Citat:
Ursprungligen postat av
limedog331
Kille, 22-25 års ålder. Alltid haft viss social fobi, vilket jag tror de flesta har - men på senare tid (2-3 veckor) har den ökat rejält.
Jag hittar ingen stress eller anledning till oro/ångest i mitt liv - och förstår då inte varför hjärnan spökar.
Symptomer såsom spykänsla och behov att gå på toaletten är de allra jobbigaste, men även skakiga händer, svårt att andas och näst intill panikattack. Detta händer i mataffären, på möten och på middager (främst situationer där det är svårt att bara gå ifrån som man vill).
Har hittillts kontrats med att jag sitter på toa minst en timme innan jag måste iväg, eller inte äta något på hela dagen, bara för att vara säker/dämpa symtomen.
I övrigt mår jag fysiskt bra. Egenföretagare sedan många år tillbaka, jobbar i snitt 80 timmar i veckan och mår väldigt bra av det, tro det eller ej. Jobbar hemifrån, så ej på kontor eller ute bland folk. I övrigt väldigt social, har enkelt att föra konversationer och är normalt sett inte "socially awkward".
Jag förstår att FB inte kan ge svaret om vad som är fel - men vill se om fler har snarlika erfarenheter? Är det ett solklart fall av social fobi? Vad beror det på, generellt sett?
Jag är annars en person med högt självförtroende, ser bra ut, trivs med mig själv och en otroligt positiv och glad människa - så just denna del av mig känner jag inte igen..
Du kanske har gått igenom något när du var ung. Du kanske har märkt hur konstig du är eller att ditt beteende är felaktigt. Det är normalt att få ångest då man inser hur man är som person.