Citat:
Ursprungligen postat av
Sensimilla1
Inlägg från Korvmagnus
"Har själv haft självmordstankar sen barnsben så det är ju lite ingraverat att livet är helt meningslöst folk håller på och tjatar om att livet är en gåva och att det är fegt att ta självmord osv men det är ju oftast folk som inte vet vad de snackar om som säger det.."
Troll eller så kanske du om någon bör ha förståelse för ångest och depression eftersom du själv är självmordsbenägen.
fan då, du kom på mig!
skämt åsido, till skillnad från dig har jag aldrig låtit det rinna över på sonen eller frugan. Han har varit hos ett antal psykologer men han fyller inte kriterierna för vare sig ångest, depression, bipolär sjukdom eller annan sjukdom som påverkar humöret. Hade han haft någon sjukdom skulle jag självklart stötta honom.
--
fö så har jag kanske uttryckt mig lite fel, min oro är inte att han ska "misslyckas" i livet, utan att han råka välja något han inte tycker om för att han inte kan bestämma sig. Han kan jobba som diskare i hela sitt liv om det är vad han verkligen vill, men jag vill inte att han ska gå runt och ångra sig för det drar ner stämningen väldigt mycket där hemma. Det jag frågar är hur kan jag konkret uppmuntra honom att hitta något han verkligen bryr sig om, istället för att bara plugga för att han tror att det är vad
jag vill.