2017-03-22, 08:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/...kt-pa-nattbuss

Citat:
En av 20-åringarna åtalas nu för våldtäkt på den sovande och berusade flickan, hans två jämngamla kamrater för medhjälp till våldtäkt.

Den unga flickan och de tre 20-åringarna satt på nattbussen på väg hem mot Mörby centrum, i Danderyd, efter en utekväll i Stockholm den 3 juni förra året.

Nyanlända flyktingbarn eller lokala brats?

----------------------------------------------------------

Stämningsansökan
(FB) Tre 20-åringar misstänkta efter våldtäkt på nattbuss 2016-06-03

//Mod
Senast redigerad av BoISaren 2017-03-23 kl. 18:42.
Citera
2017-03-22, 08:47
Medlem
Roobes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

http://www.expressen.se/nyheter/tre-...grepp-pa-buss/

"– Jag har förnekat brott från dag ett och det jag har sagt i tidigare förhör står jag fast vid."

Tycker sättet att uttrycka sig pekar mer åt det senare än det förra.
Citera
2017-03-22, 09:02
Medlem
Varför grinas det om att ingen ingrep? För det första så var hon ju i sällskap med dom , så man tänker ju kanske att dom är ihop.

Och för det andra så kan man bedömmer att man kan få en pistolkula i skallen eller kniv i magen.

Och för det tredje. Varför bry sig när det händer så ofta att ingen bryr sig längre.
Citera
2017-03-22, 09:22
Medlem
Razzles avatar
Vilka är dessa kräk?
Citera
2017-03-22, 09:45
Medlem
ratintraps avatar
Ingen som vet ngt😨🤔 man ska väl aldrig skylla på offret å de gör jag inte heller,men man måste ta lite ansvar idag och tänka till lite mer.
Citera
2017-03-22, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell

Varför blir man inte förvånad över att detta sker i just Stockholm? Kyligare befolkning får man leta efter. Ingen reagerar på något, tittar bara på sina skärmar.
Citera
2017-03-22, 10:00
Medlem
Blir inte förvånad om denna "nyhet" sprids som en löpeld nu.
Senast redigerad av simson12 2017-03-22 kl. 10:05.
Citera
2017-03-22, 10:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
"En av 20-åringarna åtalas nu för våldtäkt på den sovande och berusade flickan, hans två jämngamla kamrater för medhjälp till våldtäkt".

Vi lär ju få tillfång till svaret snart.

Jag gissar på svenska ungdomar som roat sig med pula och pilla på den avsomnade flickan. Troligtvis så fattade idioterna inte att de begick en våldtäkt utan trodde bara att de skojade lite med en kompis.

Bara att klubba och skicka iväg.
Dra upp stort i tidningar och media som lärande varnande exempel.
Citera
2017-03-22, 10:09
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
"En av 20-åringarna åtalas nu för våldtäkt på den sovande och berusade flickan, hans två jämngamla kamrater för medhjälp till våldtäkt".

Vi lär ju få tillfång till svaret snart.

Jag gissar på svenska ungdomar som roat sig med pula och pilla på den avsomnade flickan. Troligtvis så fattade idioterna inte att de begick en våldtäkt utan trodde bara att de skojade lite med en kompis.

Bara att klubba och skicka iväg.
Dra upp stort i tidningar och media som lärande varnande exempel.

Jag misstänker detsamma. Sen står det att läsa i AB "Den unga flickan och de tre 20-åringarna satt på nattbussen på väg hem mot Mörby centrum, i Danderyd, efter en utekväll i Stockholm den 3 juni förra året."

Vet inte hur många flyktingar som bor i Danderyd men å andra sidan... i detta läge - vem bryr sig? Stackars tjej!
Citera
2017-03-22, 10:20
Medlem
Helt klart svenskar. Källa? Aftonbladet skriver 20-åriga män. Vore det bidragsparasiter så skulle det heta "ungdomar".

Det är mer detaljer än vanligt från blaskans sida, så det är ju uppenbart att det är infödda kioskmongon denna gång.
Citera
2017-03-22, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca
Helt klart svenskar. Källa? Aftonbladet skriver 20-åriga män. Vore det bidragsparasiter så skulle det heta "ungdomar".

Det är mer detaljer än vanligt från blaskans sida, så det är ju uppenbart att det är infödda kioskmongon denna gång.

Media skriver att ingen ingrep vilket är skrämmande.
I Sverige måste man gå igenom en checklista så man inte gör fel när man ingriper, annars får man problem av systemet och man kan bli åtalad. Antagligen hade folk på bussen inte denna checklista och man var rädd för att få problem.
Allt är politikers fel.
Citera
2017-03-22, 10:31
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lepaca

japp, verkar vara så denna gång eftersom nyheten finns högst upp på sidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in