Citat:
Ursprungligen postat av
smellyproof
Hmm du menar alltså att du känner ett sug att köpa kläder fast du egentligen vet att du inte behöver?
Jag får också en liten "kick" när jag köper nya snygga kläder. Man kollar sig i spegeln och får en dopamin-kick och känner sig fräsch. Men efter ett tag så känner man sig inte lika ny. Du kanske håller på att utveckla ett beroende till att köpa kläder.
Nja, kick vet jag inte riktigt om jag känner. Eller tja, kanske något åt det hållet, visst.
Jag ser en skjorta, tycker den är snygg och så köper jag den. Efter ett par användning, tycker jag inte alls den är märkvärdig. Och så känner man ångest/skuldkänslor för att man köpt den i onödan.
Ett annat problem som börjar byggas upp. Är att jag vill inte bara att den skall vara snygg, utan den skall helst inte ha märket H&M t.ex. Det skall alltså visa speicifka ordentliga märkern, som har visar att det är de som gjort skjortan, t.ex.
Detta innebär alltså att det är dyra kläder jag pratar om. Just nu har jag köpt ett par stuckna, och är besviken på den skjortan jag har köpt.