• 1
  • 2
2017-03-22, 07:36
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Sven Ingvars frontfigur har avlidit i en ålder utav 74 år efter en längre tids sjukdom. Han dog utav prostatacancer - något han lidit utav i ett antal år.

Vad minns folk bäst av denne gigants alster? Höll på i 60 år - inte dåligt. Vila i frid!

https://unvis.it/aftonbladet.se/noje...gnusson-ar-dod

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...gnusson-ar-dod
Citera
2017-03-22, 07:41
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
För mitt eget vidkommande är det såklart Fröken Fräken och Ett litet rött paket... Samt alla fina uppträdanden på Sandgrundsudden i Karlstad. Var ALLTID fullpackat och god stämning - helt klart en stor förlust...

Mina tankar går till familj, släkt och vänner...

Vila i frid, Sven-Erik!

Citera
2017-03-22, 07:41
Medlem
proconsuls avatar
Han hette Sven-Erik.
Citera
2017-03-22, 07:44
Medlem
"Gitarren", samt "Torparrock" är givna.
Citera
2017-03-22, 07:49
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Han hette Sven-Erik.
Tyckte väl att något var fel. Han söp väl rätt duktigt också och lyckades väl med att bli tagen för rattfylla ett par gånger.
Citera
2017-03-22, 07:53
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Tyckte väl att något var fel. Han söp väl rätt duktigt också och lyckades väl med att bli tagen för rattfylla ett par gånger.

Där ser man. Det är väl snarare en förbättring av hans image i mina ögon. Sven-ingvars har nästan varit ett skällsord i min musikvärld. Obetydligt hippare än Thor-Leifs.
Citera
2017-03-22, 07:59
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Där ser man. Det är väl snarare en förbättring av hans image i mina ögon. Sven-ingvars har nästan varit ett skällsord i min musikvärld. Obetydligt hippare än Thor-Leifs.
Dom krökar rätt hårt dom flesta av dom där gubbarna. Christer Sjögren är också illa däran. Sen kan du kolla sångaren i Lasse Stefanz, där har du ett riktigt fyllo, det ser man ju på lång väg.
Citera
2017-03-22, 08:01
Medlem
ParkLane66s avatar
Sven-ingvars var det första jag lyssnade på när jag växte upp. Jag var nog 6-år när pappa kom hem med en gramofon och en Sven-Ingmars skiva. Så för mig mycket nostalgi i Sven-ingvars.
Sista gången jag såg dom var i Dalhalla för några år sedan

TACK SVEN-INGMARS
Citera
2017-03-22, 08:08
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Dom krökar rätt hårt dom flesta av dom där gubbarna. Christer Sjögren är också illa däran. Sen kan du kolla sångaren i Lasse Stefanz, där har du ett riktigt fyllo, det ser man ju på lång väg.

Ja, rock&roll- livet är hårt......
Citera
2017-03-22, 08:17
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Knappast något som orsakar prostatacancer dock.
Citera
2017-03-22, 08:29
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Knappast något som orsakar prostatacancer dock.
Det tror du inte? Jisses...
Citera
2017-03-22, 08:29
Medlem
oldeubois avatar
Det känns skönt att de gamla relikerna från det konservativa 60-talet börjar försvinna. Det finns knappast någon sämre musikgenre, känt i Sverige, än dansband. Tvi vale.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in