• 1
  • 2
2017-03-22, 17:37
Medlem
Skriver just för jag är så himla frustrerad, under cirka 2-3 månaders tid har jag haft ont i ländryggen till och från vilket har resulterat i 7 stycken sjukgymnastik besök, 1 besök hos kiropraktor och till slut fick jag nog och kontakta läkare då jag aldrig kan få ett bra svar.

Dom sa hela tiden att stärka bål och rumpan. Ska väl tillägga att jag kör styrkelyft.

När jag kom till läkaren skicka han mig på röntgen bara och nu ska jag få vänta 10 dagar på provsvar... Det är bara vänta vänta.. Självklart blir jag frustrerad eftersom jag dom senaste 2 veckorna har haft kraftig smärta i ländryggen.

I början strålade smärtan ner i foten så uppenbarligen hamna ischias nerver i kläm men detta försvann för det mesta men kan sitter kvar ytterst lite vissa dagar. Generellt sätt så har jag mest en molande värk i ryggen som jag skulle beskriva mer brännande/elektrisk.

När jag gjort alla tester för diskbråck så får jag inte ont av testerna så alla jag vart hos har konstaterat att det inte är diskbråck men jag kan inte se vad det annars skulle kunna va?

Finns det någon som kan relatera till detta och förhoppningsvis kunna ge lite råd.
Citera
2017-03-22, 17:44
Bannlyst
det du ska kräva av din läkare är en magnet röntgen
Citera
2017-03-22, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majdun
glömde tillägga det men han sa att det var ett par månaders väntetid
Citera
2017-03-22, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pallajobb
glömde tillägga det men han sa att det var ett par månaders väntetid
jo långa väntetidet på sådan röntgen , men vanlig röntgen visar bara extrema förändringar , magnetröntgen ger helt andra bilder och där syns minsta lilla skada
Citera
2017-03-22, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majdun

Nej du kan inte KRÄVA en magnetröntgen. Läkaren gör en medicinsk bedömning om vidare utredning och tar sedan beslut om denna.
Citera
2017-03-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macossmagic
Nej du kan inte KRÄVA en magnetröntgen. Läkaren gör en medicinsk bedömning om vidare utredning och tar sedan beslut om denna.
Klart man kan...
Citera
2017-03-22, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nylaserman
Klart man kan...

Nej. Du har inga rättigheter att kräva en specifik undersökning om den inte anses medicinskt motiverad. Däremot kan man ju föra en diskussion kring saken.
Citera
2017-03-22, 22:24
Medlem
2-3 månader är ingen nämnvärd tid när det kommer till ryggont, vad gör du själv för att göra det bättre? Har du slutat med ryggbelastande övningar i gymmet? Tänker du på din hållning och undviker att sitta långa perioder?
Har man en skadad rygg så får man räkna med rätt stora förändringar i sin vardag och träning om man vill bli bättre.
Citera
2017-03-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
2-3 månader är ingen nämnvärd tid när det kommer till ryggont, vad gör du själv för att göra det bättre? Har du slutat med ryggbelastande övningar i gymmet? Tänker du på din hållning och undviker att sitta långa perioder?
Har man en skadad rygg så får man räkna med rätt stora förändringar i sin vardag och träning om man vill bli bättre.
Intensiv ryggont i 2-3 månaddd ungefär, förmodligen mer nu när jag tänker på det så är det säkert 4-5
Citera
2017-03-24, 00:21
Bannlyst
Sjukgymnaster och naprapater är slöseri med pengar och tid när man har ryggproblem.
Jag gjorde samma tavla och jag misstänkte redan från början att det var diskbråck men naprapaten och sjukgymnasten hävdade motsatsen.
Jag la ner utsugandet av pengar och begav mig till en läkare. Fick därefter magnetröntgentid och mycket riktigt visade det sig vara ett diskbråck.

La ner allt form av fysisk aktivitet i fem veckor och gjorde speciella övningar som är gjorda för folk med diskbråcksproblematik. Hade eländet i ett år.

VILA ÄR DET ENDA SOM HJÄLPER!
Citera
2017-03-24, 05:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macossmagic
Nej. Du har inga rättigheter att kräva en specifik undersökning om den inte anses medicinskt motiverad. Däremot kan man ju föra en diskussion kring saken.
det finns trix att ta till att få en magnetröntgen snabbt , och jo man kan kräva en magnetröntgen av sin läkare och det borde fler också göra om de har problem är rent tjänstefel av läkare att låta folk lida på grund av att en vanlig röntgen inte visat någon ting fel .................
Citera
2017-03-24, 05:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gottfrieds
Sjukgymnaster och naprapater är slöseri med pengar och tid när man har ryggproblem.
Jag gjorde samma tavla och jag misstänkte redan från början att det var diskbråck men naprapaten och sjukgymnasten hävdade motsatsen.
Jag la ner utsugandet av pengar och begav mig till en läkare. Fick därefter magnetröntgentid och mycket riktigt visade det sig vara ett diskbråck.

La ner allt form av fysisk aktivitet i fem veckor och gjorde speciella övningar som är gjorda för folk med diskbråcksproblematik. Hade eländet i ett år.

VILA ÄR DET ENDA SOM HJÄLPER!
helt rätt , belastar man diskbrock så förvärrar det allt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här