• 1
  • 2
2017-03-26, 16:34
Medlem
patriss avatar
Hej! nu har ett par inavlade jvlar snott min grill p min bil 2 gnger p 3 veckor. Jag kpte en ny p skroten fr 500:- och r nu s jvla frbannad att jag inte kan tnka klart. Vad r det fr luffare som tjnar pengar p detta? Min frga till er, vad kan man gra t detta? Garage r inget att fundera p, finns inte ett ledigt jvla garage inom 30 minuters radie. Kan man kra utan? Byta bil kanske? Finns det ngon specialgrill med inbyggt elstngsel?

Ha de gott
Citera
2017-03-26, 16:57
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Hej! nu har ett par inavlade jvlar snott min grill p min bil 2 gnger p 3 veckor. Jag kpte en ny p skroten fr 500:- och r nu s jvla frbannad att jag inte kan tnka klart. Vad r det fr luffare som tjnar pengar p detta? Min frga till er, vad kan man gra t detta? Garage r inget att fundera p, finns inte ett ledigt jvla garage inom 30 minuters radie. Kan man kra utan? Byta bil kanske? Finns det ngon specialgrill med inbyggt elstngsel?

Ha de gott

Verkar vara konstruktionsfel fr enligt denna https://www.youtube.com/watch?v=4z4q1um5Qs4 r det mycket enkelt att utifrn plocka av grillen. Lsning p problemet verkar svrt, sabbar du knppena eller limmar fast den med snabblim s kommer mupparna frmodligen bara frstra fronten i sina frsk att sno den en tredje gng.
Citera
2017-03-26, 17:40
Medlem
Machiavellys avatar
Jag har d aldrig hrt att S60-grillar blir stldgods. Kan du parkera s att grillen blir svrtkomlig? Alternativt installerar ngon form av kamera?

Mvh
Citera
2017-03-26, 17:43
Medlem
lobstoks avatar
Asful grill, skulle snarare se det som de har gjort dig en tjnst
Citera
2017-03-26, 17:46
Medlem
psflaxs avatar
Har hnt ett par gnger p grabbens S70 ocks.

Nu har han precis bytt till en S60...
Citera
2017-03-26, 18:26
Medlem
Citat:

Ha de gott
Om det inte r ett absolut ett mste att bilen ska se original ut s kan du kpa ett metall nt p biltema eller jula att klippa till och stta dit istllet d lr du f ha den ifred.
Troligtvis s har de hr mupparna skadat grillen frsta gngen de snodde den eller nr de skulle montera den p den egna prlan och s kom de tillbaka i hopp om att du satt dit en helt ny grill.
En sak man skulle kunna gra fr att djvlas lite r att stta dit ngra kabel stripes som inte syns s att de har snder grillen nr de drar ut den, men det blir ju i princip samma sak du blir nd tvungen att erstta den.
Citera
2017-03-26, 18:48
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalen
Om det inte r ett absolut ett mste att bilen ska se original ut s kan du kpa ett metall nt p biltema eller jula att klippa till och stta dit istllet d lr du f ha den ifred.
Troligtvis s har de hr mupparna skadat grillen frsta gngen de snodde den eller nr de skulle montera den p den egna prlan och s kom de tillbaka i hopp om att du satt dit en helt ny grill.
En sak man skulle kunna gra fr att djvlas lite r att stta dit ngra kabel stripes som inte syns s att de har snder grillen nr de drar ut den, men det blir ju i princip samma sak du blir nd tvungen att erstta den.

Kan man kra utan? eller kan det vara skadligt om det kommer in sten osv? Annars fr jag vl plocka ner den varje gng jag har krt. :/
Citera
2017-03-26, 19:09
Medlem
x12s avatar
Citat:
vad kan man gra t detta?
Det dr var ett udda problem.. Kanske r s att de sljer de dr till skroten fr 250.- ?
Dra stlvajer genom varenda spjla och fst p nt klurigt stt i motorutrymmet, spass att de ser det r nt gjort dr, och s de inte fr bort grillen annat n det helt uppenbart blir 20 delar av den. Bryter dom snder den d s r det nog inga tjuvar, mer nn som gtt in fr det av personlig anledning.
r det tjyvar, mla grillen i nn underlig frg s vill ingen ha den.
Citera
2017-03-26, 20:26
Medlem
Citat:
Kan man kra utan? eller kan det vara skadligt om det kommer in sten osv? Annars fr jag vl plocka ner den varje gng jag har krt. :/
Visst kan du kra utan, men som du sjlv ppekar s kommer det in smuts lv och grus, s det r inget att rekommendera med tanke p att det sitter rtt dyra saker innanfr som kylare, intercooler om det r turbo samt kondensor om du har AC s grus kan skada dessa, nu har ju en grill rtt stora hl ocks men lite skyddare den nog.

Ett annat tips r om du kper en ny grill kp en sprayflaska och mla den i bilens kulr eller ngon annan som du tycker om du utesluter du i vartfall att de som inte har samma frg som du vill ha den.
Citera
2017-03-26, 20:36
Medlem
Kan det mhnda vara gubben p skroten som snor den fr att sedan slja tillbaka den till dig?

Skmt sido,

Det lter som en frbannat udda sak att stjla. Speciellt till den angivna bilmodellen. Nu r jag ingen expert p bilar men kan det vara s att den ramlar av nr du kr? Annars kanske du borde stta upp klistermrken om att din bil r vervakad med kamera. Kolla runt om det finns fretag som sljer dashcams om de ven har klibbor med fretagsnamn och en lmplig text. Det kanske skulle f tjuven att hlla sig borta.
Citera
2017-03-26, 20:41
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Kan det mhnda vara gubben p skroten som snor den fr att sedan slja tillbaka den till dig?

Skmt sido,

Det lter som en frbannat udda sak att stjla. Speciellt till den angivna bilmodellen. Nu r jag ingen expert p bilar men kan det vara s att den ramlar av nr du kr? Annars kanske du borde stta upp klistermrken om att din bil r vervakad med kamera. Kolla runt om det finns fretag som sljer dashcams om de ven har klibbor med fretagsnamn och en lmplig text. Det kanske skulle f tjuven att hlla sig borta.

Att den har kt av r nog inte anledningen, har blivit av den p helgen, mellan natten till sndag tror jag. S nsta helg blir det att vnta ute vid midnatt och vnta p dom jvlarna. Det str v60's s80's 740's v70's o.s.v brevid men inte en jvel har ftt sin snodd. Man ser att dom har bndat upp lite. Man klickar i grillen s det r bara att ha nn mejsel och dra ut den. Irriterande att man inte fr ha sina saker ifred.
Citera
2017-03-26, 20:54
Medlem
Har du lngt till parkeringen? Skulle du hra om ett larm gick eller grannarna?

En id r att man fster enklare verfallslarm i grill delen och andra delen lngre ifrn dolt under motorhuven. Nr de rycker loss grillen gr larmet.

https://www.teknikmagasinet.se/produ...rm-panic-guard
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in