2017-10-10, 08:46
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Har inte Gugge en "svin på fyllan-aura" eller är det bara jag?

Det har kostat honom jobbet två gånger.
Citera
2017-10-10, 08:58
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Har inte Gugge en "svin på fyllan-aura" eller är det bara jag?
Förtydligande så att det inte blir lös ryktesspridning.

Första gången han blev av med uppdrag var när han gick fram till Kent Ekeroth och kallade honom för rasist. Andra gången var när han sjöng pubertala fylleramsor om Mikael Lustig i Expressens webb-tv.

Jag skulle dock inte kalla "Gugge" (skippa det obeskrivligt töntiga smeknamnet, tack) för ett svin på fyllan. Mer en komplexfylld, småknubbig liten blyg kille som släpper sargen med ett par öl innanför västen. Precis som många andra, inget onormalt egentligen.
Citera
2017-10-12, 23:40
Medlem
snillet_1s avatar
Deras hävdelsebehov blir med tiden jävligt jobbigt och tröttsamt. För mycket grabbgäng över det.
Citera
2017-10-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Deras hävdelsebehov blir med tiden jävligt jobbigt och tröttsamt. För mycket grabbgäng över det.

Deras podcast blir för det mesta allt för flamsig och navelskådande för min smak. Inte lika seriös och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du säger väldigt grabbigt av det hela. Känns som att de gillar att höra sina egna röster lite väl mycket ibland och tycker att de är så ofantligt roliga hela tiden.
Citera
2017-10-14, 12:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Deras podcast blir för det mesta allt för flamsig och navelskådande för min smak. Inte lika seriös och intressant som program som Euro Talk och 3-5-2 i mitt tycke. Blir som du säger väldigt grabbigt av det hela. Känns som att de gillar att höra sina egna röster lite väl mycket ibland och tycker att de är så ofantligt roliga hela tiden.

De är bäst när de har gäster i mitt tycke. Annars blir det för mycket att Gusten skall bli vansinnig och sitta och betona varje ord över att folk skrattar över hur usla Luxemburg var och undrar hur de lyckades klara 0-0 mot Frankrike. Klart fan man kan jämföra de matcherna och bli förundrad. Oavsett att Gusten och Thomas har lagt ner engagemang i att bygga upp vilket fantastiskt landslag Luxarna är. Så här: bottennivån har höjts i landslagsfotbollen, helt riktigt. Men Luxemburg och Vitryssland är fortfarande två skitlag som Sverige ska besegra. Allt annat är nys.

3-5-2 har jag svårt för. Gillar inte att Fjäll skall låta så djup och seriös hela tiden. Passar inte alls. Sen: Jens var en bra gäst men hur jävla många gånger skall man traggla igenom vad som gör en bra sportchef? Kändes som att grabbarna satt som fågelholkar i fascination. Ändå säger de samma sak varje gång, sportcheferna.

1. Bra och brett kontaktnät
2. En bra relation med tränare och styrelse
3. Kunna balansera sportsliga resultat med att få ihop ekonomin

osv. Det är inte nåt jävla nytt hjul som uppfinns här.
Senast redigerad av snillet_1 2017-10-14 kl. 12:42.
Citera
2017-10-14, 15:29
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Det har kostat honom jobbet två gånger.

Hur då?

Läste det efterföljande inlägget nu. "Pubertala fylleramsor"? Har du lyssnat på avsnittet där Lustig var gäst?
Senast redigerad av TheDarkKniggit 2017-10-14 kl. 15:40.
Citera
2017-10-14, 16:00
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Förtydligande så att det inte blir lös ryktesspridning.

Första gången han blev av med uppdrag var när han gick fram till Kent Ekeroth och kallade honom för rasist. Andra gången var när han sjöng pubertala fylleramsor om Mikael Lustig i Expressens webb-tv.

Jag skulle dock inte kalla "Gugge" (skippa det obeskrivligt töntiga smeknamnet, tack) för ett svin på fyllan. Mer en komplexfylld, småknubbig liten blyg kille som släpper sargen med ett par öl innanför västen. Precis som många andra, inget onormalt egentligen.

Trist såklart. Jag visste inte om det men som jag skrev för flera månader sedan upplevde jag direkt (redan i "från bruket till bögringen") en pubertal inställning till alkohol och fyllehistorier. Och i hans ålder brukar det tyda på vissa problem att hantera alkoholen.
Citera
2017-10-14, 16:20
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDarkKniggit
Hur då?

Läste det efterföljande inlägget nu. "Pubertala fylleramsor"? Har du lyssnat på avsnittet där Lustig var gäst?

Du har själv skrivit i en tråd som behandlar ämnet:

(FB) Skvaller om Gusten Dahlin
Citera
2017-10-14, 18:34
Medlem
TheDarkKniggits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Du har själv skrivit i en tråd som behandlar ämnet:

(FB) Skvaller om Gusten Dahlin

Och vad har min felaktiga teori om varför han fick kicken från SBS med det BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att göra? Det var ju inte för att han hade druckit eller för att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige är "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom på den.

Du skrev ju själv i den tråden:

"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher. Anledningen var att han sjöng den där Lustig-ramsan, och inte någon eventuell fylla. Wilbacher lämnade i samma veva för att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."

Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige då det faktiskt visat sig stämma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)

Annars är det otroligt småaktigt gnäll och hobby-psykologi i tråden. "Vill höra sina röster"? Ja det är ju en podd, vad kommer härnäst "anfallare som vill göra mål?" Tutto Balutto är ju en av få poddar där det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna är oense om något. Tex VAR eller när Wilbacher skjuter ner någon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.

Detta är ju nästan den mest patetiska "analysen" om en podd man läst. Som en jävla sommelier som ska försöka ge betyg på ett nordkoreanskt rödtjut.

Citat:

Och du tycker din åsikt på Flashback är så jävla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill höra sina egna röster... och hur fan låter det när man tycker att "man är så ofantligt roliga hela tiden"? Vad är så att säga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man säger "nu var jag rolig" att man faktiskt hör hur dom smeker sig själva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen på? Informera mig snälla!
Och "navelskådning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa på och ifrågasätta varandra när det blir navelskåderi om det så är seniorserien, analyser eller golfen som det hackas på.

Citat:
Ursprungligen postat av efterskalvet
Håller med om stagnationen. Dom har väl egentligen aldrig pratat fotboll utan snarare debatterna om fotboll, men de sista avsnitten har mest känts som en timmes ytskrap av den art som brukade förekomma i början av avsnitten. Men så rullar slutjingeln helt plötsligt.

3-5-2 mycket vassare just nu.

Det låter smart men när man tänker efter så betyder det noll utan konkreta exempel, har du några?

Ni får ju förehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gäster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och ännu mer. Guldanekdoter och storys från ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjävbild gör ju hela podden, fatta!

Och hur jävla patetiska liv har man om man orkar gnälla på detta i en FB-tråd?! Sluta lyssna då om det inte passar, ni är väl vuxna människor?! "Nä den är inte exakt som jag vill ha den, dessa två individer uppfyller inte exakt de kraven jag har på personlighet och karaktär när det kommer till en podd om fotboll, den måste vara perfekt enligt mina kriterier annars så är den dålig, dom borde ändra sig för att anpassa sig till mina kriterier *bebisgråt och bajsa på sig*.
Skärp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gäller innehåll eller produktion eller håll käft. Orka.
Citera
2017-10-14, 19:19
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Och vad har min felaktiga teori om varför han fick kicken från SBS med det BonhommeDeNeige kallar "pubertala fylleramsor" (plural) att göra? Det var ju inte för att han hade druckit eller för att han var med i Expressen-TV utan pga Lustig-ramsan som enligt BonhommeDeNeige är "pubertal". Hur, var ju inte Gusten som kom på den.

Du skrev ju själv i den tråden:

"Det tas upp i inledningen senaste avsnittet av podden Tutto Balutto som han driver med Thomas Wilbacher. Anledningen var att han sjöng den där Lustig-ramsan, och inte någon eventuell fylla. Wilbacher lämnade i samma veva för att Discovery inte gillade hur han profilerades i Expressens webb-tv."

Det kunde du ju svarat BonhommeDeNeige då det faktiskt visat sig stämma. 1-0 till snillet_1 (du borde ju heta Snill_1 men ok...)

Annars är det otroligt småaktigt gnäll och hobby-psykologi i tråden. "Vill höra sina röster"? Ja det är ju en podd, vad kommer härnäst "anfallare som vill göra mål?" Tutto Balutto är ju en av få poddar där det faktiskt blir diskussioner pga att programledarna är oense om något. Tex VAR eller när Wilbacher skjuter ner någon spaning som Gusten har. Eller VHS-tjafset senaste veckan.

Detta är ju nästan den mest patetiska "analysen" om en podd man läst. Som en jävla sommelier som ska försöka ge betyg på ett nordkoreanskt rödtjut.

Och du tycker din åsikt på Flashback är så jävla viktig i kontrast till hur mycket Gusten och Thomas vill höra sina egna röster... och hur fan låter det när man tycker att "man är så ofantligt roliga hela tiden"? Vad är så att säga "give-awayen"? Att man skrattar till? Att man säger "nu var jag rolig" att man faktiskt hör hur dom smeker sig själva? Vad baseras denna helt efterblivna analysen på? Informera mig snälla!
Och "navelskådning"? Varken Gusten eller Thomas missar ju en chans att hoppa på och ifrågasätta varandra när det blir navelskåderi om det så är seniorserien, analyser eller golfen som det hackas på.

Det låter smart men när man tänker efter så betyder det noll utan konkreta exempel, har du några?

Ni får ju förehelvete 2 avsnitt i veckan och grymma gäster, dom har fan direktkontakt med Albin Ekdahl, Pontus Jansson och Daniel Larsson. Tompa har ju fightats med Ultras nere i Italien, Gusten har (lite) spelarerfarenhet och en brorsa som lirat i Bajen "bajjen". Dom snackar Allsvenskan, Landslag, PL, Serie A, Spanien och ännu mer. Guldanekdoter och storys från ledningar nere till spelare. Wilbachers ironiska sjävbild gör ju hela podden, fatta!

Och hur jävla patetiska liv har man om man orkar gnälla på detta i en FB-tråd?! Sluta lyssna då om det inte passar, ni är väl vuxna människor?! "Nä den är inte exakt som jag vill ha den, dessa två individer uppfyller inte exakt de kraven jag har på personlighet och karaktär när det kommer till en podd om fotboll, den måste vara perfekt enligt mina kriterier annars så är den dålig, dom borde ändra sig för att anpassa sig till mina kriterier *bebisgråt och bajsa på sig*.
Skärp er och kom med lite konstruktiv/saklig kritik vad gäller innehåll eller produktion eller håll käft. Orka.
Och var är alla de gästerna? Var fan är Ponne exempelvis? Jag tycker det har skett en klar försämring den här sensommaren/hösten med undantag av Lustig-avsnitett, inte bara gästmässigt utan allmänt.

Ja de snackar mycket, men att täcka hela världen och bara vara de två kan bli tunt. Senaste konkreta exemplet är deras koll på fotboll på den amerikanska kontinenten. Där kan man snacka om pubertal inställning. "Panama är främst känt som mvpn inom drogvärlden" För Gusten är latinamerika Narcos. Jag har inget emot den lättsamma inställningen och jag gillar verkligen deras humor, men det hade varit på sin plats med en expert som kunde förklara Argentinas problem, vad som händer i Peru och hur ser Brasiliens lag och inställning ut nu för tiden.

Det är sjukt svårt, i princip omöjligt att ha en podcast om all fotboll och bara vara två personer i 9/10 avsnitt som de har varit de senaste månaderna. De behöver fler gäster och fler återkommande gäster. Fler tankar ,åsikter och expertområden och köra sin sköna Tuttskistämning utan att det blir för internt.

Nästa vecka borde de exempelvis ha en Italienkännare efter alla stormatcher den här veckan, istället för att snacka om David Ginola är Narcos-kompatibel eller ej.
Senast redigerad av sebastian_ 2017-10-14 kl. 19:23.
Citera
2017-10-15, 09:02
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Hur då?

Nej, det har jag inte gjort.

Angående din lans för podden och din undran kring varför vi sågar den men ändå lyssnar. Jag tror att det är som så att vi ser en potential i podden, men att den har uppenbara brister som lätt kan slipas bort om de bara kommer fram i ljuset.

Gusten är egentligen det stora problemet. Han kom fram lite för ung och har fortfarande kvar det där flåshurtiga, grabbiga tugget som ofta försvinner när man uppnått en viss ålder. Det i kombination med att han är storögd och lättimponerad av manliga kollegor i mediebranschen gör honom till en tidvis olidlig karaktär.

Det där när han trycker på vartannat ord... jag sitter verkligen och kokar när jag hör det tonläget. Han KAN så MYCKET, den gode Gusten. Han SITTER verkligen på FACIT i ALLA frågor TROTS att han bara ÄR 29 år.

Detta är ett tonläge som även det är direkt kopierat från Filip Hammar.
Citera
2017-10-17, 00:41
Medlem
Har tyvärr helt tappat intresset för den här podden. Inledde starkt men nu orkar jag inte mer klyschigt grabbsnack. Som tidigare nämnts finns det bara en duo som Filip&Fredrik.

Fick förresten en chock när jag inså hur gammal Wilbacher är. Får man inte intrycket av att han är mycket yngre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in