Citat:
Ursprungligen postat av
snillet_1
Du har själv skrivit i en tråd som behandlar ämnet:
(FB) Skvaller om Gusten Dahlin
Och vad har min felaktiga teori om varför han fick kicken från SBS med det
BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att göra? Det var ju inte för att han hade druckit eller för att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige är "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom på den.
Du skrev ju själv i den tråden:
"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher.
Anledningen var att han sjöng den där Lustig-ramsan, och inte någon eventuell fylla. Wilbacher lämnade i samma veva för att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."
Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige då det faktiskt visat sig stämma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)
Annars är det otroligt småaktigt gnäll och hobby-psykologi i tråden. "Vill höra sina röster"? Ja det är ju en podd, vad kommer härnäst "anfallare som vill göra mål?" Tutto Balutto är ju en av få poddar där det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna är oense om något. Tex VAR eller när Wilbacher skjuter ner någon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.
Detta är ju nästan den mest patetiska "analysen" om en podd man läst. Som en jävla sommelier som ska försöka ge betyg på ett nordkoreanskt rödtjut.
Citat:
Ursprungligen postat av
Adde1234
Deras podcast blir för det mesta allt för flamsig och navelskådande för min smak. Inte lika seriös och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du säger väldigt grabbigt av det hela. Känns som att de gillar att höra sina egna röster lite väl mycket ibland och tycker att de är så ofantligt roliga hela tiden.
Och du tycker din åsikt på Flashback är så jävla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill höra sina egna röster... och hur fan låter det när man tycker att "man är så ofantligt roliga hela tiden"? Vad är så att säga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man säger "nu var jag rolig" att man faktiskt hör hur dom smeker sig själva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen på? Informera mig snälla!
Och "navelskådning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa på och ifrågasätta varandra när det blir navelskåderi om det så är seniorserien, analyser eller golfen som det hackas på.
Citat:
Ursprungligen postat av
efterskalvet
Håller med om stagnationen. Dom har väl egentligen aldrig pratat fotboll utan snarare debatterna om fotboll, men de sista avsnitten har mest känts som en timmes ytskrap av den art som brukade förekomma i början av avsnitten. Men så rullar slutjingeln helt plötsligt.
3-5-2 mycket vassare just nu.
Det låter smart men när man tänker efter så betyder det noll utan konkreta exempel, har du några?
Ni får ju förehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gäster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och ännu mer. Guldanekdoter och storys från ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjävbild gör ju hela podden, fatta!
Och hur jävla patetiska liv har man om man orkar gnälla på detta i en FB-tråd?! Sluta lyssna då om det inte passar, ni är väl vuxna människor?! "Nä den är inte exakt som jag vill ha den, dessa två individer uppfyller inte exakt de kraven jag har på personlighet och karaktär när det kommer till en podd om fotboll, den måste vara perfekt enligt mina kriterier annars så är den dålig, dom borde ändra sig för att anpassa sig till mina kriterier *bebisgråt och bajsa på sig*.
Skärp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gäller innehåll eller produktion eller håll käft. Orka.