2017-03-29, 19:51
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Och vart ska man i Somalia skicka en somalisk man eller kvinna som begår brott?

En del av dem skickas till Sverige. Det har så långt funkat bra, så de kommer nog att fortsätta.
Citera
2017-03-29, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ministry.of.Truth
Ja man undrar ju varför advokatsamfundets Anne Ramberg är så jävla förtjust i mångkultur....

Ja precis, det är förjävligt på alla plan hur dessa jurister tänker.
Man skiter fullständigt i människan bakom, enbart pengarna man kan tjäna på människan.
Eller..det känns som att det är så ibland, i alla fall.
Citera
2017-03-29, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honeytrap
Ja varför kan inte batikhäxorna förenas med sina unga "pojkar" i deras hemländer???

Amatörer!

Det är väl vissa som gör precis det, åker till Afrika osv för att mysa med barnen
Citera
2017-03-29, 19:55
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanna.J
Medborgarskap är en social konstruktion. Att skicka barn till krigets helvete är inte en social konstruktion, det är verklighet.

Ja, medborgarskap är en social konstruktion. Till för att skapa lag&ordning&fred och förhindra krigets helvete så att ingen skall behöva fly härifrån.
Citera
2017-03-29, 20:00
Medlem
Nippleslips avatar
Oavsett kostnaden att skicka ut dessa snyltare , så blir det en vinst för samhället

Att sen F! eller deras legion av batiktanter inte håller med , visar bara på inkompetens att förstå
ekonomiska grunder . Ställer mig faktiskt frågande till om någon av dom , någonsin , tillfört en endaste intjänad krona till samhället .
Citera
2017-03-29, 20:01
Medlem
FelGuds avatar
Citat:
Okej då är du rasist, då vet vi alla i tråden. Du anser att vita har rätt till sjukvård, utbildning och bostad.. men inte muslimer.

För mig är det essentiellt att alla har rätt till sjukvård oavsett hudfärg eller rasifiering.. vi kan inte låta er rasister styra samhället och skicka tillbaka barn till krig i Afghanistan. de människor, om det är vita eller svarta, som våldtar kommer att hjälpas i det svenska rättssystemet.
Det finns ungefär 15 miljoner barn i Afghanistan. Resurserna är slut i det svenska samhället. Vi måste prioritera.

Ska vi försöka hjälpa så många så möjligt eller endast de som har tillräckligt rika familjer att betala 20 000 - 40 000 kr för att skicka sin äldsta son?

Det blir ett val i slutändan som måste göras.
Citera
2017-03-29, 20:08
Medlem
Citat:
Nej vi är ett parti som står för allas lika värde och rättigheter.. vi bryr oss inte om du är svart eller vitt eller blå, för oss är alla lika mycket värda.

Mp har tappat väljare efersom dom valde att begränsa den svenska humana flyktingpolitiken. den rödgröna regeringen tar inte sitt uppdrag på allvar när de skickar tillbaka barn till krigsländer... vi måste säkerställa våra öppna gränser.
nej, alla människor har rätt till liv, det är en mäsnklig rättighet, kolla upp det. och för att leva ett bra liv behöver man kvalitetssjukvård och det måste vi erbjuda alla.

jag vet, men ni rasister utvisar hellre barn än vita kriminella svenskar. rasisthyckleri.
jo, du har ingen rätt hindra folk från att bo, leva och umgås vad den än önskar. Det är inte din rätt, så sluta med att skriva dessa maktgalna inlägg.

Hur ska jag bevisa? ta kort?
Svenska män kan vara våldsamma men mörkertalet när det gäller våld mot kvinnor i muslimska länder är väldigt högt, med stor sannolikhet betydligt högre än i väst.
Att påstå annat är bara naivt önsketänkande.
Citera
2017-03-29, 20:09
Medlem
Citat:
..skicka tillbaka barn till krig i Afghanistan. de människor, om det är vita eller svarta, som våldtar kommer att hjälpas i det svenska rättssystemet.

Det är inte krig i Afghanistan, väldigt oroligt ibland med ett fåtal anfall mot moskéer och självmordsbombare, men inte krig?

Barn (människor under 18 år) skickas inte tillbaka?

Det är inte GM som behöver hjälp vid våldtäkt, det är offret?

Jag är själv rödgrön och är positiv till flyktinghjälp men du och jag har extremt skilda åsikter om rätt och fel.
Citera
2017-03-29, 20:21
Medlem
buckeyes avatar
Citat:
vi är ett parti som står för allas lika värde
"allas lika värde" är en uttjatad lögn och felaktig svensk översättning av FNs Universal Declaration of Human Rights "All human beings are born free and equal in dignity and rights." Dignity betyder inte värde.

Citat:
alla människor har rätt till liv
men trots detta kan jag slå vad om att du naturligtvis är positiv till abort? Men det är ett annat ämne...

Citat:
för att leva ett bra liv behöver man kvalitetssjukvård och det måste vi erbjuda alla.

eh, nej, det måste vi inte. och inte heller måste det vara gratis. Gratis kvalitetssjukvård är inte en mänsklig rättighet. sorry, världen fungerar inte så.

Citat:
du har ingen rätt hindra folk från att bo, leva och umgås vad den än önskar. Det är inte din rätt, så sluta med att skriva dessa maktgalna inlägg.
...inte heller är det deras rätt att kräva att jag ska försörja dem och betala deras uppehälle. Att bo, leva och umgås vad den än önskar, på andras bekostnad, är INTE en mänsklig rättighet.
Citera
2017-03-29, 20:26
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Det är en myt att muslimer skulle vara mer våldsbenägna än vita män.. eftersom den myten florerar så mycket på detta forum som blir det en sanning för de flesta. Ännu ett exempel på hur dessa sterotyper av muslimer är en social konstruktion o ingenting annat.
för att minska våldet i samhället, speciellt våldet mot kvinnor och andra utsatta grupper (muslimer exempelvis) måste vi arbeta med vilka värden vi vill ska höjas upp i samhället. Genuspedagogik och lektioner i sociologi i grundskolan är en början o mer terapi för brottslingar är en annan lösning.

Skickka hem barn till Afghanistan är en förlust för det svenska samhället.. och det är en frukstansvärd handling.. vi har en åldrande befolkning och vi behöver fler inom omsorg och vård. Dina konspirationsteorier att muslimer försöker ta över Europa är en mynt för att sprida hat. Vi behöver muslimer för att sveriges samhälle ska gå runt.

Sanna, ge dig. Jag tror inte ett dugg på att du talar för Fi, jag tror snarare att du försöker förstöra med dina inlägg här.
Du matar verkligen alla rasister och främlingsfientliga med precis det som de försöker bevisa att en feminist står för, om du inte är ett troll så tycker jag synd om dig.
Självklart är det sorgligt för dessa individer att de skickas hem, men det är ett demokratiskt beslut som alla måste acceptera rent juridiskt.

Stora förändringar sker genom val vart 4:e år, fram tills dess måste alla som vill leva i Sverige acceptera nuvarande regerings beslut.
Citera
2017-03-29, 20:41
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ristolainen
kanske på unibet?

undrar om oddsen är lägre bara för att många satsar på just det alternativet
Citera
2017-03-29, 20:48
Medlem
de.Montforts avatar
På tal om invandrare inom vården. Ponera att Sverige haft en begränsad invandring (nästintill kvotflyktingar) och arbetskraftinvandring utifrån kompetens det innebär att vi varit en mindre befolkning, mindre befolkning betyder att resurserna räcker längre. Indien och Kina bör vara framtiden sett till storleken på befolkning.

Nu går till och med lekstugan vi kallar för regering ut och hävdar att vi behöver enkla jobb för en högutbildad invandring som ska rädda Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in