Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-29, 14:50
  #1
Medlem
Citat:
Det var vid 00.30-tiden natten mot onsdagen som polisen fick larm om att ett ofredande ägt rum vid Resecentrum i Uppsala. En man hade antastat och ofredat två kvinnor.

I samband med ofredandet sprejade kvinnorna mannen med en röd självförsvarsfärg vilket gjorde att polisen snabbt kunde identifiera mannen som var täckt med röd färg.

- Men målsägande var inte kvar på platsen när vi anlände och vi vet inte vem det är. Därför har vi inte heller kunnat upprätta någon anmälan, säger Lisa Sannervik, presstalesperson vid Uppsalapolisen.

[...]

- Vi vet vem mannen är och han är fortsatt misstänkt, Säger Lisa Sannervik.
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/sp...e-4598769.aspx

Så effektfullt med färg! Handlingskraftiga kvinnor!!!
Citera
2017-03-29, 15:06
  #2
Medlem
Sebzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastrost
http://www.unt.se/nyheter/uppsala/sp...e-4598769.aspx

Så effektfullt med färg! Handlingskraftiga kvinnor!!!


Just att det är färg är egentligen inget unikt.
Det är olagligt att ha pepparspray i Sverige, men det finns självförsvarsspray med röd färg som fungerar, vilket verkar vara det som använts i detta fallet.
Citera
2017-03-29, 19:11
  #3
Medlem
Tänk om han var oskyldig? Att spreja någon utan att brottet har fastställts bör bedömas som övergrepp i rättsak.... ....
Citera
2017-03-29, 19:15
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tänk om han var oskyldig? Att spreja någon utan att brottet har fastställts bör bedömas som övergrepp i rättsak.... ....
Övergrepp i rättssak?

Utan att vara jurist så är jag rätt säker på att du är helt ute och cyklar nu...
Citera
2017-03-29, 19:18
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Övergrepp i rättssak?

Utan att vara jurist så är jag rätt säker på att du är helt ute och cyklar nu...


Ja kanske, jag tänker bara på om jag skulle bli sprejad när jag kommer springande efter bussen och stöter till några tjejer i farten.

Dessutom att spreja någon före brottet? Nja kanske blir det så i framtiden. OK!
Citera
2017-03-29, 19:34
  #6
Medlem
cochrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja kanske, jag tänker bara på om jag skulle bli sprejad när jag kommer springande efter bussen och stöter till några tjejer i farten.

Dessutom att spreja någon före brottet? Nja kanske blir det så i framtiden. OK!

Det står i artikeln, att en man ofredade två kvinnor och att de svarade med att rödspraya honom. De har således inte agerat innan brottet skedde.
Citera
2017-03-29, 19:36
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Tänk om han var oskyldig? Att spreja någon utan att brottet har fastställts bör bedömas som övergrepp i rättsak.... ....

Klokt!
Citera
2017-03-29, 20:12
  #8
Medlem
Hur kan han vara oskyldig om han ofredat någon, det fattar jag inte. Självförsvar- är det olagligt också innan rättegång?
Citera
2017-03-29, 20:53
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mylstrupidius2
Hur kan han vara oskyldig om han ofredat någon, det fattar jag inte. Självförsvar- är det olagligt också innan rättegång?


Jovisst men han kanske inte ofredade, det är en bevis-fråga han kanske bara stötte på en tjej.

Det kan vara ett klumpigt försök till närmande, vem vet? Kanske hade han fel hudfärg.... ....
Citera
2017-03-29, 20:57
  #10
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jovisst men han kanske inte ofredade, det är en bevis-fråga han kanske bara stötte på en tjej.

Det kan vara ett klumpigt försök till närmande, vem vet? Kanske hade han fel hudfärg.... ....
Har han polisanmält att han blev överfallen med rödfärgssprej? För om han anser sig oskyldig så det väl det som borde vara polisanmält?
Citera
2017-03-29, 21:05
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Har han polisanmält att han blev överfallen med rödfärgssprej? För om han anser sig oskyldig så det väl det som borde vara polisanmält?


Inte vad jag vet. Han bara försvann, men jag är inte uppdaterad sista timmen.
Citera
2017-03-29, 21:39
  #12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Låter helt klart mysko, polisen hänger ut honom på rykten (ingen anmälan, inga vittnen, inga BO som trätt fram). Tänk om han "bara" bråkat med två bitchiga tjejer som ville skada honom?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback