Citat:
Ursprungligen postat av
avrogado
Aha, du är experten på att peka ut charlataner?
Jag vet inte om charlatan är rätt ord i sammanhanget. Nog snarare någon gammal avundsjuk vänsterdåre eller någon 90-talist som tycker getto-rap "
is da shit". Finns ju dessvärre än uppsjö av sådana svenska missfoster i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av
holmium
Alla är inte lika lyriska

:
https://www.rt.com/op-ed/533909-abba-return-songs-digital-show/
"ABBA’s return is bad enough, but imagine if the rest of the 1970s was digitally recreated? It would be HELL"
Vilken tur att han inte behöver köpa skivan eller gå och se ABBAtarerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Att bara släppa inspelningar numera är ren välgörenhetsverksamhet.
Enda sättet att få någorlunda kompensation för jobbet är att turnera. Det vill/klarar de inte p.g.a. åldern och dessutom skulle de förstöra bilden av gruppen om ett gäng halvfeta pensionärer ställde sig på scen. Abbatarerna är alltså en bra lösning.
Artisters utseende spelar otrolig roll för intrycket som musik ger. Det gäller t.o.m. klassiska musiker.
Inget annat svenskt kommer vara i närheten av att uppmärksammas i världen lika mycket som ABBA:s comeback, 10 år bakåt, 10 år framåt.
Inte i positiv bemärkelse i alla fall.
En sak är i alla fall säker, de gör det inte för att tjäna pengar. Fans har i 40 år suktat efter en comeback och nytt material. Deras shower säljer som smör. 65 miljoner sålda biljetter på Mamma Mia säger rätt mycket om hur aktuella de är än idag. Deras ABBA Gold har legat på topp 100 listen i över 1000 veckor. Den här CD:n gör de för fansen och inte för sig själva. Jag kan tänka mig att det finns fler anledningar till ABBA-tarerna än att finansiera skivan. Om de gemensamt är goda för mer än 10 miljarder så är ju inte ekonomin en trång sektor. De har ju alltid varit intresserade av nya teknik, tex de var först i världen med CD-skiva. Kanske hade de, sannolikt Björn, hört om tekniken med hologram/avatar och tyckte det var ett spännande koncept att prova och samtidigt ge eftervärlden möjlighet att se dem efter de var döda. Man kan ju tycka att Björn som medlem i Humanisterna borde strunta i vilket men tydligen fanns det något som kittlade även honom. De gör det här för nuvarande och kommande fansen, det är min tro.
Citat:
Ursprungligen postat av
jnilsson
Försäljningssiffrorna säger något helt annat och det är ett objektivt mått på hur uppskattad musik är. Money talks, bullshit walks.
Precis. Samt hur ofta deras musik spelas i radion så här 40 år efter de "slutade" eller tog en paus.
Citat:
Ursprungligen postat av
RoyBatty
Heh, weeeeeeeeelll.... han kanske inte var bästa "källan".