2017-03-31, 11:54
Medlem
Jag började med små shopping av dyra skor, som senare ledde till skjortor. Jag skall ha dyra skjortor, och bli besviken när jag ser att H&M tillverkat matrialet, och man ser deras lapp i skjortan.

Exempelvis, så köpte jag en skjorta, tyckte den var snygg. Efter att endast använt den två gånger, tycker jag att den inte är märkvärdig.

Jag köpte en annan skjorta, som såg ut att ha en ficka, men tydligen så är det endast för utseendet, bara för att det skall se snyggare ut med en "ficka". Jag fattar inte ens logiken där. Varför tillverkar man någonting som det ser ut som om den har en ficka, men egentligen inte har det. När man ändå håller på, kan man väl ändå tillverka dit en ficka, så den blir orginel.

Jag kollar på mog själv nu, och tycker egentligen att skjortan passar bra på mig. Men en annan del,msäger åt mig att gå till en dyr affär och hitta nägot snyggt.

Har jag blivit tokig?

Min vardag har inte förändrats, synen på mig själv har inte förändrats. Det finns ingenting på mig som jag är osäker på.
Senast redigerad av Djicp 2017-03-31 kl. 11:56.
Citera
2017-03-31, 11:58
Medlem
knullklassons avatar
Det var troligtvis en sån ficka man ska sprätta upp själv. Vanligt på dyrare plagg, framförallt kavajer och rockar.
Citera
2017-03-31, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Det var troligtvis en sån ficka man ska sprätta upp själv. Vanligt på dyrare plagg, framförallt kavajer och rockar.
Du har fel. Jag gick nämligen tillbaks till affären, och då sa de själva att det är en ficka som inte är en riktig ficka.
Citera
2017-03-31, 14:00
Medlem
smellyproofs avatar
Hmm du menar alltså att du känner ett sug att köpa kläder fast du egentligen vet att du inte behöver?

Jag får också en liten "kick" när jag köper nya snygga kläder. Man kollar sig i spegeln och får en dopamin-kick och känner sig fräsch. Men efter ett tag så känner man sig inte lika ny. Du kanske håller på att utveckla ett beroende till att köpa kläder.
Citera
2017-03-31, 17:12
Medlem
Kebabfysikers avatar
Du har nog inte blivit tokig, möjligtvis materialist.
Citera
2017-03-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Hmm du menar alltså att du känner ett sug att köpa kläder fast du egentligen vet att du inte behöver?

Jag får också en liten "kick" när jag köper nya snygga kläder. Man kollar sig i spegeln och får en dopamin-kick och känner sig fräsch. Men efter ett tag så känner man sig inte lika ny. Du kanske håller på att utveckla ett beroende till att köpa kläder.
Nja, kick vet jag inte riktigt om jag känner. Eller tja, kanske något åt det hållet, visst.

Jag ser en skjorta, tycker den är snygg och så köper jag den. Efter ett par användning, tycker jag inte alls den är märkvärdig. Och så känner man ångest/skuldkänslor för att man köpt den i onödan.

Ett annat problem som börjar byggas upp. Är att jag vill inte bara att den skall vara snygg, utan den skall helst inte ha märket H&M t.ex. Det skall alltså visa speicifka ordentliga märkern, som har visar att det är de som gjort skjortan, t.ex.

Detta innebär alltså att det är dyra kläder jag pratar om. Just nu har jag köpt ett par stuckna, och är besviken på den skjortan jag har köpt.
Citera
2017-03-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Du har nog inte blivit tokig, möjligtvis materialist.
Materalist?
Vad innebär det.
Citera
2017-03-31, 21:14
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Materalist?
Vad innebär det.

Begär efter materiella ting. Eftersom det är begäret som driver dig kommer du aldrig bli nöjd med det du köper, utan du kommer ständigt behöva köpa mer saker.
Citera
2017-04-02, 17:28
Medlem
Hur ser ditt umgänge ut? Kille/Tjej? Ålder?
Citera
2017-04-02, 17:56
Medlem
nonameds avatar
Lite dyrare kläder och skor brukar det vara bättre kvalitet på om man köper på rätt ställe. Sitter bättre med. Så är det om man bekostar lite mer. Men H&M är skit för det mesta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in