2017-03-31, 09:24
Medlem
Bortskämda barn/ungdomar/unga vuxna, med "pappa betalar", mamma brer mina mackor och lagar all mat, får allt jag pekar på osv. senare i livet som vuxna när de skall klara sig själva?

Den enda vuxna jag känner som är/var sådan är likadan som när hon var barn men hon har bytt ut pappa mot en man som servar henne med allt hon pekar på, men det är ju ingenting alla kan räkna med att kunna skaffa, definitivt inte pojkar. Jag har bekanta vars barn är sådana nu och jag tror att det finns en ganska stor risk att det kommer gå dåligt för deras barn den dagen de slutar "curlas".

Vad händer med de extremaste curlingbarnen den dagen de slutar curlas?
Citera
2017-03-31, 09:36
Medlem
whaks avatar
Det är väl dessa vi ser i "lyxfällan".
Citera
2017-03-31, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Bortskämda barn/ungdomar/unga vuxna, med "pappa betalar", mamma brer mina mackor och lagar all mat, får allt jag pekar på osv. senare i livet som vuxna när de skall klara sig själva?

Den enda vuxna jag känner som är/var sådan är likadan som när hon var barn men hon har bytt ut pappa mot en man som servar henne med allt hon pekar på, men det är ju ingenting alla kan räkna med att kunna skaffa, definitivt inte pojkar. Jag har bekanta vars barn är sådana nu och jag tror att det finns en ganska stor risk att det kommer gå dåligt för deras barn den dagen de slutar "curlas".

Är de snygga tjejer blir de ännu vidrigare häxor som gamla för de fortsätter få allt serverat.

För killar går det inte så bra då att få saker serverat som kille är inte hur världen fungerar.
Citera
2017-03-31, 16:56
Medlem
Kebabfysikers avatar
Klarar man inte att ta hand om sig själv kommer man få problem förr eller senare i livet. Jag skulle aldrig curla mina barn på det sättet.
Citera
2017-03-31, 19:59
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Det beror ju på graden av självständighet. Det finns ju en tendens att ''vara barn'' allt högre upp i åldrarna i dagens samhälle; bo hemma längre, bli helt självförsörjande/klar med utbildning senare, etc. I många fall, så tror jag att curlandet riskerar att fortsätta en bra bit upp i vuxen ålder, även om ''barnet'' har flyttat hemifrån. Jag vet personer i åldern 28-35, som har bibehållit en helt eller delvis osjälvständig barnroll i förhållande till sina föräldrar och i någon mån fortfarande är beroende av dem, trots att de ''borde'' stå på egna ben.
Citera
2017-03-31, 20:20
Medlem
De blir inte vuxna.
Citera
2017-03-31, 20:46
Medlem
Jag skulle säga att jag blev otroligt curlad i en tid då curlande var mycket ovanligt och jag har klarat mig mycket bättre än mina vänner som hade hårdare föräldrar, så allt är ju individuellt.
Citera
2017-03-31, 21:56
Medlem
Hon/Han kommer nog att se sej som besegrad av alla som vägrar skämma bort honom/henne! Sen kommer hon/han att tro sej ha all moral så snart nån av hans/hennes andra kön klagar på henne/honom. Sen när han/hon hatar någon, så kommer hon/han att tycka sej ha rätt även när han/hon har fel! Eller hur?!
Citera
2017-04-03, 17:17
Medlem
Lätt att tro att det ska gå illa när de ska stå på egna ben, men faktum är att det ofta går väldigt bra:

https://www.svd.se/curlade-barn-blir...-lyckade-vuxna

http://www.aftonbladet.se/debatt/article23463720.ab
Citera
2017-04-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge

Det som händer är att pappa får nog o lämnar in om skilsmässa. Har inte pratat med min odrägliga dotter på ett par månader nu o jag vet tyvärr att hon är resultatet av mina misstag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in