det.

Mycket väsen för lite ull som kärringen sa som klippte grisen.
Citera
2017-06-07, 16:47
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vilket är en felaktig benämning egentligen för det är en potential till spioneri. Ms samlar in info för att kunna ha bättre koll på hur deras system funkar under olika omständigheter så om du inte har något emot att hjälpa till med att förbättra Windows över tid så gör det.

Tack för ditt svar! Då bryr jag mig inte om det. Kan inte så mycket om datorer och ju mindre "bröte" jag måste ha desto bättre.
För övrigt ser jag inte så mycket skillnad efter uppdateringen annat än att det sitter ett kuvert på aktivitetsfältet och att jag fick frågan om att byta webbläsare från Chrome till Edge. Får väl kika runt lite till när jag har tid=)
Citera
2017-07-09, 18:17
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:

borde väll gå att stänga av det utan nått prog?
Citera
2017-07-09, 18:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
borde väll gå att stänga av det utan nått prog?

Visst gör det men det är lite svårt att göra ALLT manuellt då man kan behöva redigera registret.
Citera
2017-07-10, 03:29
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Visst gör det men det är lite svårt att göra ALLT manuellt då man kan behöva redigera registret.
aha..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in