2017-03-24, 22:10
Medlem
informaticss avatar
Att starta en tråd på flashback om en sådan här sak är kanske inte det smartaste jag gjort.
Men jag har sökt runt om bröstsmärta och enda det leder till är rekommendationer om att kontakta vårdcentral osv. Jag tror inte att detta leder någon vart.

Hur som helst, mitt problem är att jag under flera månader har ätit enorma mängder skräpmat, chips, godis, bakverk. Allt man kan tänka sig med socker, snabba kolhydrater, och kemikalier. Jag dricker också stora mängder kaffe, ca 8-10 koppar om dagen, och coca cola zero.

Sedan några veckor har det nu börjat smärta i vänster sida av bröstet, vid hjärtat.. Främst när jag lägger tryck på vänster sida. Men också lite hela tiden.. och i samband med måltider.

Jag har också haft ont i halsen i två tre månader. Inte hela tiden, men det kommer på kvällen/natten och känns speciellt när jag sväljer.

Någon som känner igen symptomen. Överlevde ni?
Citera
2017-03-24, 22:19
Medlem
Riddarhusets avatar
Jag kan svara för min bror som dog i detta. Nä, du har väl mag och tarmproblem. Gaser. Dålig tarmrörelse. Fiberrik kost och motion. Basisk föda om du har sura uppstötningar - googla.
Kan faktiskt göra riktigt ont.
Citera
2017-03-24, 22:24
Medlem
ascHacks avatar
Pratar vi om en snabb viktökning?
Citera
2017-03-24, 22:31
Medlem
Kan alltid vara bra att kolla upp, men det kan mycket väl vara sura uppstötningar etc. Varför all skräpmat och kaffe om jag får fråga?
Citera
2017-03-24, 22:35
Medlem
informaticss avatar
Tack för seriösa svar och att ni tar er tid. Snabb viktökning vet jag inte, har inte ställt mig på vågen men har garanterat gått upp i vikt under höst/vinter och lagt på mig en kagge + extrafett runt höfterna. Ett par av mina byxor som satt löst i somras sprack för någon vecka sedan..

Anledningen till mängden skräpmat är svår att svara på. Den får mig att må bättre kan man säga. Lugnar stress och ångest. Varje kväll när jag lägger mig tänker jag att nästa dag ska vara nyttig. Jag börjar dagen med gröt och juice. Lunchen kan vara rätt nyttig med fisk, lite kolhydrater, sallad, grönsaker, osv. Sedan går det utför. Varje kväll/natt.
Citera
2017-03-24, 22:44
Bannlyst
Jag tänkte skriva i en annan tråd loggade in precis men såg din. Jag tror att du har ångest har man hjärtinfarkt så mår man illa och har ont så in i Helvete.
Det sista man tänker på då är att starta en tråd på F.B

Ring din vårdcentral på måndag. Är du jätte orolig ring 117.
Citera
2017-03-24, 22:47
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Jag tänkte skriva i en annan tråd loggade in precis men såg din. Jag tror att du har ångest har man hjärtinfarkt så mår man illa och har ont så in i Helvete.
Det sista man tänker på då är att starta en tråd på F.B

Ring din vårdcentral på måndag. Är du jätte orolig ring 117.
Ok, bara för att klargöra. Du tror inte att det handlar om något så allvarligt som hjärtinfarkt? Ja, ångest som fan har jag haft ett tag. Inget jag trodde jag någonsin skulle få. Men så sjukt jävla påtaglig ångest så det är inte klokt.
Citera
2017-03-25, 08:44
Citat:
Ursprungligen postat av informatics
Ok, bara för att klargöra. Du tror inte att det handlar om något så allvarligt som hjärtinfarkt? Ja, ångest som fan har jag haft ett tag. Inget jag trodde jag någonsin skulle få. Men så sjukt jävla påtaglig ångest så det är inte klokt.

Man ska aldrig ignorera bröstsmärtor, så kolla upp det. Inte via akuten utan via vårdcentralen. Det är ju inget som kommit helt plötsligt. Det ligger nära till hands att tro att det är ångestrelaterat.

För övrigt sitter inte hjärtat till vänster utan mitt i bröstet.
Citera
2017-03-25, 09:33
Medlem
Om du hade fått en hjärtinfarkt hade du inte suttit och skrivit på Flashback. Då smärta i hjärtat är svår att lokalisera kan det hända att vi tror att vi har ont i hjärtat men egentligen kommer smärtorna från musklerna i bl.a. bröstkorgen. Har du andra symptom utöver smärtan?
Citera
2017-03-25, 16:25
Medlem
informaticss avatar
Visst, jag borde kolla upp det. Tack för era svar. Men av någon anledning känner jag alltid att det bara är slöseri med tid. Har så helsikes mycket att göra i veckorna så jag hinner knappt gå på muggen eller andas ibland känns det som.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in