2017-03-21, 18:44
Medlem
Ska ta med mig kattskrllet p en lngre bilfrd p nrmare 65 mil nu om ngra dagar och d han verkligen hatar att ka bil hrde jag av mig till vet som rekommenderade att testa postafen.
Mngd och allt snt vet jag redan men vart tipsad om att testa det en gng innan avfrden, sjlvfallet glmde jag frga hur lnge det hller i sig och telefontiden r ver. S till frgan, ska man ge sig p att testa det nu ikvll eller vnta tills imorgonbitti? Ska dock fara ivg till skolan vid lunchtid imorgon s knns dumt att inte vara hemma om det hnder ngot.

S ja, ngon som har erfarenhet av postafen till katter och hur lngvarig effekten r?
Citera
2017-03-21, 19:39
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HanBakOchFram
Ska ta med mig kattskrllet p en lngre bilfrd p nrmare 65 mil nu om ngra dagar och d han verkligen hatar att ka bil hrde jag av mig till vet som rekommenderade att testa postafen.
Mngd och allt snt vet jag redan men vart tipsad om att testa det en gng innan avfrden, sjlvfallet glmde jag frga hur lnge det hller i sig och telefontiden r ver. S till frgan, ska man ge sig p att testa det nu ikvll eller vnta tills imorgonbitti? Ska dock fara ivg till skolan vid lunchtid imorgon s knns dumt att inte vara hemma om det hnder ngot.

S ja, ngon som har erfarenhet av postafen till katter och hur lngvarig effekten r?

Hit kan du ringa: (jag tror tminstone man kan ringa dit ven nr det gller djur)

https://lakemedelsverket.se/lmu

Eller s gr du till apoteket och frgar.
Citera
2017-03-21, 20:28
Moderator
Tystnads avatar
Bst effekt uppns om du ger postafen ca tv timmar innan resan.
Det br hlla i sig gott och vl fr hela din resa
Senast redigerad av Tystnad 2017-03-21 kl. 20:32.
Citera
2017-03-21, 21:30
Medlem
oppositas avatar
Gav polarens ksjuka och lttstressade katt p ca 3-4kg en halv tablett Postafen infr en resa. Frsta gngen vntade vi 1 timme, hjlpte inte alls. Han bajsade ner sig och var allmnt olycklig nd.

P hemvgen fick han en halv tablett men tv timmar innan resan. Katten lg lugnt och sov i buren utan att bajsa ner sig! Inga bieffekter p honom eller de andra som ocks fick en halv tablett var.

Bilfrden var strax ver en timme, tror tabletten hll i sig lngre n s.
Citera
2017-03-22, 00:43
Medlem
Att det hller hela resan betvivlar jag inte, var mer tiden nu nr jag ska testa innan. Men valde att avvakta till imorgon fr ville inte riskera att han ska bli sl och sen hlla sig vaken resten av natten.

Men fr bli s att jag brjar morgonen med att sl vet en pling och frga om det borde vara lugnt att ge honom en dos och sen efter ngra timmar lmna honom oobserverad eller om jag br vnta tills jag kommer hem igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in