Jag har på olika ställen känt en lukt som påminner om rökelse. Kan det vara hasch, cannabis, spice eller liknande?
Eftersom jag inte använder några droger själv och inte heller tobak är jag dålig på att känna igen dofter som inte är vanlig tobak. Jag har känt marijuanadoft vid ett tillfälle när jag var i Tallinn men det är över 10 år sedan och då berättade någon för mig att det var just den doften.
Spice kan lukta olika, mest pågrund av vad man använder när man gör mixen te.x damiana luktar lite gräsaktigt, sött men lite kemikaliskt. Medans tobak kan lukta lite mer kemikaliskt.
Brunt luktar lite sött, fränt, vet inte hur jag ska förklara smaken haha. Luktar gott iallafall.
Grönt luktar lite olika beroende på strain tycker jag. Allt från tomataktigt men söt bakgrund till mango,annanas,banan ja fruktigt och lite fränt.
Vettefan hur jag ska förklara för en icke-rökare haha.
Tack för era svar. Det är ju svårt när jag inte röker själv, men att det påminner om rökelse kanske är helt fel då. Rökelse använde jag för längesedan, var mysigt att tända när man satt i sitt studentrum och pluggade, kunde ge en viss uppskattning hos damer oxå 😀.
Jag gick också runt och kände en skum röklukt jag inte kunde identifiera.
Röker minst ett paket om dagen och lite annat smått och gott. De rusmedel jag själv
inte rökt har jag varit närvarande då andra har rökt, jag brukar känna igen det mesta.
För mig visade det sig vara e-cigg med smaksatta vätskor.
Ibland kan det liksom lukta obestämbart fruktgodis eller en blandning av parfym och rök.
Inte som en tröja efter en kväll på krogen förr.. Ånga är en bättre beskrivning än rök?
Oftast rätt behagliga dofter. Lite som Shisha men tunnare och inte lika påträngande.
Lite lätt unken parfym?
Senast redigerad av HateWreck 2017-03-31 kl. 23:13.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!