Citat:
Ursprungligen postat av
yobler
En klon är per definition en exakt kopia av dig själv, vilket betyder att den skulle vara din ålder, varför skulle du behöva uppfostra den?
Nej, du tänker typ på en amöbas celldelning. En klon föds fram och är oftast därmed som en nyfödd version av en själv. Det skulle krävas accelererat åldrande för att klonen skulle vara samma ålder som mig själv.
Men oavsett, så gäller detta barnuppfostran av en klon, så tänk att klonen börjar som spädbarn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sipofa
Nej det behöver den inte vara. Men fattar inte alls TS trådstart kan han ta den lite enklare?
Jag vet inte hur jag skulle förenkla en såpass komplex fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
ApacheStrike
Intressant frågeställning! Baserat på din egna erfarenheter av att vara "dig själv" ligger du ju bra till att kunna förstå klonen. Du kommer att känna igen dig i den, men det är inte helt säkert att den kommer att känna igen sig i dig. Antingen ser den upp till dig o vill bli precis som du, eller så kommer den att sträva efter att bli olik dig. Hur var det när du växte upp, var du lätt att uppfostra eller var du mer revolterande? Stor sannorlikhet att klonen har samma tendenser.
Personligen tror jag att jag skulle vara för chillad mot min klon, vilket nog skulle göra att den blev odräglig😊
Ja, det är det jag är rädd för. Att jag skulle ha för mycket sympati för klonen för att kunna vara en god förälder. Man kan inte vara en god far om man har för mycket sympati för ett barn, det är liksom dess mammas roll. I detta fallet tvivlar jag dock på att mamman skulle känna några modersinstinkter för barnet.
Jag antar därmed att jag skulle vara tvungen att vara mor och far samtidigt åt barnet, och det är väl i princip en omöjlig uppgift?
Jag tror också att jag skulle vara allt för snäll mot min klon, typ ge den våfflor och klia den under hakan varje dag, vilket givetvis skulle leda till att klonen blev en odräglig skitunge
En intressant twist hade ju varit om man kunde klona fram en kvinnlig version av en själv? Antagligen hade det varit enklare, men det kanske inte ens är möjligt med tanke på att en klon är en kopia?
Jag var ganska revolterande tyvärr. När jag var 16 rymde jag iväg med en negress ifrån en kringresande cirkus, vilket min far aldrig kom över. Inte för att jag rymde, utan för att hon var en negress, helt enkelt. Att jag lärde mig att dressera björnar var ingenting han värderade, och ej heller kunde se nyttan utav. Men jag är inte så säker på att rebelliskhet går i arv, men visst, det kan vara ett resultat av andra drag som går i arv.