2025-05-24, 12:55
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Longest-covid
Vad innebär det när någon får sin post till socialtjänsten? Har det att göra med att man inte klarar av att hantera posten (brev från vård, myndigheter, kallelser och räkningar)?
Eller för att vård och socialtjänst måste?

Har för mig att det är ett alternativ när man är just bostadslös, ingen fast adress att vara skriven på.
Citera
2025-05-24, 16:32
Medlem
Longest-covids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Har för mig att det är ett alternativ när man är just bostadslös, ingen fast adress att vara skriven på.

Missbrukas säkert av folk som har kronofogden efter sig. Folk som bor ”tillfälligt” hos ”polare”..?
Citera
2025-05-24, 17:40
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vardagskrigaren
Läste i tidningen Ångermanland nu på morgonen att en av bröderna tydligen sitter åtalad igen.

Inget som förvånar mig dock. Finns ingen behandling mot dessa sjuka individer. Dom är så förstörda sen barnsben.

https://www.tidningenangermanland.se...talas-pa-nytt/

Förvånar mig inte heller. Tror snarare de haft tur som inte åkt dit tidigare. Får verkligen hoppas att det inte är fler övergrepp som dyker upp nu. Grooming på nätet ligger väl nära till hands att befara.
Citera
2025-05-24, 18:36
Medlem
anguluss avatar
Måste ha varit Björn/Ludvig som åkt dit igen, han är ju släppt helt på fri fot och ägnar sig rimligen fortfarande åt grooming.

Brorsan Teddy/Anton är fortfarande skriven på ett Humana-boende där han bor som på hotell med bland annat fyra yngre manliga medboende. De går väl inte igenom hans dator eftersom han anses under ”vård” så min gissning är att den ser likadan ut som storebrors. Humana ägnar sig väl i allmänhet åt förvaring, någon avancerad sjukvård eller avprogrammering för pedofili har de knappast.
Citera
2025-07-01, 18:06
Medlem
Longest-covids avatar
Undrar hur planen ser ut för dessa två. Hjälp till bostad och soc-bidrag? Någon arbetsträning kanske (skulle inte skada).

Jag har lyssnat en del på forskaren Christoffer Rahm (psykiater och expert på sexualförbrytares psykologi) som menar att arbete, aktivitet och en meningsfull vardag med rutiner är jätteviktigt för att förebygga återfallande i denna typen av brott.
Hoppas de sätts i någon slags arbete (och kemisk kastering).

Är deras föräldrar vid liv?
Undrar om de har någon som helst stöttning från anhöriga eller om helt är beroende av samhället framöver.

Tror tyvärr de åker dit snart igen (inom tio år iaf).
Citera
2025-07-01, 18:29
Medlem
Citat:

Undrar om de har någon som helst stöttning från anhöriga eller om helt är beroende av samhället framöver.

Tror jag inte, mamman dog väl för några år sen och pappan tror jag har varit död länge eller aldrig varit med i bilden. Dom har några inga anhöriga, vilka skulle det vara? Dom är väl inte fler syskon.
Citera
2025-07-01, 23:27
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok
Tror jag inte, mamman dog väl för några år sen och pappan tror jag har varit död länge eller aldrig varit med i bilden. Dom har några inga anhöriga, vilka skulle det vara? Dom är väl inte fler syskon.

Vi vet väl ganska lite om pappan. Han ska ha varit i livet för 5-6 år sedan men var tydligen ute ur bilden under pojkarnas uppväxt efter vad som kommit fram här.
Citera
2025-07-21, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rostochlok

Enligt dokumentären I huvudet på en gärningsman så hade de 5 äldre syskon och deras pappa var den som uppfostrade dom till pedofiler. Han var alkoholist och gav dom grov våldsporr som små barn. Han blev även senare dömd för våldtäkt på en flicka.
Citera
2025-07-26, 09:55
Medlem
Finns originaltråden "Hjälp mina vänner är pedofiler" kvar?

Bild och namn på GM?
Citera
2025-07-26, 10:17
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Finns originaltråden "Hjälp mina vänner är pedofiler" kvar?

Bild och namn på GM?

Tråden finns! (FB) Mina vänner är pedofiler, hjälp!
Citera
2025-07-26, 10:25
Medlem
Venators avatar
Citat:
Undrar hur planen ser ut för dessa två. Hjälp till bostad och soc-bidrag? Någon arbetsträning kanske (skulle inte skada).

Jag har lyssnat en del på forskaren Christoffer Rahm (psykiater och expert på sexualförbrytares psykologi) som menar att arbete, aktivitet och en meningsfull vardag med rutiner är jätteviktigt för att förebygga återfallande i denna typen av brott.
Hoppas de sätts i någon slags arbete (och kemisk kastering).

Tror tyvärr de åker dit snart igen (inom tio år iaf).

Du frågade om föräldrarna och har ju redan fått info men när jag sökte i tråden hittade jag lite mer detaljer ( (FB) Två bröder dömda för hundratals våldtäkter på barn i Skåne o Västernorrland (mars 2017) ):
För tio år sedan, 2008, dömdes deras pappa till åtta månaders fängelse i södra Sverige för sexuella övergrepp mot barn.
Citera
2025-07-26, 11:59
Medlem
Men alltså på riktigt vad är det för fel på dom här Peddo svinen.

Det är idioter som dom som ger män dåligt rykte, det gäller även våldtäktsmän.

Slå sönder idioterna tills dom lär sig!

Hela aktuella brottsfalls kategorin svämmar ju över av sånna brott.

Kan inte idioterna hålla kuken i styr eller vad är felet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in