2022-11-22, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellios
Inte så svårt. Ser ju fan din Mac över allt då du mejlar. Och sluta svär
Är du neger på riktigt? Din MAC skickas inte med dina mejl. Snälla sluta sprida ditt niggersnack om du uppenbart inte har en aning.
Citera
2022-11-22, 17:05
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Är du neger på riktigt? Din MAC skickas inte med dina mejl. Snälla sluta sprida ditt niggersnack om du uppenbart inte har en aning.
Fattar att du här sitter och skojar. Du kan fan inget
Citera
2022-11-22, 17:06
Medlem
Citat:
Nigger, om du påstår att ditt MAC inkluderas i dina mejl så borde du försöka få ett nyp. Din incelitet har börjat korrumpera din hjärna och tydligen börjat med din förmåga att förstå dig på hur en MAC används.
Citera
2022-11-22, 17:07
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Stick där du kom från. Kan du bara läsa brödtexten? Lär dig
Citera
2022-11-22, 17:08
Medlem
Citat:
Stick där du kom från. Kan du bara läsa brödtexten? Lär dig
Bråkar du med dig själv nu också?
Citera
2022-11-22, 17:13
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Bråkar du med dig själv nu också?
Du kan nog lite. Men orkar inte med dig. Hur svårt tror du att det är? Peace
Citera
2022-11-22, 19:36
Medlem
Citat:
Bank id ändrar ju login koder var gång. Är ju knuten till din dator eller telefon

va? Med Mobilt bankid använder du samma lösenkod varje gång du autentiserar dig. Med bankid på fil (vilket jag inte tror någon längre erbjuder?) använder du samma lösenord mot ditt certifikat varje gång. Endast om du använder bankdosa (vad jag vet) får du olika koder du använder för att signera/autentisera.

Om det inte framgick tydligt nog så pratade jag i mitt inlägg för fem år sedan om Mobilt bankid.
Citera
2023-02-08, 15:27
Medlem
Citat:
Skulle du vilja utveckla detta för en novis?
Citera
2023-02-08, 16:33
Medlem
0xgh64s avatar
Citat:
Din mac address identifierar dig på lan inte wan
Citera
2023-02-08, 16:59
Medlem
Åter till trådstarten. Kan det i framtiden bli så att någon via en app eller trådlöst Wifi kan stjäla identiteten på någon annans mobil och därigenom kunna göra transaktioner? Plantera en keylogger som läser av BankID och sedan kopiera mobilens identitet för att därigenom kunna logga in på banken och länsa konton?
Citera
2023-02-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbolasse
Åter till trådstarten. Kan det i framtiden bli så att någon via en app eller trådlöst Wifi kan stjäla identiteten på någon annans mobil och därigenom kunna göra transaktioner? Plantera en keylogger som läser av BankID och sedan kopiera mobilens identitet för att därigenom kunna logga in på banken och länsa konton?
Inom teknikens värld är det ytterst få saker som egentligen är 100% teoretiskt omöjliga. Skulle detta gå? Antagligen. Men kommer det göra det, rent realistiskt?

Inte en jävla chans.
Citera
2023-02-08, 17:40
Medlem
Citat:
Inom teknikens värld är det ytterst få saker som egentligen är 100% teoretiskt omöjliga. Skulle detta gå? Antagligen. Men kommer det göra det, rent realistiskt?

Inte en jävla chans.
Om man tänker på alla gamlingar som blir lurade på sina besparingar. Men då handlar det alltså till 100% om att de har lämnat ut sina koder till en bedragare, de har själva klantat sig? I o f s så fattar jag inte heller hur det går till, eftersom man måste logga in från den mobilen där mobilt BankID är installerat.

Jag försöker övertala mina föräldrar om att skaffa BankID, så jag vill fatta tekniken och bedöma riskerna att de ska råka ut för något obehagligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in