Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-24, 22:05
  #1
Medlem
Matteh87s avatar
Var på Mio idag och provlåg lite sängar. Ska ha en 180cm bred till mig och tjejen. En säljare visade oss två sängar av märket viking of sweden. Flair och flair lux tror jag dom hette. Kostade innan måndag (27/3)15k respektive 20k utan sänggavel.

Är dom värt det priset? Tjejen behöver lite mjukare säng och jag lite mer mellan.

Om inte så tar vi gärna tips om en bra säng

Tack på förhand!
Citera
2017-03-24, 22:24
  #2
Medlem
Chronicals avatar
Med det priset på MIO för en dubbelsäng kan det knappast funnits något billigare alternativ, eller?
Citera
2017-03-24, 22:37
  #3
Medlem
valter-eggons avatar
Köpte en av det märket. Medium på ena sidan och hård på andra. Brukar få ont i ryggen av många sängar men denna är helt underbar! Helt klart värt pengarna. Har tidigare haft en IKEA av deras dyrare modeller men den var inte i närheten av bekvämlighet som denna Viking.
Citera
2017-03-24, 23:21
  #4
Medlem
Matteh87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Med det priset på MIO för en dubbelsäng kan det knappast funnits något billigare alternativ, eller?
Vi provlåg en hel del sängar där inne men märkte iaf av i stunden att ju dyrare ju skönare. Var rea på dom jag nämde på runt 10k styck.
Citera
2017-03-25, 02:26
  #5
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matteh87
Var på Mio idag och provlåg lite sängar. Ska ha en 180cm bred till mig och tjejen. En säljare visade oss två sängar av märket viking of sweden. Flair och flair lux tror jag dom hette. Kostade innan måndag (27/3)15k respektive 20k utan sänggavel.

Är dom värt det priset? Tjejen behöver lite mjukare säng och jag lite mer mellan.

Om inte så tar vi gärna tips om en bra säng

Tack på förhand!

Mitt tips är att ni beger er till någon affär som t.ex SOVA där de har ett flertal olika märken/tillverkare av sängar. Det är rätt givande att få provligga flera olika sängar vid ett och samma tillfälle, då kan man verkligen jämföra dem ordentligt. Det i princip enda märke som de inte har där är KungSängen, men det verkar inte vara någon förlust eftersom jag i princip aldrig hört talas om någon som varit supernöjd med sin säng därifrån. För egen del blev det en Jensen från SOVA förra året, bortsett från att den kostade som en småbil så är den helt gudomligt skön. Sängar och skor är saker man aldrig ska snåla på, de är grunden för välmåendet.
Citera
2017-03-25, 06:49
  #6
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Mitt tips är att ni beger er till någon affär som t.ex SOVA där de har ett flertal olika märken/tillverkare av sängar. Det är rätt givande att få provligga flera olika sängar vid ett och samma tillfälle, då kan man verkligen jämföra dem ordentligt. Det i princip enda märke som de inte har där är KungSängen, men det verkar inte vara någon förlust eftersom jag i princip aldrig hört talas om någon som varit supernöjd med sin säng därifrån. För egen del blev det en Jensen från SOVA förra året, bortsett från att den kostade som en småbil så är den helt gudomligt skön. Sängar och skor är saker man aldrig ska snåla på, de är grunden för välmåendet.
Vi har sängar från KungSängen och sover mycket gott.
Testade att köpa dessa till landet och var nöjda med dem så det fick bli här hemma också.

Att tänka på är att de med (o)jämna mellanrum har rea och säljer för halva priset och då kan man passa på. Skulle nog med den vetskapen känna mig lurad om jag köpte till ordinarie pris.

Annars håller jag med om att SOVA är ett bra ställe att provligga sängar på. Däremot brukar deras säljare vara väldigt envetna...
Citera
2017-03-25, 13:44
  #7
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vi har sängar från KungSängen och sover mycket gott.
Testade att köpa dessa till landet och var nöjda med dem så det fick bli här hemma också.

Att tänka på är att de med (o)jämna mellanrum har rea och säljer för halva priset och då kan man passa på. Skulle nog med den vetskapen känna mig lurad om jag köpte till ordinarie pris.

Annars håller jag med om att SOVA är ett bra ställe att provligga sängar på. Däremot brukar deras säljare vara väldigt envetna...

Nej, KungSängen har inte rea med ojämna mellanrum, de har ALLTID rea. Jag tror ärligt talat inte att någon någonsin har köpt en säng för fullpris där... Vi hade en KungSängen kontinentalsäng som jag initalt tyckte var mycket bekväm. Tyvärr var hållbarheten inget att hurra över, vi bytte ut den nu i våras mot en säng från Mio och då var KungSängen-sängen rejält nedlegad och trött. Då var den ungefär sex år gammal, vilket jag tycker är på tok för dålig hållbarhet för en säng. I och för sig var den ganska billig, cirka 10 000, men jag betalar hellre lite mer och slipper byta. Jag ser KungSängen mer som ett alternativ till IKEA än till sängarna på Sova.
Citera
2017-03-26, 04:33
  #8
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vi har sängar från KungSängen och sover mycket gott.
Testade att köpa dessa till landet och var nöjda med dem så det fick bli här hemma också.

Att tänka på är att de med (o)jämna mellanrum har rea och säljer för halva priset och då kan man passa på. Skulle nog med den vetskapen känna mig lurad om jag köpte till ordinarie pris.

Annars håller jag med om att SOVA är ett bra ställe att provligga sängar på. Däremot brukar deras säljare vara väldigt envetna...

Fan, då har jag numera stött på en person som är helt och hållet nöjd med KungSängen!

Det som verkar vara en röd tråd med deras sängar är det som rotadent tar upp i inlägget ovan, de slits fort - helt utan dagliga & sjövilda knullfrenzys...

Säljaren jag träffade från SOVA (vid Bromma Blocks) var visserligen biträdande butikschef men hon var helt okej, inte alls särskilt tjatig eller jobbig på nåt sätt utan kändes både kompetent och...het.

Låter kanske som värsta reklamen, men det beror bara på att jag var väldigt nöjd. Men jag tror att oavsett var man tittar på eller rent utav köper säng så lär man få bra service och åtminstone en halvhyfsad säng eftersom konkurrensen när det gäller sängförsäljning är väldigt stor för närvarande.

p.s i någon tråd här så var det en person som köpt en kontinentalsäng för typ 30.000:- på JYSK och det är väl något jag skulle undvika in i det längsta... Fattar inte varför man går dit om man ändå ska lägga ner så pass mycket pengar?!
Citera
2017-03-26, 13:51
  #9
Medlem
Matteh87s avatar
Då blir det SOVA i Bromma innan vi köper en säng så får vi lite att jämföra med. Tack för alla svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback