2024-10-28, 19:50
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AterstallTorrmark
Varför i helvete har han blivit släppt öht? Lås in fanskapet på livstid.

Ja sen kan man ju undra varför i helvete han tilläts komma tbx efter 10 år i Grekland ?
Citera
2024-10-28, 20:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Ja han blev väl dömd för att ha utfört några mord efter att ha blivit utvisad från Sverige. Bosniska myndigheter var i efterhand besvikna över att Sverige inte varnat om hur farlig han var. Vilket kostade de tre(?) personer som han sen mördade i Bosnien livet.
Hur väl stämmer detta? Ställde frågan för 4 år sedan och fick inget svar.
Vet någon mer om detta?
Citera
2024-10-28, 20:16
Medlem
JayJayAdamss avatar
Fyfan vad mitt blod kokade när jag läste artikeln om att han begått nya våldtäkter. Ännu mer kokade jag när jag såg bilden på honom. Han ser ut som en inavlad bergsturk.

Om jag förstår det rätt så är han inte svensk medborgare? Varför har han inte blivit utvisad redan för 30 år sedan?
Och hur kan det inavlade monstret fortfarande ha kvar alla fingrar och tår?
Citera
2024-10-28, 20:27
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayJayAdams
Fyfan vad mitt blod kokade när jag läste artikeln om att han begått nya våldtäkter. Ännu mer kokade jag när jag såg bilden på honom. Han ser ut som en inavlad bergsturk.

Om jag förstår det rätt så är han inte svensk medborgare? Varför har han inte blivit utvisad redan för 30 år sedan?
Du ställer en mycket berättigad fråga. Det här är skrämmande dåligt skött av berörda myndigheter.
Citera
2024-10-28, 20:35
Medlem
Citat:

Han är född i Sverige så svensk medborgare… tyvärr, får man väl säga.
Citera
2024-10-28, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AterstallTorrmark
Varför i helvete har han blivit släppt öht? Lås in fanskapet på livstid.
Er det slik at Sverige har enten tidsbestemt straff eller livstid ? Med mindre du blir dømt til psykiatrisk ?Sorry om jeg fremstår som dum her., men ingen expert på Svenske lover.
Citera
2024-10-28, 20:59
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han är född i Sverige så svensk medborgare… tyvärr, får man väl säga.

Det var väldigt sorgligt att behöva läsa. Men det stämmer som du säger såg jag nu. Googlade på honom. Tydligen kom hans föräldrar någon gång på 60-talet och detta kräk föddes 1969.

Det var längesen jag blev så här provocerad. Senast var nog när jag läste om lilla Luna och det vidriga sudanesiska monstret som förstörde henne och hennes familj liv för alltid.

Jordanis är uppenbarligen djupt störd. Att sätta honom på en sluten psykiatrisk avdelning med obestämd utskrivningstid borde ingen ha några invändningar mot.
Alternativt att någon straffar honom på eget bevåg.
Hade någon kvinna i min närhet så som mamma, flickvän, syster, kusin eller liknande fallit offer för honom hade jag gjort det till mitt livs uppdrag att allvarligt skada honom och försvåra för honom så han aldrig gör om något liknande. Tänker om han tvingas sitta i rullstol pga krossade knäskålar, amputerat ben eller liknande.
Kemisk kastrering är ett annat alternativ som borde ligga på bordet för serievåldtäktsmän som honom. Varför har vi inte det i Sverige?
Citera
2024-10-28, 21:06
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Er det slik at Sverige har enten tidsbestemt straff eller livstid ? Med mindre du blir dømt til psykiatrisk ?Sorry om jeg fremstår som dum her., men ingen expert på Svenske lover.

Livstid straff döms du i princip enbart till för mord. Då är det livstid som gäller MEN man kan söka om tidsbestämt efter en viss tid. Tyvärr får de flesta, om inte alla, tidsbestämt. Det borde vara som i USA dvs livstid utan möjlighet till tidsbestämt. Det som brukar heta “Life without the possibility of parole”.

Döms man till sluten psykiatrisk vård är det mer lotto. Då bestämmer en läkare när personen är ”frisk”. En person kan bli frisk väldigt snabbt eller få sitta på sluten avdelning i decennier.

Sverige har tyvärr relativt låga straff för våldtäkt. Tror de flesta kan hålla med om att straffen borde dubblas. Om inte tredubblas. Jag hade inte haft några problem med att ge Jordanis och liknande våldtäktsmän minst 15 år. Gärna livstid.
Citera
2024-10-28, 21:17
Medlem
Citat:
Det var väldigt sorgligt att behöva läsa. Men det stämmer som du säger såg jag nu. Googlade på honom. Tydligen kom hans föräldrar någon gång på 60-talet och detta kräk föddes 1969.

Det var längesen jag blev så här provocerad. Senast var nog när jag läste om lilla Luna och det vidriga sudanesiska monstret som förstörde henne och hennes familj liv för alltid.

Jordanis är uppenbarligen djupt störd. Att sätta honom på en sluten psykiatrisk avdelning med obestämd utskrivningstid borde ingen ha några invändningar mot.
Alternativt att någon straffar honom på eget bevåg.
Hade någon kvinna i min närhet så som mamma, flickvän, syster, kusin eller liknande fallit offer för honom hade jag gjort det till mitt livs uppdrag att allvarligt skada honom och försvåra för honom så han aldrig gör om något liknande. Tänker om han tvingas sitta i rullstol pga krossade knäskålar, amputerat ben eller liknande.
Kemisk kastrering är ett annat alternativ som borde ligga på bordet för serievåldtäktsmän som honom. Varför har vi inte det i Sverige?

Japp, han hör hemma på låst anstalt. Han har rymt på permission mer än en gång och är kronisk sexualsadist, men kan om han vill framstå som fullt normal… hoppas att rätten denna gång tar problematiken på allvar.
Citera
2024-10-28, 21:20
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacay66
Har man ikke forvaringsdom i Sverige tilsvarende det man har i Norge ? Det er jo sjukt å slippe løs en sånn kar, man vet jo hva som kommer til å skje.

Nej, tyvärr inte.
Citera
2024-10-28, 21:30
Medlem
SloppySecondss avatar
Varbergs tingsrätt B 185-17
..
Jordanis Kouroutsidis, 19690521-****
Endast dom och 30 dagars länk:
https://easyupload.io/4zmjtt
Citera
2024-10-28, 22:40