2021-02-10, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Away20
Verkar som att M var godhjärtad. Har han lämnat kriminella världen så önskar jag honom all lycka
positivt överraskad över hans resonemang kring mördande -vilket tyder på att han grundläggande moral men även hans syn på klan-lojaliteten var intressant.
M,s mor tillhör samma klan som Shebanis.
Får hoppas en sån som han inte fortsätter med droger osv
Citera
2021-02-10, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
positivt överraskad över hans resonemang kring mördande -vilket tyder på att han grundläggande moral men även hans syn på klan-lojaliteten var intressant.
M,s mor tillhör samma klan som Shebanis.
Får hoppas en sån som han inte fortsätter med droger osv
Vilka typer av brott begick Maysem?
Citera
2021-02-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Hans två små bröder, ja. Han överlevde när hans bästa vän sålde honom. Skjuten men överlevde
I en sådan värld finns det inga vänner. Malmös kriminella gangsters har inget lojalitet mot varandra. Men alla har något gemensamt nämligen polishatet
Citera
2021-02-10, 08:18
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Det finns nämnt i bl annat blackblackberry konversationer som är bevisat knutna till
AJ användarnamn Jaguar och Salam El Patron.
Hoppas det håller.
Jaguar och ElPatron känner jag såklart till men inte finns det chattar mellan dem som diskuterar misstaget att Obaid sköts istället för Jazz första gången? Att Salam kommer att åka dig för anstiftan av mordet på Jazz ser jag som solklart.
Citera
2021-02-10, 08:46
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jaguar och ElPatron känner jag såklart till men inte finns det chattar mellan dem som diskuterar misstaget att Obaid sköts istället för Jazz första gången? Att Salam kommer att åka dig för anstiftan av mordet på Jazz ser jag som solklart.
Finns i nya FUP.
Citera
2021-02-10, 08:49
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Right-humanist
Jag kan inte låta bli att minnas dina första inlägg i tråden om mordet på Ahm*d At*a: även där hävdade du att det inte var SS som låg bakom. Då ville du lägga skulden på den ”anabola killen” (Ali).

Vad är det som gör dig så säker på att SS inte låg bakom de tidigare mordförsöken på AA? Och vad är det för ”kaliber” du menar att ”S.S finns med i”? Och inte minst: varför skulle SS i efterhand ”sponsra” med så mycket pengar? Han skriver ju till och med att han har dåligt med sådana efter att han har betalat för mordet på AA.

Jag kan inte låta bli att du försöker förvränga saker? Har aldrig sagt vem som gjort vad, Har spekulerat i olika teorier men aldrig sagt vem som gjort vad? Citera det du så kallat ”mins” antingen så är det något du vill ”minas” eller så väljer du att hitta på skitsaker. Du kommer med egna bedömningar och tror att resten av oss ska rätta sig efter dig? Du får tro va fan du vill men vi andra har rätt att spekulera på våran sätt. Dessutom är det väldigt tydligt att du inte vet något och bara hänger med på vad andra säger, Jag vet en heldel om Malmö ”gangstrarna” och får information väldigt ofta om vad som händer och vilka som vill vad. Man kan inte bara utgå från media eller spekulationer, man måste våga prova teorier och det ska vara tillåtet att kunna bolla med varandra. Det är inte min sak att döma någon för jag är ingen Domare.

Det är ingen nyhet att A.A haft många fiender, Ett utav dem var misslyckandet i lindängen i en lgh när han lyckats gömma sig. Han hade enligt förhör med vänner och släktingar problem med folk i Helsingborg med? Ska man då strunta i sådana saker? Det gör inte jag iallafall.
Citera
2021-02-10, 11:05
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Finns i nya FUP.
Åh fan, det har missst! Rätt stor FUP så lätt att missa. Kan du berätta lite mer detaljer kring just detta?
Citera
2021-02-10, 11:28
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Samma advokat verkar Shebani och Dani Jude anlitat. Om Shebani fått honom vet jag ej, men ifrån förhör nedan:

LP: Så. Även om du säger inga kommentarer, så om du inte förstår så, för vi förklarar gärna. Man ska förstå vad man är anklagad för.
SS: Jag förstår.
LP: Ja du gör det. Ja men det är bra.
SS: Ja. Jag förstår och att du är väldigt irriterad också. Men jag har bett om att få hit Marcus Bergendahl, så.
LP: Jag är faktiskt inte irriterad på dig.
SS: Förstår du.

Finns ingen advokat som heter Marcus Bergendahl, så bör vara Marcus Bergdahl.

Sen är det Dani J:

DANIÉL Nikolai Andre Johansson Petrovski, 830318-3936
Offentlig försvarare: Advokat Markus Bergdahl
Offentlig försvarare: Advokat Magnus Lundh

Om advokaten nedan:

https://www.hd.se/2016-08-14/juristen-som-bytte-sida

Juristen som bytte sida

Han ledde mordutredningar, gjorde livet surt för fotbollshuliganer och engagerade sig i kampen mot den organiserade brottsligheten. Inte ens 40 år fyllda hade Markus Bergdahl profilerat sig som en rättvis men hård åklagare. Då blev han försvarsadvokat.
Citera
2021-02-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Samma advokat verkar Shebani och Dani Jude anlitat. Om Shebani fått honom vet jag ej, men ifrån förhör nedan:

LP: Så. Även om du säger inga kommentarer, så om du inte förstår så, för vi förklarar gärna. Man ska förstå vad man är anklagad för.
SS: Jag förstår.
LP: Ja du gör det. Ja men det är bra.
SS: Ja. Jag förstår och att du är väldigt irriterad också. Men jag har bett om att få hit Marcus Bergendahl, så.
LP: Jag är faktiskt inte irriterad på dig.
SS: Förstår du.

Finns ingen advokat som heter Marcus Bergendahl, så bör vara Marcus Bergdahl.

Sen är det Dani J:

DANIÉL Nikolai Andre Johansson Petrovski, 830318-3936
Offentlig försvarare: Advokat Markus Bergdahl
Offentlig försvarare: Advokat Magnus Lundh

Om advokaten nedan:

https://www.hd.se/2016-08-14/juristen-som-bytte-sida

Juristen som bytte sida

Han ledde mordutredningar, gjorde livet surt för fotbollshuliganer och engagerade sig i kampen mot den organiserade brottsligheten. Inte ens 40 år fyllda hade Markus Bergdahl profilerat sig som en rättvis men hård åklagare. Då blev han försvarsadvokat.
Mycket intressant, tack för en smakrik sammanställning.
Citera
2021-02-10, 13:08
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Jag kan inte låta bli att du försöker förvränga saker? Har aldrig sagt vem som gjort vad, Har spekulerat i olika teorier men aldrig sagt vem som gjort vad? Citera det du så kallat ”mins” antingen så är det något du vill ”minas” eller så väljer du att hitta på skitsaker. Du kommer med egna bedömningar och tror att resten av oss ska rätta sig efter dig? Du får tro va fan du vill men vi andra har rätt att spekulera på våran sätt. Dessutom är det väldigt tydligt att du inte vet något och bara hänger med på vad andra säger, Jag vet en heldel om Malmö ”gangstrarna” och får information väldigt ofta om vad som händer och vilka som vill vad. Man kan inte bara utgå från media eller spekulationer, man måste våga prova teorier och det ska vara tillåtet att kunna bolla med varandra. Det är inte min sak att döma någon för jag är ingen Domare.

Det är ingen nyhet att A.A haft många fiender, Ett utav dem var misslyckandet i lindängen i en lgh när han lyckats gömma sig. Han hade enligt förhör med vänner och släktingar problem med folk i Helsingborg med? Ska man då strunta i sådana saker? Det gör inte jag iallafall.

Håller helt med dig, man kan INTE bara lyssna på media utan måste kunna testa olika teorier, och det finns en del fall som verkat glasklara från början där det senare visat sig att media inte haft koll, att någon här inne hört saker som inte stämt, att rykten blir sanningar osv. Och, då skapas dynamiken i diskussioner där man testar teorier, där vi som är med har lite olika infallsvinklar.
Citera
2021-02-10, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomelessG
Hon är absolut ingen h**a. En av de mer välrespekterade damerna i stan. Alltid varit, kommer alltid va. Klanderfritt rykte. Typiskt snorunge beteende bara för du hatar på hennes bror så blir hon automatiskt en h**a. Väx upp snälla

Hon är i alla fall inblandad i några fall av penningtvätt, bedrägeri och bokföringsbrott.
Och ett tvistemål om en 2-miljoners Mercedes
Citera
2021-02-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litensmurfkotte
Hon är i alla fall inblandad i några fall av penningtvätt, bedrägeri och bokföringsbrott.
Och ett tvistemål om en 2-miljoners Mercedes
Precis. Hela denna korrupta familj borde inte existera i Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in