• 1
  • 2
2017-03-27, 19:08
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Hej,

säg att jag och några vänner skriver med varandra enbart via Privnote, och inte sparar det någonstans förutom i hjärnan, hur lätt är det då för polisen att ta reda på vad vi skrev?

Att de inte pallar göra det om jag säljer en polare ett gram röka är väl en sak, men om jag skulle planera och genomföra ett mordförsök av Sveriges statsminister (enbart hypotetiskt), skulle de då kunna spåra våra planer/tankegångar som vi skickat till varandra via privnote, över ett icke-krypterat lättillgängligt medium, som facebook?

Om jag nu skulle spränga mig själv på plattan efter det här, hade polisen kunna ta reda på detta, i sådana fall?

https://privnote.com/mFEhsG1f#484lRQOrd

m v h
Citera
2017-03-27, 19:23
Medlem
Du kan väl läsa själv?

Citat:
When a note is retrieved, its data is completely removed from Privnote; there is absolutely no way to recover it again.
https://privnote.com/info/privacy

Sedan om det är så eller inte vet ingen annan än dem. Det handlar väl om tillit tills man får en dom i handen som involverar privnote loggar.
Citera
2017-03-27, 19:37
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sniperkalle
Du kan väl läsa själv?

https://privnote.com/info/privacy

Sedan om det är så eller inte vet ingen annan än dem. Det handlar väl om tillit tills man får en dom i handen som involverar privnote loggar.
Ja, att jag inte kan läsa det är väl en sak, men kan polisen?
Citera
2017-03-27, 19:40
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klacksparkan86
Ja, att jag inte kan läsa det är väl en sak, men kan polisen?
Att chatta med Privnote är helt efterblivet, varför vill du göra det ens?
Citera
2017-03-27, 19:41
Medlem
Skapa en bunt RSA kryptonycklar.

Dela med din kompis.

Använd en nyckel per meddelande.
Du raderar din engångsnyckel direkt du har krypterat.
Din kompis raderar sin engångsnyckel efter att ha dekrypterat och läst.

Storebror ser meddelandena - men bara den som har dekrypteringsnyckeln kan läsa. Och efter att den nyckeln är kastad kan ingen läsa, även om det krypterade meddelandet fortfarande ligger uppe på någon publik tjänst.

Däremot är du fortfarande beroende av om du litar på att din kompis raderar det dekrypterade meddelandet och den engångsnyckeln efter att ha läst.
Citera
2017-03-27, 19:42
Medlem
Kalkon77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Antagligen för att skriva med sina polare utan att det ska loggas?
Citera
2017-03-27, 19:44
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalkon77
Antagligen för att skriva med sina polare utan att det ska loggas?
Och du tror inte att det finns bättre sätt att göra det på...? Cryptocat till datorn raderar alla meddelanden sekunden du stänger chattrutan.
På mobilsidan kan du ställa in hur länge meddelanden ska sparas i både Telegram och Wickr.
Citera
2017-03-27, 19:51
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Vad tror du? För att jag skriver om saker som inte ska ut. Det skulle få ganska allvarliga konsekvenser för mig.
Citera
2017-03-27, 19:52
Medlem
salxars avatar
Citat:
Vad tror du? För att jag skriver om saker som inte ska ut. Det skulle få ganska allvarliga konsekvenser för mig.
Så varför inte chatta med ett säkert chattprogram som använder e2e kryptering, istället för att lita på en hemsida av någon nobody som inte ens verkar vara open source?
Citera
2017-03-27, 20:14
Medlem
Klacksparkan86s avatar
Citat:
Så varför inte chatta med ett säkert chattprogram som använder e2e kryptering, istället för att lita på en hemsida av någon nobody som inte ens verkar vara open source?
För att folk som säljer droger och vapen ofta är luffare (om man nu inte är på ganska "hög" nivå) och orkar inte med sådant.
Citera
2017-03-27, 20:19
Medlem
salxars avatar
Citat:
För att folk som säljer droger och vapen ofta är luffare (om man nu inte är på ganska "hög" nivå) och orkar inte med sådant.
Wickr är väl rätt populärt inom drogförsäljning? Litar ju mer på Wickr än på Privnote, då Wickr trots allt har haft audits och inte drivs av någon okänd mupp.
Citera
2023-03-25, 14:34
Avstängd
knark-kungens avatar
Om jag snackar med polare på snapchat som polisen har koll på. Kan polisen då se vad som skickas i en privnote genom snap?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in