Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-29, 20:17
  #13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackehaxanMia
Någon fördel med just en undergiven man är väl i så fall att man båda tänder på det o båda får härligt sex.

?

Frågan handlade ju om det fanns fördelar med den sortens män. Givetvis är de ju inte en homogen grupp, men jag syftar på drag som kommer med intresset för den sortens sex. Att man får härligt sex om båda tänder tänkte jag liksom var taget för givet.
Citera
2017-03-30, 20:31
  #14
Medlem
Jag lägger mig i debatten som UG man, 40+. Fördelen för mina partners genom åren har varit att jag går igång på att få tillfredsställa dem. Att vara extremt lyhörd för partnerns önskningar och behov är naturligt för mig.
Citera
2017-03-30, 21:00
  #15
Medlem
SvartChilis avatar
Rollspel kan vara givande och fördelen är just det undergivna, det normbrytande, leken med traditionella könsroller. Allra mest spännande är det om hans undergivenhet bryter mot hans vanliga personlighet och beteenden. Inte så att han ska vara en dominant och förtryckande person annars. Men en extrovert ledartyp kanske, som ingen skulle kunna ana att han vill bli bossad i sängen. Sen är det trevligt att få leka dominatrix. Men som en annan anv. sa. Med tydliga ramar och regler. Grundförutsättningen i BDSM.

Sedan vill jag inte alltid ha det så. Tror jag får hitta en switch.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-03-30 kl. 21:04.
Citera
2017-03-30, 21:07
  #16
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Rollspel kan vara givande och fördelen är just det undergivna, det normbrytande, leken med traditionella könsroller. Allra mest spännande är det om hans undergivenhet bryter mot hans vanliga personlighet och beteenden. Inte så att han ska vara en dominant och förtryckande person annars. Men en extrovert ledartyp kanske, som ingen skulle kunna ana att han vill bli bossad i sängen. Sen är det trevligt att få leka dominatrix. Men som en annan anv. sa. Med tydliga ramar och regler. Grundförutsättningen i BDSM.

Sedan vill jag inte alltid ha det så. Tror jag får hitta en switch.

Vad jag har förstått så handlar det om att utveckla olika delar hos sig själv? De säger ju att ugisar gärna provar andra rollen också och blir switch.

Känner du en maktkick?

Det jag kan tilltalas av är att någon ger bort sig till mig, det är ju en gåva. Jag kan relatera till en massa känslor som behov av tillhörighet osv.
__________________
Senast redigerad av Gertrud1 2017-03-30 kl. 21:24.
Citera
2017-03-30, 21:24
  #17
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Vad jag har förstått så handlar det om att utveckla olika delar hos sig själv? De säger ju att ugisar gärna provar andra rollen också.

Känner du en maktkick?

Det jag kan tilltalas av är att någon ger bort sig till mig, det är ju en gåva. Jag kan relatera till en massa känslor som behov av tillhörighet osv.
Det är svårt att förklara psykologin bakom. Maktkick? Kan nog inte svara på det. Jag tycker om att en man lämnar ut sig till mig, går igång på hans sårbarhet, kanske. Tror att jag tilltalas av kontrasten till den traditionellt dominante mannen som alltid är tyst, stark och inte ska visa mycket känslor. Känslor är någonting som tilltalar mig och även utanför sängen tycker jag om män som kan tala om och visa sina känslor.

Så jag tror inte jag har något bra svar att ge tyvärr.
Citera
2017-03-30, 21:25
  #18
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Det är svårt att förklara psykologin bakom. Maktkick? Kan nog inte svara på det. Jag tycker om att en man lämnar ut sig till mig, går igång på hans sårbarhet, kanske. Tror att jag tilltalas av kontrasten till den traditionellt dominante mannen som alltid är tyst, stark och inte ska visa mycket känslor. Känslor är någonting som tilltalar mig och även utanför sängen tycker jag om män som kan tala om och visa sina känslor.

Så jag tror inte jag har något bra svar att ge tyvärr.

Jo du ger jättebra svar - tack

Jag tänkte lite högt. Det behöver ju inte vara en maktkick, jag tänkte sedan makt/maktlöshet osv osv.
Citera
2017-04-19, 20:05
  #19
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Oj förlåt jag visste inte att jag gjort en tråd om mig, eller om AS.

Jag trodde jag frågade om fördelarna med en UG man.

Sorry
Jo, men nu är ju din frågeställning direkt grundad utifrån dina egna personliga erfarenheter av en man som du själv benämner som undergiven. Jag läser mellan rader o då är det svårt för mig att reflektera kring din person när du använder dig själv som referens i tråden. Menade inget illa - bara så jag är.

Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
?
Frågan handlade ju om det fanns fördelar med den sortens män. Givetvis är de ju inte en homogen grupp, men jag syftar på drag som kommer med intresset för den sortens sex. Att man får härligt sex om båda tänder tänkte jag liksom var taget för givet.
Fördelen blir ju kristallklar om en kvinna tänder på att få hunsa en man o känner sig upplyft, får en kick av att tyrannisera män. Sen tror jag att också kan fungera som ventil - tänk dig en man som är ex högt uppsatt chef med stort ansvar o kontroll på det mesta men när det kmr till just sexet så vill han bli liten som en hundvalp, få pisk, släppa all kontroll o makt o lägga den i händerna på en kvinna. Jag vet inte va du tycker men nog kan jag se det sexiga i en sån situation!
Citera
2017-04-19, 20:28
  #20
Medlem
Jag har råkat på ganska många UG män, men de har ju inget gemensamt utöver just det draget. Det finns sympatiska och totalt osympatiska UG män, givetvis.

Fördelen blir bara att man kan leva ut passande fantasier. Och det är ju inte så dåligt direkt.
Citera
2017-04-20, 08:41
  #21
Medlem
jenny1990s avatar
Gertrud du är en mer maskulin kvinna som inte vill ha en man som bestämmer över dig . Det är nog ett kromosom fel. Du blir arg när mannen är sig själv för du är mera som en narcissistiskt drottning som ska bestämma allt och blir arg , du beter dig som en man. Då
Måste du ha en man spm beter sig som en kvinna. Fördelen för dig är då slipper du bråka med han och du kam vara bossen. Du kan säga till honom vad du vill och han lyder dig. han är
Väldigt lätt att hantera och gör inte bråk.
Citera
2017-04-20, 19:44
  #22
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny1990
Gertrud du är en mer maskulin kvinna som inte vill ha en man som bestämmer över dig . Det är nog ett kromosom fel. Du blir arg när mannen är sig själv för du är mera som en narcissistiskt drottning som ska bestämma allt och blir arg , du beter dig som en man. Då
Måste du ha en man spm beter sig som en kvinna. Fördelen för dig är då slipper du bråka med han och du kam vara bossen. Du kan säga till honom vad du vill och han lyder dig. han är
Väldigt lätt att hantera och gör inte bråk.
Du behöver lära dig att skilja på att mannen är undergiven under sex men att det inte måste motsvara hur han är annars.

Många höga chefer sägs vara UG-män. Det har med sexuella preferenser och BDSM att göra. Du låter mycket okunnig.
Citera
2017-04-22, 02:01
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banankaka12
Nästan inga kvinnor gillar UG män.
Det är inte förenligt med sådant som traditionellt förknippas med manlighet.
Vad förknippas traditionellt med manlighet? Vilken tradition?
Citera
2017-04-22, 08:03
  #24
Medlem
Jag tänder inte på undergivna män och skulle aldrig kunna vara ihop med någon som beter sig så i vardagen. Men sexuellt kan det ju vara tändande att byta roller ibland. Det tråkigaste som finns är människor som bara har en sida och som aldrig överraskar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback