• 1
  • 2
2017-04-01, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenbone
Nästa sätt är att starta ett företag och bli en registry och sen när nya gTLD (generic top level domain) släpps så kan du vara med när ICANN (The Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) har budgivning på dessa och det kan sluta på många många miljoner dollar för att lyckas att vinna en av dom nya gTLD, känns inte heller riktigt som ett alternativ.

Budgivning? Jag var under intrycket att det betalades en ansökningsavgift för alla gTLDs för några år sedan och de som delegeras nu redan är betalade för?
Citera
2017-04-01, 06:58
Medlem
När alla nya gTLD släpptes (som .ninja) så var det budgivning på dom som flera registry ville ha. Samma är det för dom som släpps i framtiden. Var en stor grej när jag jobbade på Rightside (som är en registry) under budgivningar om vi skulle få just den gTLD eller inte. Vi hade några riktigt stora fester när vi vann vissa
Senast redigerad av kenbone 2017-04-01 kl. 07:03. Anledning: Missade lite
Citera
2017-04-04, 09:06
Medlem
NineLightsOuts avatar
Om vi ponerar att du har webhotell på one.com, och du har olagligt material på webbservertjänsten, kan jag tänka mig att webhotellet bär ett större ansvar än om du bara har domäntjänsten, dvs du har det olagliga materialet på din egen dator och det one.com gör är att översätta ip-numret till router till bokstäver, exempelvis somuchillegalstuff.com. I båda fallen är det du som bär det stora ansvaret, kan jag tänka mig. Men visst, om det förekommer exempelvis barnporr på instagram bär instagram ett stort ansvar eftersom det är på deras servrar som materialet ligger, instagram har i juridisk mening hjälp till att sprida det olagliga materialet.
Citera
2017-04-04, 12:47
Moderator
Protons avatar
IT-säkerhet: allmänt --> Övriga nätverksdiskussioner
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto