• 1
  • 2
2017-03-24, 20:44
Medlem
Hej!

Träffade min särbo för 1 år sedan vi har ett "bra" förhållande vi har mycket lika intressen. Vi pratar mycket om våran framtid tsm och har ett väldigt bra förhållande.

Dock så känner jag hela tiden att det är något som fattas och det är sex. Vi har sex 2-5ggr i månaden och jag tycker det är för lite då jag är väldigt attraherad av henne. Mår väldigt dåligt av det och gör att mitt självförtroende blir kasst. Mina tankar cirkulerar hela tiden vad det kan bero på .Gör att jag till och med drömmer att hon är otrogen eller att jag är det.
Vilket jag aldrig skulle vara. Men tankarna har funnits då jag inte känner mig älskad. Känns som jag bara är en trygghet för henne.

Dom enda gången vi har sex är dom gångerna jag tar initiativet och oftast säger hon nej. Pratar aldrig om sex eller inte intresserad överlag. Jag tycker personligen att det är viktig faktor men hon säger bara att hon inte har något behov av det. När vi väl har sex så är det jävligt bra (inte bara jag som tycker det)

Hur ska jag gör ? Älskar henne mer än allt men fixar inte att behöva hela tiden att må dåligt över det ?
Citera
2017-03-24, 21:00
Medlem
Hur ofta träffas ni?
Du kan aldrig få bekräftelse genom sex, det måste du hitta i dig själv.
Ingen kan sexa dig självsäker.

Problemet är att du vill ha mer sex och att hon klarar sig utan...hmmm är ni jämngamla?
Kan du tänka dig att foga dig i ledet och vara nöjd med sex en gång i veckan?

Du kommer inte få ha mer sex bara så där plötsligt.....
Kanske har du för höga förväntningar kanske tror du ert förhållande vara bättre än vad det är......du skriver ju att det är "bra", vad menar du med det?
Citera
2017-03-24, 21:03
Medlem
NovaOculuss avatar
vet du ens va vi kvinnor gå igenom, först måste vi arbeta underbetalt, sedan trakasseras o stirras ut vi på gatan o sen när vi kommer hem måste vi göra hussysslor, efter de kanske man hänger på facebook o ser mer kvinnoförakt, då e inte sex de första vi tänker på

du måste knyta an till hon emotionellt
Citera
2017-03-24, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
vet du ens va vi kvinnor gå igenom, först måste vi arbeta underbetalt, sedan trakasseras o stirras ut vi på gatan o sen när vi kommer hem måste vi göra hussysslor, efter de kanske man hänger på facebook o ser mer kvinnoförakt, då e inte sex de första vi tänker på

Nej, kvinnor måste inte arbeta underbetalt. Många väljer dock att göra det.
Citera
2017-03-24, 21:18
Medlem
Disko-Bosses avatar
Red ut det där med sexet nu på en gång, det kommer bli ett jätteproblem längre fram annars (mer än vad det redan är) där ni båda mår dåligt över det fast på olika sätt.

Har hon alltid varit sådär? Menar, första året gör man ju nästan ingenting annat än att ha sex.
Både jag och min nuvarande sjukskrev oss t.o.m för att kunna göka ännu mer och sju år senare så är vi fortfarande som kaniner

Kan ju vara P-piller och massa annat som spökar för henne?
Senast redigerad av Disko-Bosse 2017-03-24 kl. 21:23.
Citera
2017-03-24, 21:24
Medlem
DoctorWos avatar
Om sexlivet är dött i början av förhållandet lär det bli ännu sämre framöver. Är du säker på att du vill inleda något mer seriöst och bindande med någon som inte matchar ditt sexbehov?

Personligen hade jag inte satsat alltför seriöst på en kvinna som denna.
Citera
2017-03-24, 21:24
Medlem
Jag är 23 år hon 24 jag är snickare/målare kock med mera. Jag är alltid den som lagar maten och sköter mycket i båda våra hem då vi är särbos och hon är inte underbetald då vi tjänar lika mycket. Vi försöker träffas varje dag och sover oftast tsm. Vi bor cirka 1 km ifrån varandra.
Citera
2017-03-24, 21:27
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eak1g
Jag är 23 år hon 24 jag är snickare/målare kock med mera. Jag är alltid den som lagar maten och sköter mycket i båda våra hem då vi är särbos och hon är inte underbetald då vi tjänar lika mycket. Vi försöker träffas varje dag och sover oftast tsm. Vi bor cirka 1 km ifrån varandra.

Ni träffas alltså så pass ofta och har sex så sällan som 2-5ggr/månad.
Är du säker på att hon är ute efter en partner eller vill hon bara ha någon så hon slipper vara ensam?

Attraktionsbiten av förhållandet verkar vara ganska död. Hon verkar bara ge dig en ransonerad mängd sex varje månad så du håller käften och slutar gnälla.
Senast redigerad av DoctorWo 2017-03-24 kl. 21:32.
Citera
2017-03-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disko-Bosse
Red ut det där med sexet nu på en gång, det kommer bli ett jätteproblem längre fram annars (mer än vad det redan är) där ni båda mår dåligt över det fast på olika sätt.

Har hon alltid varit sådär? Menar, första året gör man ju nästan ingenting annat än att ha sex.
Både jag och min nuvarande sjukskrev oss t.o.m för att kunna göka ännu mer och sju år senare så är vi fortfarande som kaniner

Kan ju vara P-piller och massa annat som spökar för henne?

Vi träffade på en utekväll hon attackerade mig och drog med mig hem kastade ner mig i sängen hon ville ha sex hela tiden då vi hade sex 6ggr om dagen under första 1/2 året dock träffades vi ej lika ofta då. Men nu är sexlusten borta. Hon mår inte dåligt över att vi inte har sex så ofta. hon vill ha det så och hon förlorade sin oskuld i sen ålder och har knappt haft sex alls innan hon träffade mig.

Har pratat med henne om att sexet är ett problem för mig hon säger bara att "om du tycker vi har för lite sex och du inte kan leva med sex i gång i veckan ibland varannan så får du säga det för då funkar inte det här. Kan inte vara p- piller då hon ej tar några för tillfället.
Citera
2017-03-24, 21:47
Medlem
Disko-Bosses avatar
Citat:
Vi träffade på en utekväll hon attackerade mig och drog med mig hem kastade ner mig i sängen hon ville ha sex hela tiden då vi hade sex 6ggr om dagen under första 1/2 året dock träffades vi ej lika ofta då. Men nu är sexlusten borta. Hon mår inte dåligt över att vi inte har sex så ofta. hon vill ha det så och hon förlorade sin oskuld i sen ålder och har knappt haft sex alls innan hon träffade mig.

Har pratat med henne om att sexet är ett problem för mig hon säger bara att "om du tycker vi har för lite sex och du inte kan leva med sex i gång i veckan ibland varannan så får du säga det för då funkar inte det här. Kan inte vara p- piller då hon ej tar några för tillfället.

Oj, hennes reaktion/inställning var inte den bästa. Det där hade inte jag accepterat i en relation (hennes inställning). Är du en självisk älskare eller ger du henne orgasmer titt som tätt (eller ja, de gångerna ni får till det dvs) ?
Citera
2017-03-24, 21:49
Medlem
DoctorWos avatar
Citat:

Det är här du borde bett henne att dra åt helvete för tydligen så funkar det inte för dig, annars hade du inte skapat tråden. Varför nöja sig med hennes krav om du egentligen är missnöjd. Var ärlig mot dig själv för i verkligheten finns det inget skit som "kärlek övervinner allt". Du kan inte förhandla fram attraktion med ord eller kommunikation. Hon kommer aldrig "attackera" dig på samma sätt som hon gjorde i början, då hon tydligen gjorde det utav intresset hon hade för dig då du var ny och spännande och inte på grund av att hon var en sexgalning.
Citera
2017-03-24, 21:50
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus

Underbetalt? Att kvinnor tjänar mindre för samma arbete är en myt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in