2009-06-17, 19:33
Medlem
Eitzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Jävla stolpskott, menar alla okunniga personer som skrivit i den här tråden.
Ungefär vad jag var ute efter...
Citera
2009-06-17, 20:08
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Shakermaker
Jävla stolpskott, menar alla okunniga personer som skrivit i den här tråden.

Alla inlägg i den här tråden torde även innefatta dina egna.
Citera
2009-11-17, 16:47
Medlem
Barbara Anns avatar
ABBA nominerade till RRHoF

Nominerade, inte invalda än.

http://www.rockhall.com/induction2010/#ABBA

Vad tror ni, kommer de in?
Det är då f-n på tiden!!!!

(Inga fler kommentarer om att de gjorde lättsam oigenomtänkt pop nu va, jag tror att vi kommit överrens om att så var verkligen inte fallet.)

http://www.petitiononline.com/abbabba/petition.html
Citera
2009-11-17, 17:20
Medlem
SOCKERBAGAR1s avatar
Herregud nej, ABBA var väldigt stora, framför allt utomlands men långt ifrån Beatles material.
Citera
2010-01-02, 15:27
Bannlyst
2nd best to none

De nöjer sig nog med att vara näst bäst!

"I’m okay with
2nd best to none"

Ifall ni har missat den, vilket jag själv hade gjort fram tills i går, den senaste låt som Björn & Benny har skrivit och producerat (den sjungs av personalen på Rival Hotel som ägs av Benny Andersson):

The Rivals - "2nd best to none"

http://www.youtube.com/watch?v=cti4CL_jtZs
http://open.spotify.com/track/7KEtljhHlZdKdcHnmMfi65

Jag kan inte sluta lyssna på den - snacka om smittande melodi!
De här herrarna är sanna popgenier!
Citera
2010-01-02, 20:31
Medlem
Barbara Anns avatar
Jo den där Rivalslåten är riktigt trevlig!
Tack för påminnelsen!

ABBA är för övrigt invalda i RRHoF nu!!!!
Det där att det bara är rockband som ska bli invalda har aldrig stämt, då band som Shirelles, Bee Gees, Run DMC etc. är invalda sen tidigare.

GRATTIS ABBA!!!
Citera
2010-01-02, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbara Ann
Jo den där Rivalslåten är riktigt trevlig!
Tack för påminnelsen!

ABBA är för övrigt invalda i RRHoF nu!!!!
Det där att det bara är rockband som ska bli invalda har aldrig stämt, då band som Shirelles, Bee Gees, Run DMC etc. är invalda sen tidigare.

GRATTIS ABBA!!!

Verkligen välförtjänt! Det skålar vi på.
Citera
2010-01-03, 00:02
Medlem
SexMurderArts avatar
Abba är i samma liga som Beatles helt klart. Benny Andersson is the shit!
Citera
2010-01-03, 00:54
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BierFurAlle
När Rolling Stone listade "The 500 Greatest Albums of All Time" hade Beatles 11 platser, varav fyra på top tio. ABBA hade så vitt jag ser ingen...

Ingen kritik emot dig, men Rolling Stone magazine ska man aldrig ta seriöst. Visst är musik subjektiv, men en tidning ska vara så objektiv det bara går att vara, det är inte Rolling Stone magazine. Det är tydligt att de föredrar vissa band och artister framför andra utan någon seriös anledning.

När jag ska göra t.ex. en Topp 10 lista av ett band jag gillar kan det ibland ske en konflikt emellan låtar jag personligen uppskattar mycket emot låtar jag vet är mer revolutionerande, omtyckta, kopierade eller avancerade... en professionell tidning, tycker jag, borde gå efter den senare typen av låtar.

Detta är inget negativt eller positivt gentemot ABBA eller The Beatles, bara negativt emot Rolling Stone magazine
Citera
2010-01-03, 01:37
Medlem
SexMurderArts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Ingen kritik emot dig, men Rolling Stone magazine ska man aldrig ta seriöst. Visst är musik subjektiv, men en tidning ska vara så objektiv det bara går att vara, det är inte Rolling Stone magazine. Det är tydligt att de föredrar vissa band och artister framför andra utan någon seriös anledning.

När jag ska göra t.ex. en Topp 10 lista av ett band jag gillar kan det ibland ske en konflikt emellan låtar jag personligen uppskattar mycket emot låtar jag vet är mer revolutionerande, omtyckta, kopierade eller avancerade... en professionell tidning, tycker jag, borde gå efter den senare typen av låtar.

Detta är inget negativt eller positivt gentemot ABBA eller The Beatles, bara negativt emot Rolling Stone magazine
Håller med! Bara för att jag tycker Benny Andersson är i klass med Beatles så har jag aldrig stått i glitter och platå.
Men jag vet ju vilket band som alltid var på baksidan av Kissaffischerna från POSTER.
Citera
2010-01-03, 03:39
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister

Det där var fan det bästa inlägg jag läst på länge.
Precis så har jag tyckt mer och mer för varje nummer av RS jag läst, har bara inte fått ned det i ord lika bra som dig
Och jag förstår percis den konflikt du upplever när det är dags för topp tio listor etc.!
Citera
2010-01-03, 03:41
Medlem
Barbara Anns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Verkligen välförtjänt! Det skålar vi på.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in